{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Indregistrering {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et måske lidt underligt spørgsmål ang indregistring af en bil.
Men jeg ville gerne høre hvad i tænker.??
Hvis jeg nu har f.eks en VW transporter modelårgang 1990, som blev købt i 1990 men første gang den blev indregistreret var i 1999 vil det så være den gamle, eller den “nye” 1997-2007 afgift der skulle betales på bilen.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indregistrering
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 695
    #1   29. okt 2017 Følger første registrering.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #2   29. okt 2017 Karsten - Hvad står der på registrerings attesten under 1. Registrering?

• #3   29. okt 2017 Modelårgang 1990 er bare hvornår tegningen blev lavet, det er 1. indreg. dato der er gældende !

Så den kører grøn ejerafgift og evt + partikelfilterudligningsafgift

• #4   29. okt 2017 DisConFlubberated- det var bare et åbent spørgsmål, jeg har den ikke. Men jeg syntes bare at det er mærkeligt, at jeg f.eks kan købe en Volvo Amazon, som så kan være en “ årgang 2017” smiley

• #5   29. okt 2017 det er sket før det med en veteran bil, eller alm bil har for ny en dato. det vis bilen har stået uden aldrig at være sat på plader i udlandet. hvor de fejl sætter årgangen.når den bliver indreg og så kommer den til Danmark . og så er skat nød til at gå ud fra den dato der står på papiret/reg fra udlandet af . men det meget sjælden det sker. og du kan ikke gøre det bevist.så told og skat går ud fra hvad dato biler har på papirer/reg.og det den der tæller

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #6   29. okt 2017 Amazonen du selv nævner, kan have været en "teknisk skole" bil, de bliver købt uden om systemet uden registreringsattest og kan sagtens indregistreres senere hen, ved betaling af afgift. Derfor kan der godt stå årgang 1965 registreret første gang 2017, hvis bilen først er kommet på plader første gang i 2017.

• #7   29. okt 2017 Hvis det er en teknisk skole bil vil den have en ibrugtagnings dato fra den gang teknisk skole købte den og følger hermed reglerne fra dengang. Selv om den er indregistreret senere

Kommentér på:
Indregistrering

Annonce