{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

Afgift nye regler med brugte biler? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det lige reglerne er med den nye afgift på bilerne?
Har en en gammel bil. Uden afgift
Audi 80 coupe 2,8 v6 fra 1992
Hvad jeg kan læse, så alt under 20 km/l bliver straffet med 6000 kr pr km/l under. Den bil jeg har kører ca 8 på literen. Selve afgiften på den for 4 år siden lagde på 15000 kr.
Men hvad jeg kan regne ud så får jeg straf oven i på 6000 kr x 12 altså 72000 kr i straf?!?!?!?!?
Så jeg skal betale 87000 kr i afgift for en bil fra 1992...
Nogen der kender til de nye regler?
Kan det virkelig passe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift nye regler med brugte biler?
  • #1   1. nov 2017 Den vil da køre på den gamle vægtafgift (altså ud fra vægten) tvivler på du bliver straffet med hensyn til km/l

• #2   1. nov 2017 det er ikke vægtafgiften jeg snakker om smiley
    Men registrerings afgiften

• #3   1. nov 2017 Ved jeg godt, men bilen er fra før "grønafgift" blev indført og der står mig bekendt intet om hvad din bil køre pr. L nogen sted på registrerings attesten.
    Tror det kun gælder for biler efter vægtafgiften blev lavet om til grønafgift.

• #4   1. nov 2017 håber jeg virkeligt på!

• #5   2. nov 2017 Du skal betale afift ud fra markedsprisen (ved forhandlere), sådan har man altid gjort, så jeg kan simpelthen ikke finde ud af dem der mener KM/L har betydning, for andet end veteranbiler smiley
    For førhen har det altid bare heddet at afgiften var ca. 60% af prisen på en dansk bil på bilbasen.
    Ellers så brug 149kr på afgiftsportal.dk og få ro i sindet i det mindste og evt. en billig afgift oveni smiley
    Jeg fik tilbud på en Audi 80 tdi med kun 38.000km fra 94 sku koste 14.000kr via dem inklusive nummerplader og deres 2000krs gebyr, så omkring 10.000 i afgift, hvilket passer meget fint, med at Audi 80 på bilbasen koster alt fra 6-20.000kr på danske plader, men med lidt flere km på klokken dog smiley

• #6   29. jan 2018 Du har ret i de 12 x 6000 kr ekstra i reg.afgift.

Har en gammel uno fra 92 som jeg har søgt afgift på. Skat ville have 17.000 kr sidst jeg søgte. Har lige søgt afgift igen, og fået svar fra skat efter de nye regler er trådt i kraft, og nu vil de have 7 x 6000 kr oven i de 17.000 kr. fordi bilen kun er opgivet til 13 km/l

Så import af ældre biler, eller biler med store motorer er vist et overstået kapitel, da de her biler nok ikke stiger tilsvarende i værdi

• #7   29. jan 2018 Michael, prøv lige at få en vurdering fra eksempelvis afgiftsportal.dk og se hvad de vurderer den til, for tror ikke skat har særligt meget styr på sagerne lige pt., da reglerne er så uigennemskuelige for alle og enhver, selv dem der skal udføre det.

• #8   29. jan 2018 #5 reglerne er ændre,
    så som #6 skriver få man straf afgift, for lavt km pr liter bilen køre under 20km/L

Det ødelægger meget,
    nu kan det bedre betale sig og køre ulovligt(chancen for og blive opdaget er små)
    end det er og gøre en ældre bil lovlig.

eksempel jeg skulle give ca 15000kr i afgift for og lægge en V6 med 170 hk i min kadett e gsi
    nu koster det 15000 kr i af gift + stratf afgift på ca 48000kr for dårlig brændstof økonomi
    ds en v6 ca køre 12 km/L
    så det er 8*6000kr= 48000 kr i straf afgift så det bliver en afgift på 63000 kr

det er jo helt i hegnet

• #9   29. jan 2018 Er det noget i har fået fra skat eller tastet ind i deres regnemaskine?
    For umiddelbart skulle det ikke ramme ældre biler, da afgiften nedskrives i samme procent som faldet i bilens pris fra ny.
    Så kostede en Kadett GSI 150.000kr af ny, og den kun er 15.000kr værd i dag, så bør de 6000kr være reduceret med 1/10del ligeledes som prisen.

• #10   29. jan 2018 Syntes også det lyder helt hen i vejret, men ja, har det sort på hvidt.

Skat vil have 62.700 kr i afgift. Tidligere vurdering der er ca. 4 mdr. gammel var afgiften beregnet til 16.439 kr helt nøjagtigt

• #11   29. jan 2018 Michael.
    Vil du smide den op herinde, eller evt. i en PB til mig?
    Du må også gerne videresende den på mail til Cawdy@KNCustoms.dk

• #12   29. jan 2018 michael jeg har seæv lige søgt på min audi 80 coupe. også fra 1992. der er ingen straf ved mig på km/l

• #13   29. jan 2018 Mikkel, gider du at sende den på en mail til mig også?
    For står nemlig selv med en 94 Audi 80 der mangler afgift og et par andre fra 90, så jeg ku godt tænke mig at få sat noget lys på sagen om skats måde at håndtere de nye afgiftsregler på, da det tyder på det er et sats at håbe på man kommer igennem til den rette derinde, der ved lidt om sagerne og det kan jo Ikke være rigtigt at ligesom Michaels Uno, skal han betale mere i afgift for en bil hvor der er link til en identisk (renoveret) bil til 5/10.000kr MINDRE for hele bilen, med plader syn OG afgift :s

• #14   29. jan 2018 hat sendt dig en pb cawdy

Kommentér på:
Afgift nye regler med brugte biler?

Annonce