{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Claus W
Claus W
Emner: 3 Svar: 3

Mislyd når jeg bremser {{forumTopicSubject}}

hejsa,

efter at have sat vinterhjul på min Peugeot 208 kommer der en mislyd fra højre forhjul når jeg bremser.
Det er ikke hvergang jeg bremser men typisk når jeg bremser blødt.
Det lyder som om der er noget der skraber på bremsen.
min første tanke er at det kan være bremsestøv eller lign der har sat sig fast da vi ikke har børstet den.
Men kan det være andet? Og kan man børste det af uden at tage stålfælge/hjulet af? Altså børste igennem mellemrumener på fælgen?

bilen kører fint og bremser fint, så det er ikke et problem. Tænker bare at den måske ikke har så godt Af det i længden :0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd når jeg bremser
  • #1   9. nov 2017 Ankerplade?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #2   9. nov 2017 Du er nødt til og have hjulet af, ellers kan du ikke som om der er noget galt et sted

• #3   9. nov 2017 Lyder som en ankerplade der skraber på

• #4   9. nov 2017 du er nok kommet til at trykke anlerpladen lidt, ved skift af hjul,

så kan der komme mislyd

• #6   9. nov 2017 Hej
    Bukket ankerplade eller en vildfaren sten som sidder i klemme
    MVH KP

• #7   9. nov 2017 Tjek ankerpladen, ellers smører det op og rens dem syntes der er mange 208er der piver i bremserne smiley Er det originale fælge du har monteret?

Normalt når jeg renser bremser skilder jeg det fra hinanden, og renser bremseåen med en stålbørste, og derefter gliderne med noget silicone fedt, og så sliber jeg klodsernes kanter rene, der hvor de kører på bremseåen, og smører kanterne i bremsefedt, og renser klodserne ved at kører det frem og tilbage på noget fint sandpapir, hvis du ikke har værktøj eller udstyr til at lave hele processen ville jeg starte med at pudse klodserne rene og se om det virker, hvis det ikke er en ankerplade eller uoriginale fælge der går imod noget eller lignende smiley

Kommentér på:
Mislyd når jeg bremser

Annonce