{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 2.0 2000
  • #1   3. dec 2017
    Lambda sonde evt.
    Har i haft tester på den ? ( Vcds )


  • #2   3. dec 2017 Nej har ikke haft tester på, det var mere om hvad den kunne være, om det var værd at smide penge i smiley Køre i en lorte peugeot 206 så tænker lige meget hvad er det, det værd smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   3. dec 2017 koldt


  • #4   3. dec 2017 #1
    nu er det ikke altid lambdasonden der fejler noget, når ecu/tester skriver det.

    en spring sonde, som er den mest brugte, laver en spænding mellem 0,2 og 0,8 volt,
    en lambdasonde måler ilt overskudet i udstødningen,
    og ud fra det laver den en spænding,
    som springer mellem 0,2 og 0,8 volt,

    er der så en eks. temperatur føler defekte, og giver forkert signal, så forbrændingen er dårlig, så ændre det ilt indholdet,
    og ecu melder fejl på lambdasonden,

    selv om den ikke fejler noget,
    og det kan være at temperaturen stadig lige overholde de værdier den skal, så der ikke meldes fejl på den.

    det er typisk fejl fra mekaniker,
    at bare skifte en lamdasonde, når tester sige fejl på den,

    men der bør man lige tester live data, på alle sensor og føler
    evt en udmåling af dem,

    men det tager jo mere tid og er lidt mere omstænding.



  • #5   3. dec 2017 #4
    Nu skrev jeg evt lambda sonde, og grunden til at jeg gjorde det, er fordi jeg har oplevet det på 3 golf 4 biler indtil nu, det som han skriver.

    Men ja det kan sagtens være en føler også, som feks temp føler til styreboks

    Jeg har ikke været ude for at vcds fejl ikke var det der var galt, ved ikke hvordan det virker på andre bil mærker, da jeg ikke roder rundt med det.


  • #7   3. dec 2017 det første er og få en tester på og se om alt spiller som det skal.

    alt andet er ren gætværk,

    ingen kan sige med sikkerhed havd der er galt
    da der kan være mange forskellig ting galt.


  • #8   3. dec 2017 tester på og se om alle føler virker som de skal, temp føler osv.
    det kan også være simple ting som fx en bremse der hænger. det er langt fra alle som liggef mærke til det


  • #9   3. dec 2017 tjek også dæktryk.. for lidt luft i hjulene kan også påvirke brændstoføkonomin..

  • #10   4. dec 2017 #4 bilens indvendige termostat altså i speedometeret virker ikke, vil det så kunne ændre på lamda tallet og forsage et mindre brændstof økonomi?


  • #11   4. dec 2017 Det ved jeg ikke, på din bil,

    før i tiden, var det en føler fornsig selv.

    men tænker nogen biler, måske kunne bruge samme føler som motorstyringen,

    så det skal man slå op for og se



  • #12   4. dec 2017 Er det normalt for en golf 4 2000 2.0 375xxx på bagen at den kun køre 9 på literen?

  • #13   4. dec 2017 Det var en vigtig info at få med fra starten, så skal du have skiftet din temp føler, da den også går til din styreboks, dermed forkert info om bil er kold eller varm, og den vil tro bilen er konstant kold,
    hvis jeg ikke tager helt fejl, ( glemmer lidt )
    Så er det en lysegrøn lille fætter, med 4 små ben i.


  • #14   4. dec 2017 Der må da være en derovre der har en vcds tester han lige vil sætte på, den kan også give dig info om hvad der kan være galt.
    Det er dumt at bruge penge på gætteri.


  • #15   19. dec 2017 Kan så fortælle at det var køler temperatur føler der gjorde at motoren kørte dårligt og alt det pis, nu er der bare et andet problem. bilen ryster sindsygt når man accelerere, jeg har nu skiftet styrekugle, motor ophæng samt gearkasse ophæng ( de 3 ting var gået så havde håbet det ville hjælpe) Min mester mener så at det er hjulende der får bilen til at ryste/hoppe


  • #16   19. dec 2017 lyder som trækaksler

  • #17   19. dec 2017 #16 det er hvad jeg er mest bange for smiley


  • #18   19. dec 2017 Jeg holder også på hvad #16 siger
    Men det kan testes, men så er det bedst lige at have bilen løftet op fra jorden.
    Knager det egentligt når du drejer skarpt til højre eller venstre, og triller fremad, eller siger en underlig dunk dunk lyd


  • #19   19. dec 2017 Den siger ingen lyd Brian... Vi har haft den på lift og hele lortet

  • #20   19. dec 2017 Har i prøvet at holde på inderled med hånden, og så dreje hjul lidt frem og tilbage, og se om der er slør i eller om selve aksel hopper inde i selve led.
    Hvis der er meget slør i led, så kan det få bilen til at ryste ved acc.


  • #21   19. dec 2017 det er nok/måske de inderste led (ved gearkassen) der er slidte, så får de huller i fladen .. kan kun ses hvis man skiller dem ad.. med de km er det en mulig fejl..

Kommentér på:
Golf 4 2.0 2000

Annonce