{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.991 visninger | Oprettet:

Autolakering - er prisen god nok ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået et tilbud på at få omlakeret en Chrysler 300c sedan. Jeg ved godt det er en kæmpe bil og derfor er den selvfølgelig dyr at få malet.
Bilen leveres delvist afmonteret (delvist fordi jeg er nødt til at køre den til maleren, så lygter må blive på). Men leverer bilen rustfri og afmonteret for diverse trim bla.a dørlister, dørsider osv. Da det er en anden farve skal den selvfølgelig males i dørfalser og motorrum.

Farven skal være en dyb mørk rød candy som jeg også ved er dyr da den skal sprøjtes flere gange end normalt.

Men er 35.000.- + moms ikke lige i overkanten ? Havde selv forestillet mig i omegnen 25.000.- + moms... eller er det bare prisen på grisen ? Det er jo næsten 50k inkl. moms.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autolakering - er prisen god nok ?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   12. dec 2017 det er svært at gøre sig til dommer over for en bil man ikke har set den skal jo spartles/sprøjte spartles jeg ville få bilen vurderet af flere malere før jeg tog min beslutning men så igen ved man at det er en maler med samvittighed og leverer et godt stk arbejde må det være hovedsagen det er sgu ærgerligt at lægge så mange penge og den bobler efter 1 år men vil nok skyde lakken til de første 10 kg der skal jo en del til og det er en dyr lak du har valgt


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   12. dec 2017 glatte ud før maling, flere lag lak, ingen dråber, motorum, falser med videre, skal det være perfekt så koster det.. men få på det rene at evt. fejl rettes uden beregning, det samme hvis lak bobler op efter et år, så er det en pris jeg godt vil acceptere ...

  • #4   12. dec 2017 kan bare sige at da jeg for snart 25 år siden ville have min ford 26 m coupe malet i en anden farve var prisen dengang omkring de 15-20000 kr så den pris du nævner er squ nok ikke helt ved siden af

  • #5   12. dec 2017 Det er en billig pris. jeg ville personligt ikke selv male sådan en bil til den pris.

    maling er blevet dyrt, her er det både grunder, farve og lak.
    spartel, slibepapir, fortynder, klude, strøm til kompressor lys, og diesel til male kabine så er der hurtigt udgifter for tæt på 20.000,- de sidste 15.000,- er løn til mange timers arbejde. maleren jubler næppe efter denne opgave.
    men igen selvfølgelig svært sige 100% uden at have set bilen.


  • #6   12. dec 2017 43,750 kroner kontant betaling for at få malet en bil er i mine øre total hul i hovedet.

    Jeg giver 1000 pr plade del hos den lokale og der er naturligvis forskel på en skærm her og der og så en hel bil mennnnnnnn.

    Det er lige som tatoveringer. Det er også stukket helt af.


  • #7   12. dec 2017 Det billigt for Candy. Det er der ikke ret mange malere der gider at me og med alle de lag den skal havde og mellemslibninger så det sku billigt sluppet.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.599
    #8   12. dec 2017 Det er billigt!
    Candy lak kræver mange lag, og lakken koster også en tand mere end gennemsnitslak.


  • #9   12. dec 2017 #5

    Lad os sige at malingen inkl. fortynder, hærder osv koster 10000,- (skudt højt)

    Så du mener at fradragsberettigede udgifter såsom...

    spartel 50,-
    slibepapir 100,-
    Fortynder 50,-
    Klude 5,-
    Strøm til kompressor 300,-
    Lys 500,-
    og diesel til male kabine 100,-

    = 1105,-

    løber op i resterende 10.000,-?

    Og hvis man bruger 15 timer på opgaven... At timeløn på 1000,- gør maleren deprimeret?


  • #10   12. dec 2017 michael f nu er der os stor forskel på en ny skærm, hvor der bare skal sprøjtes noget farve på, fremfor en gammel bil der skal slibes og spartles, plus farven er candy red.

    De fleste steder, kan du få malet nye dele til ingen penge, arbejdet ligger jo ikke i at sprøjte farven på, det er forarbejdet der er tidskrævende.


  • #11   12. dec 2017 # 9 vil gerne vide hvor du får dine martialer fra.

    Diesel til malerkibne for 100,- ? det er til maks 20min drift. Ved 30gr hvis den skal køres op på 60grader så der til under 10min og den skal da min males 6 gange plus løsdele som sikkert ikke kan være i kabinen på samme tid . 2000,- er mindst brugt i diesel alene inden den bil er malet.

    jeg tror ikke 1000,- strøm kan dække udgifterne.

    slibepapir for 100,- ? så bliver det satme en ked lakering da.



    strøm til udsugning og kompressor koster


  • #12   12. dec 2017 Fik snakket med ham. Det skyldes Candy effekten og hvis jeg kan nøjes med en pearl eller andet lignende kan han tage 10k af prisen.

    JK- det er et særdeles uelsket eksemplar jeg har kig på som er ekstrem billig af samme årsag.

    Jeg kan få den hellakeret til 30.000.- kr få nye org lygter for og bag, org grill, chrometrim og originale sædebetræk (ikke til at smide udenpå de gamle, men original sædebetræk) og så står den mig ikke engang i 140.000.- kr.

    Fine eksemplarer sælges stadig til 200.000.- og det vil en fin nymalet bestemt også kunne koste. Så investeringen burde være hjemme.


  • #13   12. dec 2017 #11

    220 liter diesel til male en bil? Seriøst?

    Over 400 kw timer skal der bruges?

    Jeg køber slibepapir til 250,- for 200 skiver til sliberen
    Og 600,- for 50 meter i korn 600 og op...
    Hvor mange skiver / meter har du tænkt dig at bruge?
    100,- rækker til 80 skiver... Du kan slibe hele lortet helt ned til metallet 10 gange smiley


  • #15   12. dec 2017 plejer at give 2.5,- pr skive og der går lidt mere end 40 skiver til på en bil der skal spartles og mellemslibes i forhold til farven smiley

  • #17   12. dec 2017 min autolakere fortalte også at candy er svære at male med (at få jævnt fordelt) da de egentlig "bare er en tonet lak" og ikke en fuldfarve som alle mulige andre.

    Ret mig hvis jeg er forkert på den


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.599
    #18   12. dec 2017 Candy er nemlig kun en toner, som kræver at i dette tilfælde, at hele bilen først bliver lakeret i sølv metallic.
    Og så toner man ind med candy farven, og det kan kræve fra 3 til rigtig mange lag, alt efter hvilken effekt man er ude efter, jo flere man giver, jo dybere bliver lakken at se på.
    Og hvert lag skal ligges ensformigt, ellers kan det ses ved at lakken går fra at være lys og mørke på områder.
    Kender en som fik malet hans kåber på mc, og de har ikke samme toning, på alle skjolde, da han malede det hvert for sig, og muligvis havde glemt et lag på den ene.


  • #19   12. dec 2017 Kan kun sige den er røv-flot i sådan en farve smiley

    profilbillede
  • #20   12. dec 2017

    profilbillede
  • #21   12. dec 2017

    profilbillede
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #22   12. dec 2017 skal vi ikke bare sige det er smag og behag smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.599
    #23   12. dec 2017 Rene
    jo som så meget andet, og heldigvis da!
    Havde godt nok været et kedeligt auto show man var til, hvis alle gjorde det samme og i de samme farver..
    Personligt er candy en af de pænere lakering til den gamle mercedes..


  • #24   17. dec 2017 rene L : dårlig smag er også smag smiley Hvis man kun er 14 år oppe i hovedet er det klart at man maler den matsort og køber en TA technix gevindundervogn til den. Er man 40 (som undertegnede) vil man nok sigte efter noget mere skal vi kalde det "voksent" fremfor smagfuldt smiley

  • #25   4. apr 2019 Hvad blev det til? Fik du malet? smiley

Kommentér på:
Autolakering - er prisen god nok ?

Annonce