{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

25w Xenon - en god idé? {{forumTopicSubject}}

Har nu haft vores C4GP i et par måneder, og er super glad for den - især det gode lys fra Bi-Xenon lygterne.
Men, eftersom det er 25w Xenon pærer (2000lm) som der sidder i, er lovkravet om automatisk niveau regulering ikke nødvendigt,ligeledes lygtevaskere, som bilen dog har.

Har bemærket at en del blinker til mig, og kan også godt se at lyset rammer dem i ansigtet når jeg kører op af bakker og lignende.
Lygterne ER indstillet korrekt, det er simplethen bare meget kupperet landskab jeg kører i.

Så, er det en dårlig idé med lav watts xenon systemer, eller er folk bare emsige?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  25w Xenon - en god idé?
  • #1   12. dec 2017 Altså, når man betragter en glødepære, er de altid dyppet i noget, så spidsen ikke er transparent. Jeg forestiller mig det er grunden til folk blinker af dig, da Xenon pærerne jo også giver lys i spidsen.

• #2   12. dec 2017 Yea, hotspottet er mere intenst på en xenon pære. Men tror nu ikke at der kommer forfærdeligt meget lys ud af toppen på den smiley

At den har drejelys hjælper jo nok heller ikke på problemet.

• #3   12. dec 2017 Hvis det er meget bakket terræn, vil du komme til at blænde modkørende, også selv med dit korte lys, hvis I begge er på vej op over toppen af en bakke. Og sådan vil det være ligegyldig om du har niveau-regulering eller ej.. Din bedste løsning vil nok være at vente med at blænde ned, så du sikre dig, de modkørende ser at du blænder ned fra langt til kort lys.. Jeg tror de færreste blinker af dig, hvis de godt ved, at du har gjort dit, for at undgå at blænde dem.

• #4   13. dec 2017 Plejer bare at blænde op og beholde lyset fjernlys. Modkørende blændende op så jeg få prikker for øjnene og inde jeg kan bringe bilen til en sikker standsning og lade mine øjne komme sig, skal jeg kunne se hvad der sker foran mig...

• #6   13. dec 2017 Tak for rådet bjerggård, vil jeg lige skrive bag øret.

Sø-propel, det er jo bare fjollet og dumt.

Tommy A: Det er for omsonst, og ikke meningen.

• #7   13. dec 2017 Og det er ikke fordi at du glemmer at justere lygterne ned når du har personer med? Eller læsset bilen. Evt hvis lygterne er justeret med en næsten tom tank, og den så blænder mere når tanken er fuld?

• #8   14. dec 2017 Det er min pendler rute jeg kører hver dag, alene i bilen.
    Havde ikke lige tænkt på det med tanken, med det er kun 50l, det gør vel ikke det store.
    Den skal på værksted på tirsdag, så vil lige få dem til at justere dem igen med fuld tank smiley

• #9   14. dec 2017 Det var hvertfald bare et forslag. Kører selv med xenon lys, og synes ikke at folk blinker af mig, uanset om jeg kommer over en bakketop eller ej.
    Men nu har min også automatisk nedblænd, så der kan modkørende tydeligt se at jeg blænder ned i samme sekund som jeg kan se deres forlygter.

Kommentér på:
25w Xenon - en god idé?

Annonce