{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.640 visninger | Oprettet:

Gulpladebil med 3 siddepladser foran {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Da min kæreste og jeg skal have barn om nogle måneder, går jeg med tanken om at skifte min gamle gulplade Berlingo ud med en varebil med 3 siddepladser foran.
Jeg har søgt rundt omkring på nettet for at finde en fornuftig en, men syndes godt nok det er svært at bestemme sig. Hvad vil folk anbefale? (Budget omkring 100000kr)

Er der forøvrigt nogen som kender til reglerne med at transportere børn i varebiler? Er nemlig blevet lidt i tvivl om det i det hele taget er lovligt???

Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulpladebil med 3 siddepladser foran
  • #1   18. dec 2017 Du kan få en Fiat Multipla på guleplade med 3 sæder foran smiley den koster ikke meget...

  • #2   18. dec 2017 Man må gerne have børn med i gulplade biler.
    En anden ting du skal have i tankerne er pladsen. En autostol fylder ret meget og passagersædet er ikke ret stort. Jeg har prøvet at have autostol og fruen med i både transporter T5, transit og Movano. Og det var kun i movanoen der var bare nogenlunde plads til både stol og frue. I transporter og transit var stolen i vejen for mig også så jeg vil faktisk fraråde det. I dag er datteren så stor hun sidder uden stol så nu går det faktisk fint


  • #3   18. dec 2017 Du har også mulighed i en Honda fr-v

  • #4   18. dec 2017 Det kan bestemt ikke anbefales. Og her tænker jeg både på sikkerhed og på plads.

    Autostole er nogle store skrumler, så det vil være noget lort at skulle sidde 2 mand + autostol på de 3 sæder!

    Og herudover frarådes det, at børn sidder foran af sikkerhedsmæssige årsager.

    Du kan selvfølgeligt vælge at gøre det alligevel. Det er ikke ulovligt. Men det er noget lort...


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #6   18. dec 2017 Der er mindre plads i en astrovan end i en transporter t5/t6 og lign varevogne. Der er ikke plads nok til den stol der kræves til er spædbarn. Det bliver noget hø.

  • #7   18. dec 2017 Ford Transit .
    Man transporterer bare ikke det dyrebareste på første række, uanset om det er en varevogn eller ej .

    Det er årets dårligste ide !


  • #8   18. dec 2017 Vi havde en FR-V og det var en super stabil bil der aldrig fejlede noget (2,2 diesel 0-320.000) udover en generator og 2 batterier samt at trykslangen hoppede af et par gang = nyt spændebånd smiley

    Men tag autostolen med ud når du kigger bil for midtersæde er lidt smallere smiley Dog kan det køres langt tilbage (rigtig langt) så man ikke slås om skulderplads og evt barnestol kommer væk fra airbags osv


  • #11   18. dec 2017 Billedet kom ikke med fra app'en

    profilbillede
  • #12   18. dec 2017 Ja de fylder godt og derfor er det smart man kan skubbe sædet så langt bagud, men vores biler herhjemme er sku også små... Vi kan ikke sidde 3 voksne mennesker i vores T27 komfortabelt i ret lang tid smiley
    Det går en del lettere når vi kommer ind i min tantes Lexus LS570 smiley


  • #14   18. dec 2017 Jeg ved ikke om der kan være et bagudvendt, men der er ihvertfald isofix smiley Men som på billedet kan man se at man kan skubbe sædet så langt tilbage at et alm fremad med ISO komme på linje med de alm sæder smiley

  • #16   18. dec 2017 Tak for alle svarene. Jeg ved at det koster "kassen" i vægtafgift at anskaffe sig en kassevogn, men jeg har simpelthen gang i for mange ting til at jeg kan klare mig med én på hvide plader.
    Jeg har kigget på en nyere Berlingo/Partner på guleplader, men jeg har lidt svært ved at vurdere om der er plads til to voksne og en autostol? Jeg har også kigget på Transporter T5 / T6 og Expert, men de koster 15000kr i vægtafgift om året! Det skal lige siges at de kun er en gang i mellem, at vi skal sidde 3 i den. Min kæreste har en VW Up som hun kører i til dagligt. Så det er kun når vi skal have barnevognen med og vi skal afsted alle 3, at vi ville bruge kassevognen. Vi har også snakket om, at vi skulle anskaffe os en anden bil istedet for vores UP, men hun er ikke så vild med at køre "store" biler, så derfor mente vi dette ville være en god løsning.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #18   18. dec 2017 En minibil eller mellemklasse bil er heller ikke en stor bil som sådan. Jeg havde valgt at gå en størrelse eller to op, så man kan have barnevognen med i bilen. En Up virker også til at være en skrammelkasse, men hvis man er tilfreds med det så fred være med det.

  • #19   18. dec 2017 Nu #17 snakker om St.car.

    Hvad med en BMW 540i fra start 00'erne og så en motherfucker af en lukket buggi trailer? Må da være sjovere end nogen kassevogn smiley


    Men lidt mere seriøst, min søster har en 7 personers Galaxy, og der kan alle bagsæder meget let tages ud og sættes i som man lyster. Den er iøvrigt indregget som autocamper så mener ikke vægt afgiften er så dyr??


  • #21   18. dec 2017 Nu kender jeg ikke de regler med sæderne, men "køkkenet" fylder faktisk intet

    http://www.bergmannbiler.dk/images/biler/780_IMG_0516.JPG

    Det er alt sammen i den sorte kasse til højre.


  • #22   18. dec 2017 FR-V'erne kan nedvejes, det var vores tror vi gav 4000 halvårig incl privat og partikelfilter straf

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #23   18. dec 2017 FR - V`en er også mit bud, du kan nemlig klappe midtersædet sammen så det bliver til et bord med flaskeholder. I min bruger jeg kun midtersædet til hunden ellers er der klappet sammen.

    Ellers skal du måske kigge på Peugeot Expert men der syntes jeg ikke man sidder så godt


  • #24   18. dec 2017 En FR-V er jo ikke specielt stor i varerummet, men kan man nøjes med så lille et varerum er det spørgsmålet om man skal overveje en Citroen Berlingo / Peugeot Partner på hvide plader er et alternativ ?

    Og ja - jeg kan godt selv høre at det ikke var et alternativ som jeg drømte om at jeg ville komme med da jeg stod op imorges smiley


  • #25   18. dec 2017 Blot til info kan airbaggen ikke slåes fra i en fr-v, så bagudvendt stol er nogo, selvom der både er plads og isofix.

    Har selv en og står i samme situation smiley
    Desuden er bilen/modellen ved at være gammel.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #27   19. dec 2017 Jeg har ikke prøvet den ny model connect, men udfra den klasse den er i, så vil jeg umiddelbart mene at man kommer til at sidde klemt.

Kommentér på:
Gulpladebil med 3 siddepladser foran

Annonce