{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.233 visninger | Oprettet:

Casper O
Casper O
Tilmeldt:
27. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Skæve dæk? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige fået monteret Kleber helårsdæk på min Insignia, og bilen "hopper" meget svagt, når man kører over 70kmt ca. Jeg har været hos dækcenteret, som siger, at mine fælge er 100% lige og perfekt afbalancerede, men dækkene er lidt skæve i det, og det kan forventes i det prisleje... Det er tydeligt at se, at dækkene hopper i afbalanceringsmaskinen...

What to do? (dækkene er selvfølgelig fra Tyskland)

Mvh Casper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæve dæk?
  • #1   18. dec 2017 Nogle firmaer tilbyder at dreje af dækkene, men det vil så også tage noget mønster.

  • #2   18. dec 2017 Skift til nogle der ikke er skæve.
    Er det nogle du selv har bestilt eller er det værkstedet der har solgt dig dem?

    Du har jo reklamationsret, så du må jo reklamere over at de er skæve.


  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   18. dec 2017 Har selv bestilt dem hos dækonline og betalt 1300 for at få dem monteret lokalt.

  • #4   18. dec 2017 kleber er da et udemærket mærke.. kontakt lige daekonline og brok dig

  • #5   18. dec 2017 kleber er da et udemærket mærke.. kontakt lige daekonline og brok dig

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #6   18. dec 2017 Ja jeg skriver til dem... 1300 i montering ville jeg dog helst ikke skulle lægge igen. Har læst noget om, at man kan prøve at lukke noget luft ud eller pumpe ekstra i, så de sætter sig. Er der noget om det?

  • #7   18. dec 2017 nej det er ikke en løsning

  • #8   18. dec 2017 1300 i montering?! Hold da op..

    Normalt tager de vel 100-150 pr fælg.


  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #9   18. dec 2017 Ja det overraskede mig også lidt. Men det blev dyrere end min gamle bil pga det var 18 tommer alufælge med tpms

  • #10   18. dec 2017 Ja okay, hvis tpms kommer oveni, så løber det stærkt.

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #11   18. dec 2017 Ja, han ville have 500 hvis jeg kom med 4 stålfælge som skulle bare have dæk.

  • #12   18. dec 2017 500 stiger til 1300 pga TPMS?!
    Har dækmanden skaffet TPMS ventiler til dig? Eller sad de på fælgen i forvejen?
    Den prisstigning giver kun mening, hvis du købte nye TPMS ventiler af ham... Så er det faktisk en meget god pris...

    Ellers skal den dækmand give den et forsøg med at dreje dækket på fælgen. Det kan også løse det problem.


  • #13   18. dec 2017 Hvis du har betalt 1300kr KUN for montering og afbalancering, så må han jo også optimere dæk/fælg i forhold til hinanden, så du slipper for det hopperi.
    Vi tager samme pris om det er med TPMS eller ej, så svært er det sku heller ikke bare fordi den ventil er der, man skal bare starte og slutte et bestemt sted ved af/påmontering, fremfor bare at dreje det på et tilfældigt sted.
    Jeg havde klaget til dem der havde sat dem på.
    De kan ikke måle vejtrykket, og optimere hjulene efter det istedet for kun og statisk afbalancere?


  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #15   18. dec 2017 Ham jeg fik monteret hos sagde at hans basispris var 500 for 4 styk. Så ville han have ekstra for hjulskift, tillæg pga de er 18 tommer, tillæg for tpms (ingen nye) og tillæg fordi det var alu og ikke stål. Samlet pris 1300kr. Lidt pebret men tænkte ikke yderligere over det, er ikke ekspert.

    Det eneste der blev målt, var hvor mange gram hjulet var fra. Der var intet tryk mod dækket.

    Jeg har selv set på hans afbalanceringsmaskine at alle 4 fælge er under 5 gram fra.

    Spørgsmålet er nu, hvordan kommer jeg af med det hopperi?! Det er til at blive sindssyg af. Betaler gerne lidt for at få det fixet et andet sted nær KBH hvis man kan.


  • #16   18. dec 2017 Havde 2 stk kleber sommerdæk som rejste sig i mønstret på midten af dækket og begyndt at larme som en traktor, skoddæk i min verden.

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #17   18. dec 2017 Det er helt nye Kleber helårsdæk som har gået ca 500km nu og er lavet i uge 36 2017. Pris ca 1100kr pr stk.

  • #18   18. dec 2017 Det er fordi du ikke har købt dækkene hos ham, så hvis de kan slippe afsted med det, så røvrender de en smiley

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Svar: 3
    #19   18. dec 2017 Hvordan får jeg det fixet? ?

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #20   18. dec 2017 Jeg har også købt fra dækonline goodyear dæk som viste sig at være lidt skæve, ovethi i kolding har brugt en hunter g9700 maskine at afbalancere dem med vejtryk og måle hvor mange kg dæktryk har, er vigtig at være under 6 kg.

    Efter de har drejet dækken rundt på fælgen flere gang og var ikke nogle problemer derefter.
    Hvis jeg skulle sende dem retur til dækonline så taber jeg alle pengene betalt for montering /afbalancering.

    Jeg kan forstå dig du har betalt 1300 for lorte arbejde og en doven dækmand.


  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Svar: 3
    #21   18. dec 2017 Ved I hvem der har sådan en maskine nær kbh/Nordsjælland? smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #22   18. dec 2017 #19
    Hvis du nu havde startet med at købe dækkene på et dækcenter, så havde du rent faktisk sparet penge plus at dine dæk vil køre uden problemer.

    Vi tager selv 1000kr for at montere 4 stk egne nye dæk på fælge med dæk på, skal vi så til at dreje en masse på dækkene, så koster det ekstra.


  • #23   18. dec 2017 Fik du en kvittering med alle de tillæg??
    Det lyder ret sygt... Tillæg for hjulskift, ok, max 300,-
    Men hvad faen er TPMS tillæg?? Arbejdsgangen ved dækmontering er jo præcis den samme, som uden TPMS? Er det indkodning af TPMS'er du betalte for?!
    Hvor meget er alutillæg?? De fleste tager 20-30 kr pr dæk... 18 tommer er jo en helt gennemsnitlig størrelse, så tillæg fo 18?!?!

    Den dækmand tog røven på dig. Big time. Det skulle have kostet max 600-700 kr...


  • #24   18. dec 2017 1000kr for montering er røveri, det tager vel ca30min at gøre....

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Svar: 3
    #25   18. dec 2017 Ja set tilbage var det alt for meget. Men kører ud til hjulfabrikken i søborg i morgen, som for ca 400kr kan afbalancere dem med vejtryk på den maskine som er nævnt her tidligere smiley

  • #26   18. dec 2017 Ja kør ud til ham. han har styr på det, har også fået skiftet dæk derude et par gange. der går du ikke galt i byen

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #27   18. dec 2017 nu er det jo ikke afballanceringen det er galt med men at de hopper man kan lukke luft ud til de er godt nede køre 50 så er de godt varme og så komme luft igen det kan hjælpe men ikke sikkert mht helårsdæk er det lig skod

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #28   18. dec 2017 Rene L lukke hvor meget ud? Og køre hvor langt hvor hurtigt?

  • #29   18. dec 2017 Jeg har samme dæk på, har bilen holdt stille i et par dage hopper mine dæk, men det forsvinder efter nogle km, det er gummiblandingen der gør de får flatspot ved parkering over længere tid. Det irriterende men da til at leve med, når man ved det hurtigt forsvinder når dækkene bliver varme, personligt er jeg glad for dem, de står fornuftigt fat i glat føre og er lydløse. Hopperiet (hvis de samme dæk?) Det kan du altså ikke afbalancere dig ud af. Mon det er det samme du oplever?

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #30   18. dec 2017 Flatspots gælder kun for high performance sommerdæk med lav profil på grund af lavere temp om nattet. Med vinterdæk er ikke det samme da vinterdæk gummi er blødere

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #31   18. dec 2017 til de er godt flade men ikke er helt nede din bil vil sejle godt så vær forsigtig kør ca 80

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #32   18. dec 2017 Synes ikke at det er flatspots, har fx kørt 150km på den i går, intet blev bedre.

    Rene L: Der er 2,7 bar i nu, hvad taler vi ca?


  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #33   18. dec 2017 Jeg vil umiddelbart sige at dækkene hopper en ½cm pr omgang i afbalanceringsmaskinen. Men får dem som sagt afbalanceret med vejtryk i morgen

  • #34   18. dec 2017 Jeg har prøvet præcis det samme med nogle Bridgestone dæk for nogle år siden. Der var INTET der hjalp noget. De blev flyttet og afbalanceret adskillige gange. De blev raspet af uden nogen ændring i rystelserne. Værkstedet gav endda til sidst bilen (Mercedes S-klasse) skylden og skiftede flere undervognsdele. Det kostede en mindre formue og mange ærgelser.
    Nye dæk -> alt var i orden. Jeg vil foreslå: Byt til nyt.


  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #35   19. dec 2017 Jeg har været forbi hjulfabrikken i Søborg, som virkelig ved hvad de snakker om.

    Efter de havde brugt næsten en time på at afbalancere, pumpe, osv, var vejtrykket 6, 12, 15 og 16kg, hvor det max accepteres at det er ca 6kg, derfor var 3/4 dæk defekte. De ryger tilbage til dækonline, som kun dækker 15 euro (111kr) pr dæk i montage(!!!) Samlet har montage kostet mig næsten 2000kr. (2x montering og 1x ekstra afbalancering i dag)

    Tak for hjælpen


  • #36   19. dec 2017 Hvorfor brugte du ikke en af de montage partnere som daekonline tilbyder?

  • Casper O
    Casper O Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #37   19. dec 2017 Begge steder er monteringspartner smiley

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #38   19. dec 2017 Den bliver dyrt hvis dækkene er ikke iorden ,

  • #39   20. dec 2017 Kleber er et ganske udmærket dæk i mellem prisklassen. Hvis fælgene er 100% runde, så er der fabrikationsfejl på dækkene. De skal returneres og nogle nye fejlfri sendes til dig.
    Hvis det evt. viser sig, at dine fælge ikke er helt runde, kan de drejs af, hvis de ikke i øvrigt er beskadiget. Det skal du selv betale for.
    Det er korrekt som de fleste skriver, koster montering typisk mellem kr. 100 og 150 pr. dæk.


  • #40   20. dec 2017 Erik L

    Ikke runde fælge skal drejes af?? Du er godt klar over, at afdrejning betyder mindre gods, som oftest resulterer i flækkede fælge?
    Man retter fælgene ud - ikke drejer dem af. Kun amatører fræser gods af fælgene...


  • #41   20. dec 2017 Kun tåbelige personer drejer af fælgene for at få dem lige, professionelle firmaer der ved hvad de laver retter dem ud.


Kommentér på:
Skæve dæk?

Annonce