Mazda 3 MPS (mislyd) {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Har for nylig købt en Mazda 3 MPS fra 2007, som efter 14 dages tid begyndte at "rasle" ved opstart. (Varer kun 1-2 sek ca). Kan bedst beskrive det som lyden af en motor der er for lidt olie på. Har nu været hos to forskellige mekanikere. Bla. Hos forhandleren selv Og den sidste var en Mazda forhandler. Og de målte olietryk til at være normalt... Og de siger de ikke kan se der er noget galt, og det nok ikke kan undgås med sådan en motor.. nægter jeg at tro på. Så ville lige høre om der var nogle af herinde der havde været ude for noget lign? Eller evt ved hvad det kunne være.
På forhånd tak
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
https://www.pistonheads.com/news/ph-buying-guide-contents/mazda-3-mps-buying-guide-powertrain/33980
sep 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 8
sep 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 8
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 207 Svar: 655
Jeg har selv eget en MPS'er fra 2008.
Her er nogle tjek du kan lave.
Start motoren og sluk efter 15 sekunder.
Skru oliepåfyldinings låget af og mærk om kæden stadig er slap. Hvis den er det er det gode tegn på at den er færdig.
Nummer 2 ting som vil kunne vise med det samme om kæden er færdig - er ved at.
Skrue ventildækslet af - så vil du kunne se tydelige mærker fra kæden i indersiden af ventildækslet.
- De har det desværre med at blive slappe (min havde kun gået 85000 km) Og den var 2 led for lang.
Du kan også tydeligt høre en raslen fra kæden hvis du holder i frigear og får en til at gasse langsomt op.
- Nu skiftede jeg den selv, men ellers er det en dyr operation.
Håber du blev klogere.
Mazda 3 MPS (mislyd)