Import af BMW e46 320 {{forumTopicSubject}}
Kan det svare sig at importere en BMW 320i e46 fra udlandet, som i Danmark vil svare til at koste mellem 60-70.000 med indregistrering og det hele? Grunden til at jeg vil importere, er grundet det lave udbud af denne model i Danmark - jeg mener ikke, at der er præcis den bil jeg søger, til salg i Danmark.
Hvis ikke, hvorfor kan det ikke svare sig?
Det skal siges, at jeg selv vil hente bilen, hvis den importeres, så dette bliver udenfor et import selskab - samtidig med, at bilen ikke skal fragtes på andre måder eller af andre end mig selv.
På forhånd, tak!
mar 2015
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 163
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
sep 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men ja, forbered dig på en masse krejlere på sådan en E46 320i. De fleste du finder vil enten være sminkede lig, omlakeret flere gange og som allerede skrevet spolet i KM.
Og lige en sidste ting. En BMW E46 320i i Danmark hverken kan eller skal koste 60-70000 Kr. med mindre vi taler liebhaveri som max. har kørt 100-120000 KM.
En E46 320i, om så den er smækket med udstyr er jo ikke mere end 40-45000 værd i reel handel.
Prøv at se denne:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320i/20-4d/3409494
HAHA! Liebhaveri. 224000 KM, på en 19 år gammel bil som samtidig er fuldstændig skrabet for udstyr, har den grimmeste kabine af alle der findes og ikke så meget som klima eller en fartpilot.
75000 KR. HAHAHA.. Det jo så sygt at selv en forhandler ikke kan se det..
sep 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
Grunden til at jeg vil importere er simpelthen, at jeg ikke synes at det danske udvalg er godt nok - altså kilometertal, stand, udseende osv. Jeg vil nemlig gerne finde en, der MAKS har gået 175.000, og helst gerne mindre.
Og grunden til at det skal være en 320'er, er at jeg kun er 19 år - altså vil forsikringen være noget dyrere, hvis bare jeg kommer op i 323. Den er også dyr ved 320 i min alder, dog er det noget der er til er klare
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
Jeg har en 316i - Kan man smide en 320i motor i, uden de store problemer?
Og er der nogler der har ide om pris på afgift?
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
Køb en hel donorbil hvis det skal laves, det er nemmest. Men i min verden er det ikke værd at lave om til 320, så går skridtet videre til 325.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Min forsikring går op i (reservedels)priser (kasko) og vægt/risiko for skader (alder/ancinitet) for ansvar.
Min 320d var billigere i forsikring, end min Carisma 1,9tdi, selvom BMWen har 150hk turbo diesel, hvor Carismaen havde 115hk Turbodiesel, men Carismaen stod til at være dyrere i dele i deres system (rigtigt nok) så der blev det billigere at få flere hk mht. forsikringen
Mht import, så brug evt. 149kr på www.afgiftsportal.dk for ikke at blive skuffet.
Det gjorde jeg nemlig, da jeg også havde svært ved at finde det udstyr og farve på en faceliftet 320d touring og endte med et "kompromis" da jeg fik en i bytte af en kammerat til ca. 14.000 i byttepris, som jo er okay, når en brugt motor/gearkasse koster 10-15.000kr, men der ville skat have 32,500kr i afgift, selvom den blev vurderet "under middel" med en skade på bagskærmen (3000 trukket fra til udbedringen ) og der blev lagt 10% på prisen fordi den var med steptronic, og dem de sammenlignede med, var almindelig manuel fra bilbasen, der stod til 60-70.000, som jo så samtidig er 2000kr billigere i vægtafgift
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Det er kun nye biler der kommer den brændstof afgift på reelt på papiret.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
FDM var de biligste
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 727
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Hvis du så har samlerabat så bliver det mere spiseligt.
Jeg skal ikke blande mig som sådan, men inden du står med en 320i E46 til 60000 med afgift og dyr forsikring med kasko - så er bilen stadig ikke til at få mere end 25000-30000 Kr. for i reel handel. Samtidig syntes jeg det er en fejl at sætte et mål om maks. 175000 KM. For når du henter i Tyskland så er 175000 KM ikke ensbetydende med vedligeholdt bil. Det kan godt være du får en bil der har kørt mindre, men hvis den kun har fået skiftet olie en gang de sidste 5 år - så er den der har gået 250000 KM med ny olie hver 15000 KM mindst lige så god. Samtidig så bliver du jo altså også straffet på lav KM i afgift. Det er ingen vinder sag for dig.
Sådan en som denne med rimelig udstyr,fin farve osv. koster 48750 Kr. UDEN afgift. Fuldstændigt vanvittigt.
Men jeg har da efterhånden hentet en del BMW´er i tyskland, og du siger bare til hvis du skal en smuttur derned i det nordlige. Tager gerne med som second opinion, snakker 99% flydende tysk og kan det meste indenfor prøveplader osv..:)
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.890
sep 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Jeg har været afsted 30-40 gange efterhånden, og er kun løbet panden mod muren en gang i hamborg på en E36 Cabriolet der slet ikke var nær den stand på billederne.. Forarbejde er godt at gøre så bredt som muligt..:)
Import af BMW e46 320