{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.110 visninger | Oprettet:

Bmw 325i coupe 2006 svagheder ?? {{forumTopicSubject}}

hej jeg står overfor at købe en BMW 325i fra 2006. 172 tusind km.

jeg vil gerne hører om jeres erfaringer med bilen. derudover også hvad jeg skal være meget opmærksom på udover det sædvanlige. f.eks. sving hjul osv.

derudover hvad bilens svagheder kunne være?

jeg vil håbe der er nogle erfarne folk der vil komme med lidt feedback.

mvh Martin.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 325i coupe 2006 svagheder ??
  • #1   7. jan 2018 BMW N52B25 engine problems and drawbacks
    1. The most common problem in N52B25 is high level of motor oil consumption. This is due to thin oil rings which are carbonized rather fast. At the same time valve stem seals goes out of order rather often. Such problems may occur even after 100,000 km (~60 000 miles) of mileage. The only solution to this problem is replacement of damaged components.
    New N52NB25 version did not have such problems. It was firstly introduced in 2007 and has black cap.
    2. If you do not solve the problem of oil consumption as soon as possible, it may result in polluted catalysts. It will lead to additional costs of their replacement. Catbeck may turn out to be a good alternative to catalyst.
    3. Ticking noise. This problem can occur mostly with engines that have been produced up to 2009. However it does not have any negative consequences for the motor or ride.
    4. Rough idle. Such problem is mostly connected with Valvetronic, Vanos valves or flow meter. You should examine all these components.
    At the same time overheating is another common problem of this engine. You should always check cooling system and regularly clean radiator. At the same time N52 engine is equipped with not very reliable electric water pump. It needs replacement every 80,000-100,000 km (50,000-60,000 miles) of mileage. You should also add high requirements to oil and fuel.
    Is it a good idea to buy N52? No, it isn’t. M54 or N52B30 seem to be more reliable.

• #2   7. jan 2018 *mywikimotors.com*

• #3   7. jan 2018 gå efter 325i e92 fra 08 og op med n52b30 i stedet for det er en 3.0 der kommer i dem fra 08 og op.

• #4   7. jan 2018 i den har de fikset nogle af de problemer som 2.5'eren havde med for højt olieforbrug fx, desuden så er den generelt meget mere holdbar og kan køre længere den motor.

Kommentér på:
Bmw 325i coupe 2006 svagheder ??

Annonce