2.153 visninger
|
Oprettet:
Har købt ny Skoda octavia. {{forumTopicSubject}}
Er lige blevet den heldige ejer af en ny Skoda octavia 1,4 styr med DSG.
Handlen gik meget hurtig da jeg havde travlt, så nåede ikke at høre så meget om bilen. Men aftale at jeg bare kunne kigge forbi hvis jeg havde spørgsmål.
Men men men... Den kan jo en hulens masse, og der er alle mulige ting man kan justere og pille ved i skærmen. Men tænkte om der var nogle som kendte til nogle ting som man kan indstille som ikke lige ligger til Højer benet
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 196 Svar: 673
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
sep 2006
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.246
Læs hans kommentar
dec 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 102
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 203
Som udgangspunkt er der ikke en masse der er gemt! Hver menu har under menuer, så det et bare at komme i gang
Det er svært át sige for det kommer an på udstyrs version og ekstraudstyr hvor meget den kan! Evt tag et kig forbi min, tjek teksten og er der noget du er i tvivl om så skriv
Som du kan se er jeg lige blevet den heldige ejer af en ny golf det er en utrolig lækker bil de bygger på de mqb platforme (eks golf og Octavia) er næsten sikker på dj bliver utrolig glad for den! Især ACC og dsg det fungere helt 1000% min kommentar inde på min golf omhandler det digitale speedometer
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 72
okt 2007
Tørkobling er en dobbelt kobling uden oliebad:)
Under henvisning til dette opslag er der tale om dsg7:-)
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.522
Er fyldt med venlige Skoda mennesker med svar på næsten alt.
Tilykke med vognen den skal du nok blive glad for.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
dec 2017
okt 2007
dec 2017
sep 2006
apr 2004
dec 2017
apr 2004
Det er en frygtelig gang ligegyldigt forstyrrende og generende ævl du kommer af med, dit brok har intet som helst med emnet her at gøre.
Du bruger åbenbart blot forummet til genere andre.
dec 2017
okt 2007
Og du køre stadig rundt i en Gammel alfa der er ved at ruste op, den kan i hvertfald ikke fejle noget
Jeg er ked af at din uvidenhed kommer til kors! Men det er okay! Folk ved godt at du ikke er den stiveste pik i saunaen! Men som er nævnt før herinde, så skal du lade være med ar hænge så meget ud nede på den lokale pizza, kan godt være du er ensom men du skal passe på med at høre efter disse mennesker! De skal jo finde på noget spændende de 20 minutter du står og kigger på deres pizza i ovnen ??
dec 2017
okt 2007
Ej virkelig?! Du er helt ude i hampen, kan så fortælle dig at vi har også en Passat med dsg7 den har rundet 240.000 uden nogle problemer! Jeg kender til rigtig mange eksempler på at den køre upåklagelig fremfor naboens mosters onkels nevø hvis datters kæreste har hørt om en med problemer! Lol!
Jeg vil til hver en tid bare sige at i gamle dage kunne en hver med lidt snilde og google ved hånden lave en bil, i dag kan der være 10 forskellige ting der forårsager en ting, når perlegrus mekaniker laver selv får de også problemer! Derimod hvis de lod en aut værksted stå for det var det nok anderledes! (Forglem ej hvor stor en del af den danske bil park vag er!) derved også flere der føler dig utilfredse over en tit latterlig ting! men jeg kan også se udfra din profil at du bare er misundelig over at du ikke har råd til andet end en grande Punto eller en alfa, det er også synd! Men derfor behøves du ikke at råbe ulven kommer når vi godt ved det bare er falsk alarm! God aften
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
Der er også en del rygter, traditioner og "min-onkels-fætter-kender-en"-historier.
Men der er heldigvis også en del facts. F.eks. laver mange af de selskaber, som forsikrer bilister mod havarier, ganske brugbare statistikker*.
Ifølge dem skal vi overordnet set ikke være så bange for de helt store værkstedsregninger. Faktisk er det - selv for det mindst holdbare bilmærke - under én ud af 25 bilejere, som præsenteres for en større regning i perioden 2-8 år.
Men tallene viser også, at der er meget store forskelle fra mærke til mærke. De tolv dårligste er alle europæiske, og faktisk er det i dag sådan, at samtlige VAG-mærker er dårligere placeret end selv Citroen...!
I den helt anden ende af skalaen er der udelukkende asiatiske mærker. Der er således fire gange så mange større regninger i vente for Skoda- eller VW-ejere som for Toyota-
eller Honda-ejere. Allerbedst ser det ud for ejere af Kia og Hyundai - som jo har de klart bedste garantier.
Så hvis man udelukkende kigger på risikoen for store havarier, som man selv skal betale, skal man holde sig langt fra europæiske biler - specielt engelske og tyske (til dels med undtagelse af Mercedes) og i stedet købe Japansk. Allerbedst er dog Koreanerne med deres gode garantier.
Mere præcist er der næsten ti gange så stor risiko for en høj regning, hvis man kører VW, som hvis man kører Kia...men stadig er der 29 biler, som IKKE får en regning, hver gang der sælges 30.
På din nye Skoda er der således omkring 3% risiko for, at du inden for de første otte år selv kommer til at betale for en større reparation. Regningen kan forventes at ligge i størrelsesordenen 20-50.000,-, og den kan forventes ved gennemsnitligt ca. 80.000 km.
God fornøjelse med din nye bil
* Tallene kommer herfra:
http://nyhetsrum.lansforsakringar.se/wp-content/uploads/2017/02/maskinskaderapport-2017-lansforsakringar-c.pdf
jun 2012
Følger: 1 Svar: 3
okt 2007
jul 2014
Der er kun medtaget tal for mærker med et tilstrækkeligt antal, forsikringen dækker kun, hvis bilerne er serviceret, opgørelsen er i procent, der dækkes ikke selvforskyldte skader eller skader ved ulykker...osv.
Tallene er altså rimeligt dækkende for et bredt udvalg af helt almindelige biler kørt af helt almindelige mennesker under helt almindelige forhold - og de er direkte sammenlignelige fra mærke til mærke.
okt 2007
Det var langt bedre at tage og glemme alt om garantien, så de blev sammenlignet på reelle grundlag! Det er jo meget normalt at det er billigere at rep på en bil med 7 års garanti!(det er dejligt) omvendt er der mærker der fylder deres biler med så meget elektronik, sælger så mange biler at det vil være umuligt at have sådanne garantier med de mentaliteter folk har efterhånden! Mange gange er det ikke noget man er nødsaget at køre på garanti, men fordi det er en god service og giver god omtale, det er også en måde at skubbe salget på skal vii kke bare blive enige om at vi er uenige?
jul 2014
Jeg skrev faktisk ikke for at genere dig personligt...
Rapporten er da netop relevant, fordi den viser, hvor mange procent af hvert bilmærke, som har havarier, som IKKE betales af importør/værksted.
Generelt er de fleste af os vel "ligeglade" med at køre i en lånebil en uge, mens værkstedet skifter en turbo, reparerer en gearkasse eller finder en mystisk elfejl - så længe vi ikke skal betale for det. Det bekymrer os langt mere, hvis værkstedet sender os regningen...
Og her er rapporten ret klar: for biler i alderen 2-8 år har Skoda-ejere i 2017 fået dækket fire gange så mange uventede store værkstedsregninger som Honda-ejere.
Man kan så spekulere alt det man lyster i, om det er fordi Honda-ejere kører "pænere", fordi Skoda-værksteder sjusker, fordi den ene eller den anden gruppe fravælger autoriserede værksteder tidligere eller senere eller fordi den ene eller den anden gruppe er mere tilbøjelige til at "snyde forsikringen".
Men tilbage står, at for hver gang forsikringsselskabet har haft 1000 Honda-kunder, har de betalt fem reparationer, mens de for hver 1000 Skoda-kunder har betalt 30.
De tal viser - sort på hvidt - at forsikringsselskabet løber en større risiko ved at forsikre en VW end ved at forsikre en Skoda. For de af os, som ikke har sådan en forsikring, er risikoen vores.
Det kan vi vel ikke være uenige om?
jun 2012
Følger: 1 Svar: 3
Har købt ny Skoda octavia.