{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.787 visninger | Oprettet:

Køb af en bil der er afmeldt {{forumTopicSubject}}

Hej alle 

Jeg skal købe en bil der er afmeldt. Sælger af bilen siger at han har også købt den afmeldt og fik ikke tid til at reg bilen, så sælger han bilen videre til mig. Er der noget jeg skal være særlige opmærksom på? 
Jeg har fundet bilen på dba og på billederne kan jeg se at bilen er med plader men sælger siger at de er afleveret selvom der står på nummerplade.net at den er afmeldt uden aflevering af nummerplader. 
i går kunne jeg ikke se de sidste synrapporter om bilen på nummerplade.net , men i dag kunne jeg godt se det hel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af en bil der er afmeldt
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   20. jan 2018 Nummerplade.net kan godt drille engang imellem i forhold til at man ikke altid kan se alle syn.
    En hvis du føler der er noget fusket over det, så havde jeg valgt en anden.

• #2   20. jan 2018 Du skal ha registrering asatesten med og sørg for at at han under skriver at du ejer bilen fra når du har givet pengene

• #3   20. jan 2018 husk at tjekke gæld i bilen også når du slår den op . men er du i tvivl om noget. Så når du køber den tager du og sælgeren bare op til en synsmand sammen,og henter nye plader til den så den står i dit navn. Så ved du der ikke er noget fusk med bil eller reg attest. for vis du ikke kan få plader til den så ved du jo der er noget galt og det vil syns manden jo også kunne fortælle dig.

• #4   20. jan 2018 Han må slet ikke sælge bilen hvis ikke den står i hans navn.
    Så bed ham om at få den ormregistreret i en fart..! så du ikke står med en dum regning lige pludseligt.

• #5   20. jan 2018 http://nrpla.de/AC40745 bruger jeg ofte når nummerpladenet ikke kan vise synsrapporter.

Du skal være opmærksom på at hvis bilen har været afmeldt over et år, skal den synes igen selvom det er under 2 år siden sidste syn. Som #3 skriver vil en tur i synshallen med registreringsattest give svar på det meste.

" Sælger af bilen siger at han har også købt den afmeldt og fik ikke tid til at reg bilen" Hvordan får han så tid til at sælge en bil , det tager da typisk længere tid end at registrere en bil smiley

• #6   20. jan 2018 Ultralydsmanden.. Sikke noget vrøvl.. Selv om man ikke har været registreret ejer af en bil kan man saktens være juridisk ejer og så må man sælge som det passer en.

Bilen kan i øvrigt kun registreres / omregistreres hvis den er synet inden for et år, og det er langtfra alle biler der kan synes når de handles gamle og brugte.. Så hvis det du siger passer så er der ret mange der har ulovlige biler.

Men som køber er det en god ide at få reg att, lave købs kvittering, og kontrollere for restgæld.

• #7   20. jan 2018 Hvis ikke bilen der bliver solgt er registret til den sidste ejermand, så kan den som du siger kun sælges hvis der forefindes en slutseddel fra forrig salg eller køb. Ellers kan det lige så godt være hæleri..!

Smartass

• #8   20. jan 2018 hehe så må alle der forhandler biler have sat bilen i deres eje navn inden de kan sælge den lovlig igen. Det sjælden jeg har hørt noget så dumt smiley det nu nok med at der er lavet en (kvittering)/ slutsedlen på det hele. ellers var det ikke nemt at være forhandler med salg og køb af biler,for dem der har sådan et erhverv og sælger køber mange biler om året .

• #9   22. jan 2018 Tak for jeres kommentar smiley Skulle bare sige at jeg har købt bilen. Han har ikke reg bilen fordi den kan ikke gå igennem syn med så mange fejl som den har. Men jeg er selv mekaniker og vil lave den selv inden syn og registrering. Så har jeg bare lave en slutseddel og fik reg attest med stempel fra syn at nummerplader er afleveret.

Kommentér på:
Køb af en bil der er afmeldt

Annonce