{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

René Jens M
René Jens M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Burde jeg skifte min Seat Ibiza 1.2 tsi {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har en Seat Ibiza 1.2 tsi 105hk, fra 2012. Kørt 95.000km.

Jeg har desværre oplevet fejl på dennes turbo 2 gange, siden jeg købte den i august 2014.

1. gang, var cirka en måned efter jeg købte den, der var turboen stået af, og skulle skiftes. Dette blev heldigvis repareret på garantien.

Men nu her igår, der var der igen fejl på turboen. Dog mener mekanikeren, at det denne gang, er en styring til turboen, og at det kan klares, ved at skifte et kit til turboen.
Men han siger også samtidig, at det godt kunne tyde på, at der er et generelt problem, med turboen på min model.

Udover det, så har der dog ikke været de store problemer med den, men jeg skifter tit "kødben", de er da godt nok skrøbelige, har nok skiftet 5-6stykker, i den tid jeg har haft den. Hvis ikke mere. Men det er da heldigvis ikke det dyreste.

Frygter mere de turboproblemer, især hvis hele turboen en dag står af igen. SÅ er det DYRT!

Så hvad ville i have gjort, sælge den, nu når den er bleven repareret igen?

Ser frem til at høre fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Burde jeg skifte min Seat Ibiza 1.2 tsi
  • #1   26. jan 2018 Skal jeg ikke lyde klog, men kan huske en fortalte mig at. når den motor lyder som en Diesel, så er det der man skal begynde at overveje at sælge den. smiley

• #2   26. jan 2018 Jeg havde generelt ikke købt noget fra V(F)AG koncernen, alt andet er at fortrække smiley

• #3   26. jan 2018 Det vil formentlig være langt dyrere for dig at skifte bil, end at skifte turbo. Så hvis dét er eneste årsag, så er det ikke nogen økonomisk fornuftig beslutning, hvis du spørger mig.

• #4   26. jan 2018 Den næste bil du køber kan jo ligeså godt været "mandagsbil" som den du har nu, så som Bay også påpejer, tror jeg ikke du spare noget på det.

• #5   26. jan 2018 #1
    Tjah, synes de tikker lidt allesammen?

Kan jeg ikke bruge til så meget nu smiley

Nej, det kan du selvfølgelig have ret i, jeg gav 150.000kr for den, i august 14. Og jeg lavede lige en online vurdering, som mente at jeg kun, ville kunne få cirka 75.000kr for den, ved en forhandler, som byttepris.
    Så man kan sige, det værste værditab, er jo nok til nu. Og i fremtiden, vil værditabet jo ikke være ligeså stort.
    Så ja, burde nok slå koldt vand i blodet, og fortsætte med den smiley

• #6   26. jan 2018 #4
    Helt sikkert, det er jo ikke nemt at forudsige. Men hvis det skulle være, har jeg faktisk overvejet en Kia Ceed. Både pga fabriksgarantien og at de vidst nok også har vundet i nogle tests, om at være dem, med mindst fejl på smiley

• #8   26. jan 2018 Hvis du har skiftet 5-6 kødben, så er jeg overrasket over at resten af bilen ikke er kørt totalt i smadder.
    Hvis det er normalen at der skal skiftes så mange kødben på under 95.000km - så er jeg i chok. Men tænker det siger en del om din behandling af din bil smiley

• #9   26. jan 2018 #7
    Ja okay, så kan jeg godt se, at det dermed bliver noget udhulet og hvis alle service skal laves på deres egne værksteder. Så kunne jeg forestille mig, at det kunne blive pænt dyrt smiley

Ja, det kunne man jo godt fristes til at tænke, men nej, hånden på hjertet, jeg er mere forsigtig end de fleste, når jeg skal over humpler, og kører nærmest slalom kørsel, for at undgå alle de mange huller i vores veje. Og det at jeg har skiftet de kødben så tit, gør mig absolut ikke mindre forsigtig smiley
    Spurgte engang min mekaniker, om det var normalt, at de gik i stykker så tit. Hvorpå han svarede, at det er en konsekvens af, at vores veje er i så ringe stand smiley

• #10   26. jan 2018 Mekanikeren siger "det er en konsekvens af, at vores veje er i så ringe stand" - men jeg har nu kørt 180.000km i min BMW uden at skifte kødben. Og før den kørt 200.000km i en Ford Mondeo - også uden at skifte kødben.
    Så det er ikke vejenes "skyld" smiley
    Jeg skal vist aldrig have en Seat Ibiza smiley

• #11   26. jan 2018 #10
    Så må de kødben på Seat Ibiza sq være ringe smiley

Kommentér på:
Burde jeg skifte min Seat Ibiza 1.2 tsi

Annonce