{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.183 visninger | Oprettet:

Veje min bil 100kg og 50gk op?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skoda Fabia greenline 1.4tdi med 80hk

Den må trække 450kg uden bremser, min trailer er på 500kg total, Jeg er på de nye regler, så reel må jeg ikke kører med den, men kan jeg få vejet bilen de 50kg op,

Jeg skal ikke bruge mere total vægt, men kan bilen vejes op til 900kg eller 1000kg med bremser, i tilfælde af at jeg fik brug for mere på et tidspunkt, Pt må bilen kører med 800kg med bremser,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veje min bil 100kg og 50gk op??
  • #1   1. feb 2018 tvivler på du kan det . men hvorfor ikke bare nedveje din trailer til 450 kilo ?så det problem løst .og det med hvad den må køre med er jo noget Skoda har type godkendt den til. plus har du tjekket dit træk der står også på Hvad det må bære. for vis der står Max 800 kilo så er det ikke godkendt til mere end . og så selv om du kunne opveje bilen. Skal der nyt træk til også.

• #2   1. feb 2018 Du må da gerne køre med en 500kg trailer, du må bare kun læsse den til 450.

• #3   1. feb 2018 Hænger.dk

• lasse e
    lasse e Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Svar: 36
    #4   1. feb 2018 Ja hvis kørekortet er taget før 1.maj 2009 ellers ikke.

• #5   1. feb 2018 Nej, også hvis kort er fra efter 09. Det er først over 750kg der bliver andre regler.

• #6   1. feb 2018 Så længe du er under 3500 kg tilladt totalvægt i alt for bil og trailer til sammen, så må du køre med lige den trailer du har lyst til uanset hvornår du tog kørekort, så længe traileren ikke vejer mere på vægten end bilen må trække..
    Og så tung er en Fabia ikke, så du kører bare! smiley

• #7   1. feb 2018 For også lige at runde 2009 reglen, så må du hvis du har kørekort fra før 1 maj 2009 også spænde en 3500 kg tilladt total vægt trailer efter din fabia, så længe den ikke vejer mere end de 450 kg på vægten som fabiaen må trække. (Fordi din fabias tilladte totalvægt+tilladte koblingsvægt til sammen er under 3500 kg) men KUN i DK smiley
    Edit:
    Og udover det må du ALTID køre med trailer med tilladt totalvægt på højst 750 kg uanset hvornår du tog kørekort og uanset hvad bilen vejer (også med en bil på 3500 kg) så længe traileren stadig ikke vejer mere end bilen må trække (450 kg i dit tilfælde)

• #8   1. feb 2018 Du skal spørge importøren.
    Jeg fik for en del år siden en erklæring fra Ford på at min Mondeo måtte have 10kg mere på traileren - MEN det blev så trukket fra den last der måtte være i bilen.
    Så hvis du reelt har brug for at trække 500kg uden bremser, så skal du omkring importøren.

Kommentér på:
Veje min bil 100kg og 50gk op??

Annonce