{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 535D korte ture
  • #1   4. feb 2018 Har ikke erfaring med korte ture - kommer selvfølgelig an på hvordan du definerer "korte ture".
    Har en 530D og pendler 110km dagligt (55km hver vej) og kører ofte 2-400km i weekenden.
    En 53xD er gennemgående bygget til at køre - lange stræk og gerne ved høj hastighed (motorvej) og kommer efter min mening bedst til sin ret ved dette brugsmønster.
    Men kan også fint køre en kort tur ind i mellem.
    Personligt ville jeg ikke købe en "D" hvis mit behov var korte ture. Overvejer faktisk at skifte min 530D til en benzin da jeg formentlig ser ud i et væsentlig reduceret kørselsbehov.

• #2   4. feb 2018 Det er en rigtig dårlig idé, hvis du spørger mig. Partikelfilteret kan først regenerere når det bliver x-antal grader varmt, og der skal en forholdsvis lang køretur til. Korte ture kan også være medvirkende til meget kondens i olien.

Jeg kører selv i en dieselbil, dog uden partikelfilter. Jeg kører ikke specielt langt, ca. 20.000 km om året, men til gengæld kører jeg næsten altid over 70 kilometer pr. tur.

• #3   4. feb 2018 Har selv haft en diesel bil uden partikelfilter, og kørte ture på 1km eller under flere gange om måneden. Havde den i 2år og kørte uden problemer. Så kunne godt tænke mig og høre om nogen som har gjort lignede bare med DPF.

• #4   4. feb 2018 Jeg ser tit følge skaderne af diesel biler der køre små tur..

Tilsodet Egr ventil og indsugning..
    tilsodet turboer og partikelfilte der er tilstoppet.. alt efter bil er det nogle dyre ting at fix/rense..
    og jo nye diesel bil, jo mere følsomme bliver de efter min holdning..

• #5   4. feb 2018 Og en 535D er bestemt ikke billig at reparere på smiley

• #6   5. feb 2018 Den stakkel 535D bliver gennemkneppet langsomt indefra, hvis du kun køre korte ture i den.
    Kort sagt.

• #7   5. feb 2018 Det er jo ikke noget problem at du ind i mellem kører en tur på 1 km. Men hvis du kun kører korte ture, så tror jeg den "dør" langsomt.

Kommentér på:
BMW 535D korte ture

Annonce