{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.064 visninger | Oprettet:

mikkel t
mikkel t
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Egr og partikelfilter OFF? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Hvis man ønsker at få slået egr ventil fra, kan man så også slå partikelfilter fra eller skal man blot holdes sig til én af dem?

PS: Har partikelfilter på, men den er ikke registret ved SKAT, så betaler hvert år 1000 kr. ekstra også synes jeg endelig det er dumt at kører med partikelfilteret, for at risikerer motor tager skade??
Det er på en Audi A4 2.7 TDI. Årgang 2007.

Mvh Mikkel Thorsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Egr og partikelfilter OFF?
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #1   7. feb 2018 Hvad vil det kræve og hvad vil det koste at få godkendt og registreret hos skat, har du undersøgt det?

• mikkel t
    mikkel t Tilmeldt:
    jun 2010

#2   7. feb 2018 Den er monteret på bilen fra ny af, men Skat sige det er fordi at årgang er fra 2007 og på det tidspunkt var der en overgang af registrering af biler med partikelfilter og den er min udenfor, derfor de stadig kræver 1000 kr. selvom den er monteret fra Audi.. Meget træls synes jeg...

• #3   7. feb 2018 Jeg ved at man kan få eftermonteret et partikelfilter på sin gamle bil og få det synet samt godkendt hos en synshal. Når de har godkendt det, sendes besked om dette til SKAT. Har du prøvet at snakke med en synshal om det?

• mikkel t
    mikkel t Tilmeldt:
    jun 2010

#4   7. feb 2018 Nej det har jeg godt nok ikke, men den skal snart synes så der vil jeg lige forhører mig.. Tak..

Men vil bilen tage skade hvis jeg valgte at lukke egr ventil fra og stadig beholde partikelfilter?

• #6   7. feb 2018 Din bil vil ikke ta skade af at få lukket EGR ventil af.

Det vil kun gavne den, mere frisk luft.

Jeg kan blandet andet hjælpe dig med at få slukket og desuden fjerne partikelfilter fra din ECU.

• #7   7. feb 2018 min Peugeot har også partikelfilter. og det var heller ikke registreret ved told og Skat selv om min er født med det. som din nok også er. Det kostet ikke noget at få ændret det ved told og Skat . Jeg printet et stykket papir ud. jeg fandt inde på nettet ved told og Skat.Så kørte jeg op til en Peugeot forhandler. og fik dem til at underskrive at den var født med det partikelfilter. og det afleveret jeg ved told og Skat. 3 uger efter fik jeg et brev at bilen er ændret til at være født men partikelfilter. og de fratræk det år her og sidste års partikel afgift. Så vis du vil have det registreret så det ikke en stor opgave. og det kostet ikke noget. Du skal bare have det papir med til Audi og gør det jeg beskrev.

• #8   7. feb 2018 glemte at skrive de kan også skrive det ind ved syn. men så bliver det skreven ind som efter monteret. fortalte syns manden. og det ville jeg ikke have når min bil var født med det. og fik også pga at bilen var født med det tilbage ført det sidste år hvor jeg hade fået de regning på det partikelfilter afgiften. og vis syns manden hade skreven det ind så skulle jeg stadig have betalt for sidste år også. da det ville stå som efter monteret .

Kommentér på:
Egr og partikelfilter OFF?

Annonce