{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Mange falske fejlkoder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en seat ibiza 1.4 16v 75hk fra 01
Den startede med at melde en fejl på lambdasonde 1, p0130. Bilen satte få gange ud ved lave omdrejninger. Efter tid blev det værre og endte med at nogle gange sætte epc lampen ind og bilen både stiger og falder drastisk i omdrejninger og vil ik tage gas. Den melde pt følgende fejlkoder p0638 p0113 p0130 p0135 p0107.. Nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange falske fejlkoder
  • #1   19. feb 2018 Har du fået indmad i din kat?
    Har du renset indsugning, egr, samt egr rør
    Har du efterset pakninger og renset spjæld..
    Har du målt gennemgang i ledningsnet fra ecu til følere?..
    Har du efterset / renset stel forbindelser
    Har du haft ecu’en ude og lige set efter vandindtrængning..
    Tjekket for ir på stelforbindelser i vandkassen / og under batteriet .


  • #2   19. feb 2018 Med så mange fejl så vil jeg tro at du har et problem med nogle ledninger. Jeg mener at poloerne har et problem med ledningsnettet under ABS blokken på de årgange. Mon ikke det er det samme på en ibiza?

  • #3   19. feb 2018 Har monteret ny kat samt lambdasonde, tændrør kabler tændingsmodul map sensor flexrør og renset spjældet med Bell add og haft spjældet af og renset bagved.. Har også skiftet slanger fra bremseforstærkeren.. Hvad ville i forslå jeg jeg slavisk skulle tjekke efter arbejde, og gerne hvor lokationerne på diverse dele er, mange tak for hjælpen indtil videre

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.909
    #4   19. feb 2018 Du skal nok igang med at tjekke alle ledninger og stik, evt måle dem alle ud. Finder du ikke fejlen der, så er et ophug nok næste destination for sådan en ibiza

  • #5   19. feb 2018 Jamen når siger måle, kræver det så ikke et diagram? alle stik er tjekket visuelt og de ser alle pæne ude og er blevet renset

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.909
    #6   19. feb 2018 Det hjælper da meget med et diagram, men ledninger kan godt knække indvendigt under isolering. Og så giver mange mekanikere op, og sender den videre til specialist

  • #7   19. feb 2018 Hvordan måler man på de ledninger, jeg er desværre en nød til strøm

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #8   19. feb 2018 Hvilken tester er der blevet brugt, hvis du har brugt en OBD dongle via din telefon eller er billig multimærke tester, så er det ikke sikkert at du får den rigtige fejlkode.

    Uoriginale ( no name) elektriske komponenter på en bil fra VAG koncernen, plejer mange gange at give problemer

    Har du overhovedet slettet fejlene, efter du har haft diverse stumper af, da nogle af fejlene stemmer overens med det du har haft af for at rense


  • #9   19. feb 2018 Jeg havde den ude ved en mekanikker som har de her Bosh testere til en bondegårds værdi, der havde vi så det problem at vi ikke kunne grundindstille gasspjældet, er der nogle der har en ide om hvorfor? Og de andre fejl blev selvfølgelig slettet men dukkede ligeså hurtigt op. Når jeg står i nød og jeg ik kan give gas, så bruger jeg mobil testeren, ellers kommer den professionelle på hos kammeraten smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #10   19. feb 2018 Nu når du får indstillet gasspjældet, så skal det nok løse alle eller nogle af problemerne
    Gem evt de gamle stumper, tænd modul og map sensor


  • #11   19. feb 2018 Hmm ja.. Problemet er bare at den ikke vil grundindstille

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #12   19. feb 2018 Så må du jo finde en med en VCDS tester

  • #13   19. feb 2018 Altså bilen kan jo ik køre ordentligt hvis i ikke kan grundindstille spjældet.

    Har du gjort som jeg skrev med egr?..
    Hvad siger scope på dyserne?
    Får spjældet det strøm der ska til...
    Hvad stand er batteriet i.
    osv osv osv


  • #14   19. feb 2018 Har ikke rørt egr, hvordan formoder du at rense det?
    Har ikke et scoope på dyserne men mekanikkeren sagde de har fejlfri, og bilens batterier producere 13,4v... Er lidt på bar bund her
    Skulle en vcds kunne grundindstille gasspjældet??


  • #15   20. feb 2018 Som jeg skrev i dun forrige tråd om samme problem, kør til en mekaniker, det havde været billigere fra starten i dit tilfælde....

  • #16   20. feb 2018 Ved ikke om du har fanget den, men der har været 3 mekanikkere på nu, og det bliver for dyrt at sende den til mekanikker igen igen, det er trods alt en ældre bil. derfor søger jeg råd herinde fordi jeg er løbet tør for ideer

  • #17   20. feb 2018 Du skal igang med ledningsnettet der går i flexet under batteriet og ud til motoren det er et kendt problem på både Skoda Fabia, Vw Polo og Seat Ibiza. Jeg har lige lavet det på min egen, der kom det efter koblingsskift.

  • #18   20. feb 2018 Så der fandt du en mørnet ledning eller kortsluttet eller hvordan? Måske målte du på det?

  • #19   20. feb 2018 Det jeg mener er, du har skiftet en del stumper uden ret meget succes, en ordentlig mekaniker ville ret hurtigt spore sig ind på problemet. Du har nok allerede brugt flere penge end det ville have kostet fra starten, hvis ikke man har even til en opgave skal man lade andre om det.

  • #20   21. feb 2018

    profilbillede
  • #21   26. feb 2018 Update
    Efter lidt søgen og legen med ledningsnettet, måtte jeg konstatere at alle ledninger sidder som nyt. Ingen tegn på brud eller lignende. Jeg fik så endelig grundindstillet gasspjældet på svinet, og det gjorde underværker. Dog står jeg tilbage med en fejl som den meldte helt fra start. Lambdasonde række 1 sensor 1. Den vil jeg så skifte, samt måle ud på de steder den har meldt fejl, så skal jeg nok give en tilbagemelding


  • #22   26. feb 2018 Har du ikke skiftet den engang? Har du MÅLT på dit ledningsnet?

  • #23   27. feb 2018 Det er ikke alle ledninger du kan se på. Men det afsløres ved en periferimåling

  • #24   27. feb 2018 Jo har jeg, men fik ikke nulstilt den dengang.
    Jeg vil også som skrevet måle ud på ledningsnettet. Så skal jeg nok lige vende tilbage smiley


Kommentér på:
Mange falske fejlkoder

Annonce