{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Bilsalg med Santander {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Der er en køber til min bil som har kontaktet mig. Han har vil købe bilen igennem et lån i Santander, er der nogen der har erfaringer med dette. Jeg har også modtaget en SMS fra Santander om jeg jeg skal identificere mig selv med mit nemid for at bevise jeg er sælger af bilen.?? HÆLP HÆLP HÆLP

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsalg med Santander
  • #1   23. feb 2018 Prøv og ring til Santander og hør om det er sådan de normalt gør, for det lyder mærkeligt - Burde han ikke få det som et blanco lån når nu det er privat salg?? bare min tanke

• #2   23. feb 2018 Helt normalt. De skriver fordi han har på forhånds søgt godkendelse på lån på bilen via nummerpladen. så det ser ud som om du har en køber med godkendt lån smiley God weekend. smiley

• Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

Svar: 18
    #3   23. feb 2018 Der er INTET normalt i at man modtager en sms om at man skal oplyse NemID, de eneste det er normalt for er folk som vil lave phising og misbruge ens oplysninger samt identitet.

Udlevere man sine NemID oplysninger så står det godt nok sort til mellem ørerne... Start med at tjekke på NemID, de advarer om netop det her på deres hjemmeside igen og igen men folk lærer tilsyneladende ikke at tænke sig om.

• #4   23. feb 2018 Carsten hvordan har du fundet frem til dette?? Er du kriminel eller er det arbejdsrelateret siden du er så sikker på det!?

• #5   23. feb 2018 Tak for svar alle. Er det i skriver noget i ved 110% eller?

• #6   23. feb 2018 Jeg har med økonomi til hverdag, som alm. Privat person kan du ikke engang sælge dine sko på den blå avis uden du opretter din bruger med nem-id. Men du skal altid tænkte dig om når vi er penge mellem! Men ring Santander de har 120% svaret på om du er købt eller solgt smiley

• #7   23. feb 2018 Har nemlig snakket med dem. Og de siger også at bilen skal omregistreres først for at de kan se at køber virkelig bruger pengene på det hvad han har skrevet under på. Og så får jeg først penge efter 2 hverdage. Synes det er lidt den forkerte vej at handle på. Alle de andre gange jeg har handlet bil er det altid penge først?

• #8   23. feb 2018 Det bare et lånebevis så han ved hvor meget han ca kan låne . Og det Santander der har pengene de kommer ikke på hans konto men din smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #9   23. feb 2018 Spurgte du om det var dem der havde spurgt efter din nemid via text ?

• #10   23. feb 2018 Du kan sagtens sælge ting på DBA uden at nem id validerer dig selv, just sayin

• #11   23. feb 2018 SMS og nemid. Mine alarmklokker ringer.

• #12   23. feb 2018 jeg har handlet med diba. der købte køberen bilen og jeg gav dem alle de oplysninger de skulle bruge. køberen ankom vi omregistrerede bilen og ringede til diba og de overførte penge inden for 20 min. da penge var på min konto, fik køberen nøglerne og kørte glad afsted.

Kommentér på:
Bilsalg med Santander

Annonce