Forhandler nægter garantien? {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens...
Jeg har for en lille måneds tid købt en Audi a5 hos en forhandler til den beskedne pris på 200.000.-
hvor jeg samtidigt gav min daværende Audi a4 i bytte..
Der blev selvfølgelig givet 6 måneders garanti på bilen, som der også fremgår på slutsedlen.
Så er sagen den, at inden jeg nåede at køre bilen hjem på dagen, meldte den en fejl på bagerste højre tågelys, baglys og baklys som ikke virkede..
Jeg aftalte så med forhandler at jeg selv skulle bestille den og montere den da det intet problem er for mig at montere sådan en lille ting.. i mellemtiden da min tidligere a4 stod til salg hos forhandleren fik den vand i elboksen som så har resulteret i at den skulle skiftes.
Det skal så nævnes at den bil har kørt fejlfrit HVER ENESTE DAG i halvandet år mens jeg har haft den..
men nu vil forhandleren ikke dække baglygten da det har kostet ham med den elboks, og han jo selvfølgelig mener jeg har "kendt" til fejlen da jeg afleverede bilen, selvom han prøvekørte bilen inden handlen blev foretaget og bilen ingen fejl meldte, selvfølgelig.
Hvad kan man gøre? der er også andre ting ved den bil som jeg ikke mener er i orden når man køber en bil til så mange penge med garanti?
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
Dvs han kan ikke nægte at lave din bil fordi at den han fik i bytte har en fejl..Han skal lave din bil på garantien og din gamle bil har han købt/fået i bytte som beset...
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2012
dec 2012
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Selv om du ikke er medlem nu, så skal du bare blive medlem, og så tager de gerne sagen fra dag 1!
Min søster har selv været kampen igennem, og hun var ikke medlem inden hun havde problemer, hun nåede endda at diskutere med forhandleren i et stykke tid, før vi fik fdm på sagen, og de tog den uden noget
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Hvordan det kan koste 12700,- at skifte den boks har jeg ikke fantasi til at forstille mig.
Mvh. Gert
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 105
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
dec 2012
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
dec 2012
Jeg vil da også være noget ked af at have købt en bil hos dig med 6 måneders garanti, for at finde ud af at du ikke vil dække noget..
Jeg er ikke ansvarlig for hvad der sker med min tidligere bil mens den holder hos dig, den er købt som beset og det bør du også vide som forhandler. Det ved jeg ihvertfald med mit arbejde som mekaniker.
Det jeg tilgængel er ked af er at jeg tilsyneladende har betalt 1300.- for nye nummerplader med EU mærker, men at du derimod har monteret dem der sad på da du selv købte bilen, det syntes jeg ikke er i orden.
Baglygten kostede spm udgangspunkt 1250.- men jeg har fundet den ENDNU billigere, små 500.- jeg har selv monteret den frem for at køre på værksted, som jeg lige så godt kunne have gjordt..
Du lovede også bilen fik skiftet olie + filter, det kan jeg ikke se den har fået, du har heller ikke ville vise det med en evt. Faktura sidst jeg spurgte..
dec 2012
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 761
Jeg ville da også være noget ked af at have købt en bil hos dig med 6 måneders garanti, blot for at finde ud af at du ikke vil dække noget som helst.
Jeg er ikke ansvarlig for hvad der sker med min tidligere bil mens den holder hos dig, den er købt som beset og det bør du også vide som forhandler. Det ved jeg ihvertfald via mit arbejde som mekaniker.
Det jeg til gengæld er ked af er at jeg tilsyneladende har betalt 1300.- for nye nummerplader med EU mærker, men at du har monteret dem der sad på da du selv købte bilen, det synes jeg ikke er i orden.
Baglygten kostede som udgangspunkt 1250.- men jeg har fundet den ENDNU billigere, små 500.- jeg har selv monteret den frem for at køre på værksted, som jeg lige så godt kunne have gjort..
Du lovede også bilen fik skiftet olie + filter, det kan jeg ikke se den har fået, du har heller ikke ville vise det med en evt faktura sidst jeg spurgte.
Forhandler nægter garantien?