{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Ny Ibiza: 95HK/115HK {{forumTopicSubject}}

Vi har set os lune på en ny Seat Ibiza.
Men vi er lidt i tvivl om vi skal vælge en 95 eller 115 hestes.
Vi kører dagligt 110 km. på motorvej/motortrafikvej/landevej.

Vi har prøvekørt begge, men synes ikke vi kan mærke den store forskel på hestekræfterne. Vil den større motor (plus det 6. gear) gøre nogen væsentlig forskel på driftsøkonomien, når den kører med lavere omdrejninger?
Der er ca. 10.000 kr. i forskel på de to motorer, i indkøbspris.

Vi kommer fra en Picanto 1.0 2013, så vi er vant til høje omdrejninger og støj smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Ibiza: 95HK/115HK
  • #1   3. mar 2018 Ville ikke købe den uden 6 gear hvis man befandt sig meget på motorvej, ved ikke hvor meget brændstof det sparere, men det sænker støjniveauet og det betyder meget! smiley

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #2   3. mar 2018 Tag den store med 6 gear. 6. gear giver en del i sidste ende og så kan du godt mærke forskel på dem ved overhalinger osv. smiley

• #3   3. mar 2018 jeg har også været så heldig at jeg har fået lov til at prøve begge motore, og den med 115hk køre bare bedre, på motorvejen med det 6 gear. så den ville jeg klart tage hvis det var mig der stod med valget.

• #4   3. mar 2018 Større motor? Er de ikke begge 1.0 ?

• #5   3. mar 2018 Jo, men så flere heste ??
    Det har jeg ikke forstand på smiley

• Peter B.
    Peter B. Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 13
    #6   3. mar 2018 Vi er selv så heldige at have den nye Ibiza 115 hk i husstanden. Der er ingen tvivl fra min side at 115 hk varianten er den model I bør gå efter, især når I kører meget motorvej og motortrafikvej. Mener den snurrer med små 1800 omdrejninger ved 90 km/h og ca 2500 omdrejninger ved 130 km/h iflg. speedometer i 6.gear
    Hvis pengene er til det, så sæt kryds ved Full-led forlygterne, de er ALLE pengene værd, og så den adaptive fartpilot da den selv holder afstanden til de forankørende bilister.

• #7   4. mar 2018 Den adaptive fartpilot, er der sat kryds ved.
    Du må gerne uddybe hvorfor full led er federe, jeg har ikke rigtigt kunnet forsvare over for mig selv, hvorfor jeg skulle smide de 10.000 ekstra.

• #8   4. mar 2018 De giver et helt andet lys og er så meget mere komfortabelt at kørere med om natten smiley
    Desuden er bilen mere værd den dag den skal sælges

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #9   4. mar 2018 Man må aldrig undervurdere godt lys på en bil smiley

• #10   4. mar 2018 Det amerikanske euro NCAP, IIHS tror jeg det hedder kan kun få topkarakter hvis de har rigtigt gode forlygter, de betegner dette som sikkerhedsudstyr

• Peter B.
    Peter B. Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 13
    #11   4. mar 2018 Jeg valgte det, dels fordi man kun hører godt om Full-led forlygter, men også fordi jeg har en kone som lider af natteblindhed og så er der den ekstra sikkerhed i at du får en meget længere og bredere lyskegle end du ellers er vant til.

• #12   4. mar 2018 Hellere en bil der flytter sig lidt end alt muligt udstyr. ALLE biler har lygter smiley .
    Jeg tog helt klart 115hk motoren +6 gear frem for 95hk og 5 gear.
    Vil personligt aldrig ha en bil under 100hk igen ALDRIG!.

Ved godt det en anden motor og pris, men jeg kunne godt finde på og købe en Ibiza fr 150hk smiley .

• #13   4. mar 2018 Et eller andet sted, handler det vel om ikke at lade sig "forblænde" af al det udstyr man kan få. Vi har aldrig oplevet problemer ved almindeligt lys, så en opgradering til LED vil i vores øjne være et luksustilvalg. Fruen vi også gerne have klimaanlæg, men så spurgte jeg hende om hun var tilfreds med det AC vi har nu. Og det var hun. Så hun kunne egentlig ikke rigtig sige hvorfor hun ville have klimaanlæg smiley

Vi var ude og prøve alle tre motorer i dag, og det ender med en 115HK. Springet fra 95 til 115 virkede mere markant end fra 115 til 150. Og når vi kommer fra 65HK, så skal der ikke meget til at begejstre smiley

Nu skal vi bare live enige om farven...

• #14   4. mar 2018 Der er nu ikke meget ved en skrabet bil, jeg vil hellere vente et par mdr og så have alt det lækre udstyr der fås til modellen smiley
    Klimaanlæg er noget der bør være standard sammen med regnsensor og lysautomatik i min verden, det samme med CarPlay.
    Xenon/full led lygter vil altid være mit første valg af ekstraudstyr, radarfartpilot nr 2 og ellers andet komfort udstyr smiley Heldigvis er vi alle forskellige ellers kørte vi jo alle rundt i samme bil, men tilykke med jeres nye bil smiley

• #15   7. mar 2018 Købte jeg ny bil ville xenon/led og dsg ligge øverst på listen over krav.

Hvor længe skal i ha bilen?

Kommentér på:
Ny Ibiza: 95HK/115HK

Annonce