{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

BMW E36 316i tomgang- og gasproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej BilGalleri,

Jeg har fornyligt erhvervet mig en BMW E36 316i med 146.000km på klokken.
For et lille stykke tid siden begyndte den at gå lidt sjovt i tomgangen, hvor den svingede mellem 500-1000 omdrejninger.
Nu er den så også begyndt at køre lidt sjovt i lave omdrejninger, men går fint, så længe gearene bliver kørt ud.

Jeg har haft Hydrivet bilen, som er rens af motoren med en brint maskine, for at se om det ville hjælpe, men umiddelbart uden nytte.
Jeg er lidt ude i, om udskiftning af tændrør måske kunne gavne?

Er der nogen, som har oplevet det samme, eller har ideer til, hvad problemet kan skyldes?

Mvh.
Phillip

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E36 316i tomgang- og gasproblemer
  • #2   6. mar 2018 Først og fremmest skal du have tjekket for falsk luft eller utæthader i indsugningsbælgen med mere. Der kan være revner eller mørhed.
    Dernæst lambdasonde og ellers videre til følere.

Tændrør tror jeg ikke det er lige sådan smiley

Det kan også være dine dyser, dog ikke umiddelbart et kendt problem på den motor.

• #4   11. mar 2018 Jeg må tage et kig, og se hvad pokker det er der driller smiley
    Tak for svar

• #5   21. apr 2018 For lige at give respons, så kom jeg frem til, at det var lamdasonden. Fik sat noget tester på, og kunne se at sonden sendte forkerte værdier, så jeg tog et kig på den, og kunne se, at stikket var irret.

Kommentér på:
BMW E36 316i tomgang- og gasproblemer

Annonce