7.230 visninger
|
Oprettet:
Kølervæske forsvinder {{forumTopicSubject}}
Hej
Mon nogen har en ide ?
Jeg har en Citroën C3, HDI fra 2010.
Den er begyndt at bruge ca 1/2 l kølervæske pr 200 km
Der er lige skiftet tandrem, vandpumpe, ekspansionsbeholder og partikelfilter.
Låget på oliedækslet er helt rent.
Der kommer ikke røg ud af udstødningen.
Kabinen er tør uden dug og varmen virker.
Hele kølesystemet er lige blevet trykprøvet og der var ingen utætheder.
Har en tid på værkstedet om et par dage, men ville gerne høre om der var nogen som har en ide til, hvad der kan være galt ?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
Hvor mange km har du kørt siden da?
jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
Men hvis vandforbruget allerede var der før skift at de dele, ja så er det i hvert fald ikke derfor
jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Ingen utætheder og de har også luftet ud, fortæller de ?
Når jeg fylder væske på til min, kører 100 km og checker beholderen, så er der kun en “sjat” væske tilbage.
Når bilen er kold, skruer jeg låget af og der kommer et “pift” og væsken stiger lidt i beholderen.
Men skal stadig fylde ca 2 1/2 dl på, før den igen er på min
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Freeway
Ville den så slet ikke have et trykfald hvis egr køleren er utæt eller bare noget andet. ?
For vandet forsvinder jo åbenbart helt ud i det blå, hvad hun skriver, når der nu ikke er nogen utætheder overhovedet.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Og jeg drikker det altså ikke
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Jeg kørte fra job i dag, og efter ca 15 km lyser STOP lampen. Jeg bliver kørt hjem af autohjælp. Kigger i motorrummet og så er beholderen fyldt op over max ???
Hvor pokker har væsken gemt sig de sidste 300 km ?
Sidder der en slange i nærheden af partikel filteret som de kan have fået “ klemt” da de skiftede partikel filter ? For det var derefter problemet opstod ...
jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Tester viser INGEN fejl. Ingen utætheder eller andre foruroligende ting.
Dog har de skiftet olie og oliefilter. De konstaterede at det var et uoriginalt oliefilter der sad i (fra forrige ejer) som kunne gøre at der muligvis ikke var det rigtige olietryk.
Mht væsken, så er det (efter Citroën) normalt at vandstanden svinger op og ned i et lukket system. Så længe der er væske at se i beholderen, er det bare derud af.
Den er trykprøvet endnu engang og udluftet igen.
Så nu sætter jeg mig bag rattet og kører på arbejde !
Kølervæske forsvinder