{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
443 visninger | Oprettet:

Tomgangsproblem på APU 1.8T VAG Motor. {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har i går købt en Passat 3B 1.8T med 310.000 km på tælleren, et ret velholdt eksemplar hvis jeg selv skal sige.

Jeg har dog et problem, og jeg kender overhovedet ikke VAG koncernens motorer da jeg ellers har kørt Japansk (Jeg er MEGET overrasket over hvor godt sådan en spand føles på vejen).

Mit problem er at når/hvis jeg kobler ud under kørsel, eksempelvis ved fremkørsel mod et lyskryds, så sætter motoren ud, medmindre at jeg kobler ud under 2000 RPM, så kan den holde tomgangen.

Det er umiddelbart faktisk det eneste problem jeg har på bilen, derudover tikkede den ret højt i tomgang, det problem har jeg lokaliseret til at være en knastkæde strammer, det stoppede/Reducerede kraftigt da jeg hældte 5/30 olie på, men jeg har ladet mig fortælle at jeg bør tjekke oliesien da de har det med at tilstoppe, er dette "ligetil"? Tikkeriet er dog stortset væk efter påfyldning af 5/30, jeg har ikke kunne få det frem i tomgang igen i hvert fald.

Og så lige et ekstra spørgsmål, giver det nogensomhelst mening at chippe en APU 1.8T med 300.000km på bagen? Vognen kører fortræffenligt og viser ikke, mekanisk, tegn på at have kørt så lang, gearkasse, pedaler og motorgangen er simpelhen over alt forventning.

Mvh

Christian.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangsproblem på APU 1.8T VAG Motor.
  • #1   27. mar 2018 Til det med den dykker i omd ville jeg nok starte med og rense gasspjældet og kalibrere det. også lige tjekke varkum slangerne osv.

også ja er det en god ide og rense oliesien vis den er er blevet det. det rimelig nemt af med bundkaret også af med sien og rense den. også giv den en olie rens det rigtig godt af din motor!

og chip bilen er jo op til dig selv selvfølgelig er det lækkert med noget ekstra trækkraft men er det pengene værd, vis den har noget alder.

• #2   27. mar 2018 Jeg var mest bekymret i forhold til kilometertallet.

Jeg tjekker vakuumslanger, og afmontere spjældet og renser det, tak for rådet ^_^

Sien renser jeg uanset hvad, jeg har læst om mange tilfælde nu hvor de taber trykket grundet den si det, og det er jo helt hul i hovedet at brænde motoren sammen over en tilstoppet si, den koster jo ikke engang penge at gøre rent smiley

Kommentér på:
Tomgangsproblem på APU 1.8T VAG Motor.

Annonce