{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Oguzhans
Oguzhans
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Bliver dpf renset ved lang køretur? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en Audi A4 årgang 14 TDI

Jeg kører generelt okay længe ture når jeg kører +20 km, dog kører jeg af og til mindre km, hvilket ender med motoren ikke bliver varm nok.

Der er INTET galt med bilen og den trækker fantastisk. Har dog et spg.

Jeg skal her til sommer køre en ca 3000km tur på omkring 40 timer, vil den lange tur være med til at rense de partikler som ikke blev brændt af da jeg havde kørt de kørte tur?

Eller rettere sagt, er sådan en lang tur med til at rense dieselpartikelfilteret?

Vh

Beklager eventuelle stave- og grammatiskefeil, har skrevet på telefonen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver dpf renset ved lang køretur?
  • #1   2. apr 2018 Gamle skader som følge af korte ture over længere perioder, kan ikke fixes 100% men 3000km hjælper. Dpf er ikke det eneste som blive sodet til.

• #2   2. apr 2018 20 km er ikke meget. motor nå måske kige og bluve drifts varm

og at vand temperaturen, er 80-90 grader betyder ikke at motor er driftsvarm

olie'en er noget længer om. og komme op på drifts temperatur
    og der er jo en del andre parametre der skal være til steder før en regenereing.

så +20 km er ikke nok til at den regenerer. mens du køre

det vil helt klart hjælpe. med en sådan lang tur,

• #3   2. apr 2018 Har ladet mig fortælle at korte tur i længer træk kan give partikler i filteret som nærmest brænder sig fast, som så giver en overflade der er svært at brænde af..

Mit råd vil være engang imellem køre en længer tur hvor du køre lidt "Brian" kørsel og tvinger evt en regenerering..

Har selv en A4 2,0 fra 2010 med 300.000 på tælleren nu og mit filter plus Egr/indsugning er ren

• #4   2. apr 2018 en god Ture, med højre omdrejninger i et eller to gear laver

så motor, få lov og arbejde over længer strækning, skulle hjælpe på og holde dpf fri, for blokader

Kommentér på:
Bliver dpf renset ved lang køretur?

Annonce