{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.299 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Fiat Punto 1,3 MJT 90 Easy 5d - fordele/ulemper? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Overvejer at købe en Fiat Punto 1,3 MJT 90 Easy.
Er der nogle der har gode råd, fordele, ulemper og generelle ting at sige om den model især?

Den bliver købt fra ny, eller hvertfald som max 1 år gammel.

På forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Punto 1,3 MJT 90 Easy 5d - fordele/ulemper?
  • #1   3. apr 2018 Det er noget billiigt skrammel mage til 2006 model.

• #2   3. apr 2018 Den har fået 0 stjerner i crash test sidste år, ikke godt. Diesel motor er ok, har ikke hørt noget dårlig om den. Opel Corsa bruger samme diesel motor.

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    apr 2018

#3   4. apr 2018 Altså du skriver billigt skrammel. Er det så generelt, fordi det jo er en billigere bil.
    Eller det skrammel for biler i den klasse alene?

Crash test virker rigtig skidt ja. Tak.

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    apr 2018

#4   4. apr 2018 Har været inde og læse om crash testen nu, og fx sammenlignet den ned Peugeot 208. Som har fået 5 stjerner.

Den Punto de har testet, er med kun 2 airbags. Den danske version med 6.
    ESC er os standard i de danske modeller, samt isofix.

Er det ikke en meget firkantet test de har lavet, eller er det bare mig?
    Er da enig i at lige den model de har testet er helt skidt. Men udover der ikke er automatisk bremsning funktion, sæde alarm og vejbane skift alarm, så kan jeg ikke rigtig se hvad der skulle være af store ting.
    Selve crash testen virker det som om den er som alle andre biler af den størrelse.
    Modsig mig gerne hvis i mener andet.

• #5   4. apr 2018 Det er en udmærket bil med en ok diesel motor. Det der taler imod bilen er, at Fiat ikke er kommet med en ny model af Punto. Den er fra 2006, dog med løbende facelift og div. tiltag. De har også en stor afskrivning, hvis du køber en der er forholdsvis ny. Så du skal ikke give ret meget for sådan en fætter.

• #6   4. apr 2018 Hvis du gerne vil være sikker på at dø når du kører galt, så køber du bare en Punto kammerat smiley

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    apr 2018

#7   4. apr 2018 Lyder noget hårdt. smiley Men okay.

• #8   4. apr 2018 Bilen er teknisk 12år gammel. (i store træk) så selvfølgelig få den dårlig crash test.
    De meget billige brugte så forvent en stor afskrivninger. Der er snak om der skulle komme en Fiat 600 til at afløse.
    Ud over det er det en fin lille bil. Simpelt bygget op og sliddele er relativt billige

• #9   4. apr 2018 Mine forældre har selv en fra 2013 med højeste udstyr, og den føles bestemt ikke som en bil fra 2013.

• #11   4. apr 2018 Den er faktisk fra 2005, det er 13 år siden Grande Punto kom på markedet.
    De er ved og lave en ny Punto, så vidt jeg kunne læse bliver den produceret og solgt i Brasilien pt. Den hedder så Fiat Argo https://www.topspeed.in/cars/2018-fiat-argo-ar158432.html
    Kommer først til EU i løbet af 2019, højst sandsynlig med nogle ændringer. Mon ikke de beholder navnet Punto i EU, Satme ringe af Fiat, at de først kommer med en ny model efter 14 år.

Kommentér på:
Fiat Punto 1,3 MJT 90 Easy 5d - fordele/ulemper?

Annonce