{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Max Camber på baghjul?
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   7. apr 2018 Jeg har 2,4 negativ camber bag på min ene bil. Har ikke problemer med dårligt vejgreb i hverken vådt eller tørt vejr samt snevejr. Den ligger rigtig fint på vejen. Skal dog ikke kunne sige hvordan den reagerer ved katastrofeopbremsning.

    Regner cirka med at skifte bagdæk 1-2 gange hver sæson


  • #2   7. apr 2018 "Regner cirka med at skifte bagdæk 1-2 gange hver sæson"
    jeg ved ikke rigtigt om du er har for mange penge, eller bare ikke ved bedre..
    skulle jeg skifte bagdæk 2 gange hver sæson, så havde jeg nok forsøgt at finde fejlen..


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #3   7. apr 2018 Planen var egentlig at det skulle rettes, men synes faktisk det ser meget pænt ud. Og hvis jeg sætter 5-6000 af til bagdæk på et år, så synes jeg egentlig ikke det er så galt igen

  • #4   7. apr 2018 TS - Er dækkene slidt total skævt med de 2,4 negativ camber? Og hvor hurtigt vil du mene at de bliver slidt i forhold til hvis du havde helt lige camber? Skal bare forsøge at se for mig hvad betydningen er:-) Det vigtigste er selvfølgelig vejgrebet, men hvis jeg æder et sæt 305/30/19 bagdæk til 2x2.000 kr. + montering op på 5.000 og ikke måske 20-30.000 km, så kunne jeg meget vel finde på at få org. fjedre på i bag igen og få korrekt camber, da jeg forstår at man ikke kan gøre noget ved problemet sammen med sænkningsfjedrene.

  • #5   7. apr 2018 Har du stadig 2 grader negativ efter du har rettet op så meget man kan men OEM delene?

    Hvis det er tilfældet, så kan man sikkert få motorsports bærearme, eller justerbare bøsningen som kan rettet op det.

    Det vil give større dækslid, pas hvor meget hurtigtere. og dårligere vejgreb. Det vil du nok ikke mærke ved normal kørsel.

    Husk almindelig gadedæk, især lavprofil har en stiv karkasse, de er ikke lavet til at skulle trykkes flade i sving som fx slicks.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #6   7. apr 2018 Har indtil videre kørt med det i en måned og kan godt se, at den allerede har ædt dækkene en smule skævt. Men der er stadig et pænt stykke ned til grænsen på indersiden. Men om en 3-4 måneders tid er det nok tid til at skifte dem. smiley

    Vil skyde på at dækkene kunne holde et par sæsoner med korrekt cambervinkel smiley


  • #7   7. apr 2018 Ja, den har været hos Pro Motor Porsche for sporing og alle tal på nær camber bag står i 0 nu. Alle tal var helt gale efter sænkningen, så stor forbedring. Men de sagde at camber bag ikke kan påvirkes efter sænkningen.

  • #9   7. apr 2018 Camber er jo altid et kompromis skal du huske, når du kører i sving så retter hjulene sig lidt, så det kan jo være at de faktisk står i 0° hvis du kører i en god kurve med lidt fart på.

  • #10   7. apr 2018 så du skal bare køre zig zag kørsel hele tiden så slider du dem ikke ;-). nej men der burde være nogen løsninger der ude et sted. som justerbare bærearme eller bolte der lavet til at flytte fjedrebenet lidt. eller anden ben.

Kommentér på:
Max Camber på baghjul?

Annonce