{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.363 visninger | Oprettet:

Citroen c4 picasso benzin 120 hk {{forumTopicSubject}}

Hej
Vores bil hakker nogle dage i det ligesom den går ned på 3 cylinder og køre så noget mindre på literen og bruger olie og kølervæske.Har haft den på værksted flere gange og målt den ud og de har ingen fejl fundet men dog nulstillet den så køre den fint de næste ca 2000 km så kommer det igen.Så har jeg stoppet ind og slået tændingen fra i ca 1 minut så køre den fint igen.Er der nogen der har et bud på det mystiske franske lort ?? Kan det være tændspolen eller lamsonda på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen c4 picasso benzin 120 hk
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   16. apr 2018 Hvordan har de nulstillet fejl der ikke er der ?
    Hvad er værkstedets bud på problemet ?


  • #2   17. apr 2018 Hej tak for svar.
    De sagde noget om det kunne måske være katalysatoren men bilen har kun kørt 140.000 km så det tro jeg ikke på.Husker vi skiftede tænderør ved 110.000 km og det ene tændrør så ikke ud som de andre hvis det hjælper lidt.Det vær meget brændt.


  • #3   17. apr 2018 Og her den anden dag skrev den osse ANTI POLLUTION FAULT men det gik væk efter ca 60 km kørsel tro mest på den pludselig går over på kun 3 cylinder men hvorfor? Vil prøve at måle den ud her i dag og se hvad den skriver i computeren igen.

  • #4   17. apr 2018 vis du siger den går på 3 cylinder så har du jo enten en tænding fejl eller dyse fejl. Så tjek tændspolen ud kabel og dyse. nu siger du den bruger olie hvor meget bruger den ?. for er det rigtig slemt kan det jo skade tændrøret på den cylinder der evt har en skade over tid . men der er jo kun at gå alt igennem. men som mange altid siger tester på først. Det kan jo være der lægger en fejl på hvad det er .

  • #5   17. apr 2018 Takker for svar tester den lige i dag .Den bruger ca 1 liter pr 3000 km

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   17. apr 2018 #4
    Ikke garanteret at det er en tændings eller dyse fejl.Som du selv er inde på så kan det være olie eller kølervæske forbruget der er problemet.

    Så find ud af hvorfor den bruger olie og kølervæske,få det lavet og se om der stadig er problemer.1L olie på 3000km er alt for meget,da den samtidigt bruger kølervæske er det nok tid til at lave kompressionstest og lækagemåling,luget lidt af toppakning eller måske revnet top...


  • #7   17. apr 2018 Tak for svar den har fået kompressionstest og det var ok.Men har lige målt den ud med computeren og den melder p0014 fejl og den siger udblæsnings knastaksel ventiler åbnes for tidligt for gruppe 1.Hvad er det så er der nogen bud på hvad der skal laves ??

  • #8   17. apr 2018 vi fik slette en p0011 fejl som osse har noget med ventiler at gøre og kørte en tur efter på ca 50 km . Den gik 18.8 km pr liter det har den aldrig gjort før,den plejer at gå ca 14 km pr liter Mystisk bil.

  • #9   17. apr 2018 okay med de fejlkoder så ville jeg tjekke at tandremmen er stram og står om den skal. vis den er hoppet en tand eller er lidt løs kan det jo give de fejl. Det jo fejl ved/i knastsensoren . vis alt står som det skal. Så evt skift den knastsensor. og tjek ledninger til den også er ok.
    https://www.obd-codes.com/p0011

    https://www.troublecodes.net/pcodes/p0014/


  • #10   17. apr 2018 Takker for svar.Har lige fået den skiftet men vil prøve at skifte den knastcensor og tændspole.


  • Tomas S
    Tomas S Tilmeldt:
    jun 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   3. jun 2021 Hei har du finde problemer?

  • #12   3. jun 2021 Nej har den heldigvis ikke mere, den kostede mig på 1 år ca 30.000 kr i reparationer

Kommentér på:
Citroen c4 picasso benzin 120 hk

Annonce