11.289 visninger
|
Oprettet:
BMW 520D F11 2011 knastkæde? {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri.
Står og overvejer at købe mig en BMW f11, men har læst rundt omkring der kan være problemer med knastkæden.
Meeeen, så læser man at det er fra 2007-2010 problemet ligger?
Op andre steder skriver de at det skifter i Marts 2011 hvor de ligger en opdateret version af motoren i bilerne.
Er der en klog BMW mand som aner noget om dette?
Den jeg kigger på er nemlig indreg 10-01-2011.
På forhånd tak.
Mvh.
Michael
jun 2005
Følgere: 36 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 410
Jeg har selv haft en e90 fra 2009 med en N47D20C motor, denne har noget opdateret kædestrammer halløj. Dermed ikke sagt at den ikke også kan få kædeproblemer. En ting skal lige nævnes og det er at N47 motoren er produceret i utroligt højt stk tal da den jo er monteret i 1-3-5 serie 2,0 diesel fra 2007-2012. Lyt godt til den inden du handler, kædeproblemer høres på bagside af motor ind mod kabinen men kan også høres fra hjulkassen i venstre side foran. Gå efter en der er serviceret og foretag dobbelt olieskift (15000km) istedet for longlife(30000km) kør uden start/stop funktion og med det samme du mener den rasler så få det skiftet præventivt, koster ca 12-13 tusind ved eks. Schmiedmann.
jun 2005
Følgere: 36 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 410
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 314
Min F11, 520D er fra 20.12.2011 og der har jeg måtte skifte kæden pga der var rasle lyd fra kæden. Det var meget tydeligt når den var kold.
Min har snart kørt 160.000km, og jeg tror det skyldtes at vi ikke bruger den så tit, plus at tidligere ejer har kørt 30.000km olie skift interval.
Det skam ikke noget der skræmmer mig, og var selv klar over at det med kæden ville komme på sigt, da rigtig mange i min omgangskreds køre 2.0 Diesel motor fra BMW, og selv har oplevet det samme. Kender der måtte skifte kæde før bilen havde kørt 100.000km og kender så en anden der har kørt 280.000km i hans, inden kæden skulle skiftes, så det svinger lidt.
Evt se om du kan forhandle et komplet kædeskift med i handlen.
Held og lykke med handlen.
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.743
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.743
Må se hvad de siger til det, for kigger både på en privat og en forhandler.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
nov 2011
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 4 Svar: 37
n47 motoren blev opdateret engang i 11 til en nyere generation hvori kæde problemerne skulle være ovre. Det er de ikke 100 procent. har set 2 f11 520 d springe øverste knastkæde ved omKring 200.000 km. de var fra henholdsvis årg 12 og årg 13. Jeg havde selv æren af at skifte motoren på dem da stempler ventiler og nikkeltøj havde taget så meget skade det ikke kunne betale sig at reparere. har også skiftet komplet kæder øverst og nederst på en årg 13 f31 318d også med en n47 i. Så nej du er ikke sikret 100 procent i de nyere n47 men de er bedre end de første generation af n47. Det er sjældent vi ser en med kædeproblemer i den nyere generation men lyt efter støj ved kold motor. har en træls slæbelyd bag på motor. hvis den er rigtig slem kan det også høres ved varm motor. ellers udover det er det sku en fin motor og jeg vil ikke være bange for at købe en bil med den maskine i.
BMW 520D F11 2011 knastkæde?