{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.542 visninger | Oprettet:

Rust på VW Up! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Vi har en Up fra december 2011 som vi er rigtig glade for. Den er i super stand efter sin alder, men har opdaget noget rust på den ved tankdækslet og bagskærmen. Kan se på Up-grupper, at jeg ikke er den eneste der har oplevet rust samme steder...

Nogle herinde der har prøvet det? Bilen skal til "undersøgelse" hos VW i næste uge, men det lød ikke rigtig som om værkstedschefen synes det skulle dækkes af dem. Bilen har haft inderskærme og undervognsbehandling fra ny.

Så hvis I har oplevet det samme, så vil jeg gerne høre, hvordan det endte for jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust på VW Up!
  • #1   24. apr 2018

profilbillede
  • #3   24. apr 2018 Er det ikke sådan noget man må forvente der kommer stille og roligt med alderen? Alle biler har deres svage punkter og det er jo en billig bil fra ny så man skal nok ikke forvente at den holder "evigt"?
    Bare en tanke herfra smiley

(kage: Du nåede lige at komme mig i forkøbet smiley )

• #4   24. apr 2018 Billig og billig, den her havde en nypris på næsten 190.000 kr. dengang. Ved godt de kan fås 100.000 billigere, men havde da en forventning om at den holdt mere end de 6.5 år den er nu, når den nu ellers er passet og behandlet fra ny? Flere på Up-grupperne der oplever det samme, deres biler er kun 3-4 år. Ved godt det ikke er en BMW, men selv vores tidligere 406'er havde intet rust efter 19 år...

Men nu var det også mere for at høre fra andre Up!/Citigo/Mii ejere, da jeg ved nogle har fået det lavet på VW's regning, også selvom de har en 5-6 år på bagen.

• #6   24. apr 2018 Kage: Det var da lige godt satans, du kom mig i forkøbet igen smiley
    Jeg ville ha skrevet nøjagtigt det samme smiley
    Ja det er jo stadig en billig vogn uanset hvor meget udstyr du skruer på den smiley
    Og 190.000kr for en UP er da helt vildt i min øjne...

• #8   24. apr 2018 M power: Jeg tror personligt ikke at du får det dækket men vend tilbage med svaret, det er jeg spændt på.

• #9   24. apr 2018 Skulle næsten tro jeg skrev med samme person smiley
    Som jeg skriver - ved udmærket godt den er billigt bygget, og at bilen i bund og grund er den samme om du giver 90.000 eller 190.000.

Men selvom det er en billig bil, så synes jeg da godt man kunne forvente mere, end at den for nogle allerede begynder at ruste på præcis de 2 steder efter kun 3 år?

• #10   24. apr 2018 Jeg vender tilbage, det er helt sikkert smiley

• #11   24. apr 2018 #7 Ha ha ja man bliver ikke hurtigere med alderen smiley

• #13   24. apr 2018 Den er leveret 2/12/2011, så ikke 7 år endnu smiley Hos VW står den som en model 2012

• #15   24. apr 2018 Ja, som jeg skriver "for nogle". Har snakket med et par andre, som har oplevet rust de helt samme steder på deres biler, og de har på det tidspunkt kun været 3-4 år

• #17   24. apr 2018 Har snakket med en anden der fik det lavet på VW's regning (næsten 20.000 kr.) og hans er ca 7 måneder nyere end min. Men nu får de undersøgt den og så vender jeg tilbage med resultatet

• #18   24. apr 2018 Jeg synes det er flot hvis de dækker det!

• #19   24. apr 2018 Vi har andre VAG biler i familien, så ved udmærket godt at de ikke er de nemmeste at få til at dække sådan nogle ting. Men når nu andre har fået det dækket, så kan man jo lige så godt give det et forsøg

• #20   24. apr 2018 skriv til importøren det kan nogen gange hjælpe især hvis nogen har fåret deres up lavet på kulance. Held og lykke Palle

• #21   25. apr 2018 Det vil jeg gøre, hvis den lokale forhandler ikke mener det er VW's problem

• #22   25. apr 2018 Er service overholdt hos VW giver de formentlig en del af prisen hvis ikke nægter de sikkert smiley

Er rusten i skærmen i samme side som tankdækslet? I så fald kan det tænkes i måske har spildt benzin en del gange som har været hårdt ved lakken? Vi fik undervognsbehandlet vores Avensis fornyeligt og da de havde bagkofangeren af måtte de skifte clipsen (stor plastik plade) der holder den da den var ædt op af dieselspild, det var ikke første gang de havde oplevet det, dog aldrig på så ny en bil (skyldes nok jeg tanker den med farvet diesel af og til uden tank stander så der er intet der slår fra før det løber ud af tankstudsen og der er diesel udover det hele smiley )

• #23   25. apr 2018 Det er bare forbi VW og høre dem ad.
    Det har ikke noget med bilens pris at gøre, for golf og passat er ikke bedre på det punkt smiley

• #24   25. apr 2018 Det kommer vel ikke bag på nogen at en vw med få år På bagen har rustpletter?
    VW er jo kendt som de plettede biler.

• #25   25. apr 2018 Vil da håbe de dækker det. men tvivler godt nok på det. og som andre også skriver. Det er jo en mikro bil i den billige ende. godt være der er udstyr i den. men stadig karossen er jo den samme lige meget hvad. Så hvad skal man forvente. smiley de sager jeg har set vw har lavet er når rusten er kommen inde fra. og ikke vis det er sten slag eller anden slid ude fra.Så de dækker gennemtæring i nogen tilfælde. men stadig bilen er jo 7 år gammel så ikke ny mere.

• #26   25. apr 2018 Det er nok svært at få dækket, når bilen er 7 år. Dog er min VW Polo også en 2011 og den har ingen rust overhovedet. Før den havde jeg en Lupo, den havde heller intet rust - bortset fra inde i hulrummet i bagklappen, hvor den var lidt anløben nedest i samlingen hvor vand kan samle sig. Det ser næsten ud som om, at tankklappen har gnubbet på lakken? Det burde man da kunne fixe?

Rent garantimæssigt kan det dog ikke gå på rustgarantien. Snarere lakgarantien, men den er kun 3 år. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil holde din Up fri for rust også efter 7 år.

• #27   25. apr 2018 #22 - Jo, det er samme side. Begge områder med rust er dog placeret et sted, hvor jeg har lidt svært ved at se, at benzin skulle kunne løbe ud på lakken. Men lyder da til du har været lidt uheldig med din smiley

# 23 - Naboens Passat fra '10 er også ramt... Hele bagklappen er stort set dækket af rust smiley

#25 - Den er ikke ny mere nej, og ja det er en bil i den billige ende. Men med både rustbeskyttelse, inderskærme og andet service siden ny, så havde jeg da forventet den holdt mere end 6.5 år på det punkt...

#26 - Bilen står nemlig stort set som ny ellers, så ja, det er da lidt ærgerligt at have fået det rust på den ene side der smiley Har som skrevet tidligere, desværre hørt fra en del andre med Up/Citigo/Mii, og deres har været/er ramt præcist samme sted. Det kunne tyde på at klappen og kofangeren begge steder har gnubbet på lakken/mod hinanden, som du også selv skriver. Vi må se, nu kommer den til VW i næste uge

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

Biler: 1 Emner: 5 Svar: 70
    #28   25. apr 2018 hvad skal jeg sige , det er jo en VW de har jo ry for at ruste men laver noget godt mekanik

• #29   25. apr 2018 De er da også kendt for massive kæde og olieproblemer samt rigtig dyre fejl på dsg? smiley

• #30   26. apr 2018 Hehe min bil fra 2008 har ikke noget af det der.

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

#31   26. apr 2018 når ja det er rigtigt ??????

• #32   3. maj 2018 *UPDATE*

Up'en har været hos VW og har nu fået svar fra den lokale forhandler. De vil dække 75% af regningen. Har dog hørt om flere, som har fået betalt hele regningen af VW, også selvom deres biler var en 5-7 år. Vil den lokale forhandler ikke rykke sig, så prøver jeg gennem importøren eller FDM, da mange har rust præcis samme sted. Men det var lige første korte update i sagen smiley

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

#33   4. maj 2018 tak men tror desværre de siger det samme glæder os til næste opdate smiley

• #34   4. maj 2018 Synes det er flot at de vil betale 75% på en sådan ældre "billig" bil smiley

• #35   4. maj 2018 jeg tror jeg havde nappet de 75% og var kommet videre i teksten smiley

• #36   5. maj 2018 Jojo, men de 75% efterlader stadig mig med en regning på 7500 kr... Mange penge på en bil i den prisklasse

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #37   5. maj 2018 VW værkstedspriser er jo helt gale. Tror næsten du kunne få det lavet andetsteds for 7500 kr total.
    Så de mener det vil koste dem 30.000 at lave den klar rust og maling ?

• #38   5. maj 2018 75% af 30.000?? Kanon aftale. For VW.

30k er jo en ren bruttopris, som de ville charge en kunde for sådan en omgang inkl. moms osv. I virkeligheden bruger de bare en ansat pladesmed og en vognmaler i en dags tid, samt et par liter lak... Det vil koste dem max et par tusinde i rene udgifter, som du dækker rigeligt med dine 7,5 smiley

Tror at de ruller rundt af grin...

• #39   5. maj 2018 Typisk vw og deres kulance priser.

• #40   5. maj 2018 Også derfor jeg ikke bare vil acceptere deres tilbud. Synes også selv det var lidt for hurtigt at de vendte tilbage med deres svar. Og som I skriver, jeg kunne sikkert få det lavet et andet sted for under de 7500...

Men skal snakke med dem på mandag, og så vender jeg tilbage med en opdatering

• #41   5. maj 2018 Sagde de noget om hvor meget de ville lakere på bilen? Eller om de vil udskifte noget? For ellers kan man jo finde den rigtige pris for den reperation. Så har du noget reelt at forholde dig til.

• Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #42   18. jul 2018 Hej M_power

Det er åbenbart et velkendt problem vedr. rust ved tankdækslet på VW up!.
    Har fået samme tilbud af VW på 75% kulance med en egenbetaling på 8000,-kr.
    Begrundelsen er at de skal skifte hele bagskærmen. De vil beholde bilen i halvanden uge.
    Jeg har ikke sagt ja til tilbuddet, men har fundet en autolakerer der vil lave det for 2000,-kr.

Mvh. Jacob

• peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

#43   19. jul 2018 hold kæft mand skifte hele bagskærm PGA lidt rust. det kan du blive være med tiden når de først begynder at skære i bilen

• Marija A
    Marija A Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #45   6. sep 2020 Hejsa, jeg har samme skade på min bil men VW har afvist sagen. Vil bare høre hvordan denne sag endte?

Kommentér på:
Rust på VW Up!

Annonce