Nye fælge eller reparation? {{forumTopicSubject}}
Godaften.
Jeg er simpelthen så harm! Jeg leverede mine to fælge til dækskifte i sidste uge. Han påstod han sagtens kunne montere mine 285/25/20 dæk. Ja, han kunne endda montere helt op til 26".
Jeg får som sagt skiftet to dæk på de forreste fælge, og da jeg kommer hjem ser jeg en lille bule i fælgkanten. Undrer mig og studerer dem nærmere, og kan til min rædsel se, at begge fælge er fuldkommen hærget i kanterne. Der er nok 15-20 buler og hakker i hver fælg.
Kører ned og spørger ham hvad fanden han har lavet, han spillede totalt uvidende og kan slet ikke forstå det. Han synes det er mærkeligt.. og giver dækmaskine skylden. Den hopper jeg ikke på, for bulerne er trykket indad.
Nærstuderer så et billede jeg tog af en af den ene fælg, og nu ser jeg at der er maling på kanten af bronze delen. Altså der hvor den sorte kant slutter.
Nu er jeg først rigtig gal, for så skal han fandeme ikke komme og sige at han intet var klar over, hvilket i øvrigt også undrede mig gevaldigt, med alle de skader.
Han vil så sende dem til autolakerer, hvor jeg siger at det da ikke hjælper, kanterne er helt kneppet? Så nævner han LM opretning. Men tvivler på det der kan reddes.
Er vi ikke ude i erstatning af to fælge her, og så er den bare ikke længere?
Jeg ringer til ham mandag og forelægger ham dette, samt at der er malet med sort henover. Så kan har været fuldt ud bevidst om skaderne.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Det er Ferrada. Det sker når man ikke ved hvad man laver med et dækjern har jeg fået fortalt.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Altså sådan nogen slip on agtigt?
Har selv sådan et sæt fælge liggende, og det kan ikke rettes ud, der skal nye fælge til! Dog kan kanten ret sikkert pilles af, og den burde være perfekt inde under..
Men det er satme elendigt håndværk, den må han forsikring æde og give dig 2 nye
nov 2010
Følger: 3 Emner: 23 Svar: 66
jan 2009
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Hvad har det med "bløde" at gøre? Intet skal jo røre ved fælgen under dækmontering - hverken dækmaskinen eller dækjernet. Og du kan ikke selv vælge, hvilken side, du vil tage dækket af fra. Det kommer an på fælgens udformning. Hvis dækket skal tages af fra fronten, ødelægger du bare dækket, hvis du forsøger at hive det fra den modsatte side.
Og de kanter kan ikke rettes. Det er ligesom at prøve at rette en bulet øldåse ud... Der skal enten nye kanter, eller nye fælge til.
jan 2009
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 15
Nye fælge eller reparation?