{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.069 visninger | Oprettet:

Nye fælge eller reparation? {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg er simpelthen så harm! Jeg leverede mine to fælge til dækskifte i sidste uge. Han påstod han sagtens kunne montere mine 285/25/20 dæk. Ja, han kunne endda montere helt op til 26".

Jeg får som sagt skiftet to dæk på de forreste fælge, og da jeg kommer hjem ser jeg en lille bule i fælgkanten. Undrer mig og studerer dem nærmere, og kan til min rædsel se, at begge fælge er fuldkommen hærget i kanterne. Der er nok 15-20 buler og hakker i hver fælg.

Kører ned og spørger ham hvad fanden han har lavet, han spillede totalt uvidende og kan slet ikke forstå det. Han synes det er mærkeligt.. og giver dækmaskine skylden. Den hopper jeg ikke på, for bulerne er trykket indad.

Nærstuderer så et billede jeg tog af en af den ene fælg, og nu ser jeg at der er maling på kanten af bronze delen. Altså der hvor den sorte kant slutter.

Nu er jeg først rigtig gal, for så skal han fandeme ikke komme og sige at han intet var klar over, hvilket i øvrigt også undrede mig gevaldigt, med alle de skader.

Han vil så sende dem til autolakerer, hvor jeg siger at det da ikke hjælper, kanterne er helt kneppet? Så nævner han LM opretning. Men tvivler på det der kan reddes.

Er vi ikke ude i erstatning af to fælge her, og så er den bare ikke længere?

Jeg ringer til ham mandag og forelægger ham dette, samt at der er malet med sort henover. Så kan har været fuldt ud bevidst om skaderne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye fælge eller reparation?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   28. apr 2018 nye på

• #3   28. apr 2018 Nej????

Det er Ferrada. Det sker når man ikke ved hvad man laver med et dækjern har jeg fået fortalt.

• #4   28. apr 2018 har fået monteret mange dæk på fælge og har også set nogen få skader. men hvordan hulen har han fået dæk maskinen til at ramme og bule fælg kanten så langt inde?. men en dygtig fælg mand. Kan nu godt rette stor buler ud i fælge. Så det er jo bare og kontakte en der er dygtig. og vis han ikke kan. er det bare nye fælg din dæk mand skal give dig.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #5   28. apr 2018 Det er rustfri kanter ik..
    Altså sådan nogen slip on agtigt?
    Har selv sådan et sæt fælge liggende, og det kan ikke rettes ud, der skal nye fælge til! Dog kan kanten ret sikkert pilles af, og den burde være perfekt inde under..

Men det er satme elendigt håndværk, den må han forsikring æde og give dig 2 nye

• #6   28. apr 2018 Jeg ville aldrig montere dem på den side, da de er meget bløde... man vender altid kantfælg med kantsiden ned ad, så man ikke ridser eller laver bulen i fælgen..

• #7   28. apr 2018 Det er også den tanke jeg har, at det er sådan de blev monteret fra start, da jeg købte dem hos Pro Var Shop.

• #8   29. apr 2018 #6

Hvad har det med "bløde" at gøre? Intet skal jo røre ved fælgen under dækmontering - hverken dækmaskinen eller dækjernet. Og du kan ikke selv vælge, hvilken side, du vil tage dækket af fra. Det kommer an på fælgens udformning. Hvis dækket skal tages af fra fronten, ødelægger du bare dækket, hvis du forsøger at hive det fra den modsatte side.

Og de kanter kan ikke rettes. Det er ligesom at prøve at rette en bulet øldåse ud... Der skal enten nye kanter, eller nye fælge til.

• #9   29. apr 2018 Ja. Og når jeg nærstuderer billedet kan jeg se der er spraymalet med sort. Det ses på bronze kanten og siden af dækket. Hvad er det for noget svineri!

• #10   30. apr 2018 det er noget svineri! jeg arbejder selv med dæk og han skal erstatte nye fælge hans forsikring dækker det:)

Kommentér på:
Nye fælge eller reparation?

Annonce