{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

BIludgifter inklusiv værditab {{forumTopicSubject}}

Jeg kan godt lide tal, og ved nogle af mine køretøjer som jeg har beholdt i lang tid har jeg skrevet alt ned som jeg har brugt, inklusiv brændstof, service, reparationer, forsikring, vægtafgift ALT, også værditab..

Tænkte jeg ville dele tallene med jer nu hvor bilerne ikke længere er i mit liv, og dermed er omkostningerne afsluttet

Bil 1 Civic VTi.. den havde jeg i 10 år(og var 10 år gammel ved køb), og nåede at køre 175.000km i den, den havde gået 221.000km da jeg købte den.

I den periode har jeg brugt

136.000kr på 14500L benzin (12km/l i snit over hele perioden)
221.000kr service, reservedele, forsikring, ALT
60.0000kr værditab

428.000kr TOTALT

3450kr/mdr
2,45kr/km

Bil 2 Civic 1,8 Sport.. den har jeg haft i knap 6 år (og var 6år gammel ved køb), og nåede at køre 114.000km i den, den havde gået 142.000km da jeg købte den.

I den periode har jeg brugt

110.000kr på 9900L benzin (11,5km/l i snit over hele perioden)
73.000kr service, reservedele, forsikring, ALT
30.0000kr værditab

213.000kr TOTALT

3000kr/mdr
1,87kr/km

Synes det er lidt sjovt at have de endelige tal og sammenligne med fx leasingpriser osv.. nr 2 civic var jo en nyere bil, og den koster ca 2500kr/mdr at lease som ny, men så kommer alt det andet oveni..
Eller hvad nu hvis man købte en lille mikrobil, men fra NY, hvor mange år skulle man så have den før værditabet på den gik lige op med udgifter til service og benzin på de større biler..

andre der har nogle lignende tal, der strækker sig over en længere periode..


PS til sammenligning så koster min racerbil mig ca 160kr/km ALT inklusiv, men det er ikke et regnestykke jeg deler med min kone hehe



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BIludgifter inklusiv værditab
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   3. maj 2018 get a live smiley

  • #2   3. maj 2018 Jeg synes det er relevant
    I modsætning til meget andet lort herinde.


  • #3   3. maj 2018 Fedt med så stor grundighed. Hatten af for det ??
    Det viser en stor omsorg for noget du holder af

    (i øvrigt staves det "life" ??)


  • #4   3. maj 2018 Uhh jeg gav meget tæt på 200.000 i indkøb på Peugeoten og den er ca en max 80.000 værd nu
    Den har kørt 90.000 km og kostet 7800 i service + 3500 til nye bremser -.-
    Dæk er ca halv slidt ned, bremser er nye men der kun ca 10.000 km til næste service...

    Har givet 600 kr totalt i afgift over de 2,5 år og har tanket 3142,3 L diesel på mit tankkort (kan vist ikke se prisen) men har derudover fyldt den en del gange med farvet diesel samt jeg hælder gratis Adblue på også

    Alt i alt har den kostet 120.000 + 11.300 + 600 + 26750 (diesel til gennemsnitspris på 8,5) + forsikring som jeg kan se hvad koster i morgen men tror det er omkring 3-5000 om året
    Men ca 160.000 for 90.000 km/2,5 år = 1,78 kr pr km eller 64000 om året smiley


  • #5   3. maj 2018 Min tank på 50L diesel kan desuden tømmes på omkring 600 km når vi høster og den får lov til at lufte stempler på vej hjem/frem smiley Ellers kan jeg godt presse 1400 km ud af den hvis man virkelig kører pænt og tænker sig om hele tiden smiley

    Har overvejet hvor den gør af dieselen når man kører stærkt, for en raket er det bestemt ikke men tørstig det er den ihvertfald


  • #6   3. maj 2018 Hej
    That what I had to say too
    Det koster at have dyt dog noget billigere når man selv kan holde vedligeholdelses udgifterne nede.
    Egen regnestykke:
    Vectra dyt 250000-30000= 220000kr
    Brændstof ca130000
    forsikr 10 år ca 60000
    vægtafgift 10 år 70000
    vedligehold u. arb. løn ca 70000
    km ialt 330000-50000=270000km
    ialt kr 2,00/km ved diesel
    Tør ikke regne på Subaru'en endnu
    MVH KP


  • #7   4. maj 2018 Jeg kan ikke huske de præcise tal, men tror det er tæt på (de to sidste er ikke solgt, så det er anslåede tal hvis de blev solgt i dag):

    Chevy Corvette (solgt)
    171,864 kr. total
    2.728 kr/mdr
    2.39 kr/km

    Tesla Model S
    236,250 kr. total
    6750 kr/mdr
    3.62 kr/km

    Audi RS5
    229,800 kr. total
    6.964 kr/mdr
    9.58 kr/km

    Nu er der jo så ingen afgifter på bilerne, og benzinen er relativt billig, så det hjælper jo en del.

    Regnestykket ændrer sig desværre snart for Audi'en, da den trænger til nye skiver/klodser og det er lige en udgift på ca. 30.000 kr.


  • #8   4. maj 2018 Kasper J..

    Det er nogle billige km i den Peugeot, men det er mange penge om måneden + 5000kr, har du gjort dig nogle overvejelser om du måske kunne køre en større bil til færre penge ?

    Carsten, hvor mange km har du rundet i den Tesla, den virker dyr ifht din Audi, som jo er en dyrere bil, eller det er den måske ikke i USA?

    men din Corvette til gengæld den har godt nok være billig at køre i, hold da op smiley


  • #10   4. maj 2018 #8
    Tesla'en kostede også mere end Audi'en, selvom jeg bare har den mindste Tesla. De koster en del ift. benzinbiler. En ny fuldt udstyret P100D koster omtrent det samme som 10 stk. nye Honda Civic.

    Min har kørt 67.000 km, de fleste km blev dog kørt det første 1-1.5 år hvor fruen brugte den til at pendle i.


  • #11   4. maj 2018 #9
    Jeg har været softwareudvikler i en del år, men arbejder nu som Developer Evangelist. Jeg fungerer som firmaets tekniske ekspert overfor kunder og deres udviklere.


  • #12   5. maj 2018 Kunne helt sikkert have gjort det billigere og evt også i større og mere komfortabel bil, men ville gerne have lave driftsudgifter og høj driftsikkerhed samt det basale komfort udstyr (CarPlay, aut klima/viskere/lys, sædevarme osv)

    Tanken om at sælge min og købe en BMW 114i eller 116i har strejfet mig en hel del gange smiley De kan chippes til 220 HK da det er samme motor som 118i og 120i men er forholdsvis billige i ejerafgift og forhåbentligt også forsikring smiley Omvendt har jeg ikke meget at bruge en bil til pt og derfor ville skiftet til en benzin bil være oplagt men økonomisk set kan det nok ikke helt betale sig, men 220 heste på baghjulene er lidt sjovere end 100 på forhjulene smiley


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #13   11. feb 2019 Hvis man køber en næsten ny VW Passat Variant, model comfortline Premium eller comfortline Plus (den med 150 hk bensin).
    Hvis man giver 220.000 kr, (og den har gået 20.000 km der ) og så kører i den i 3 år og 90.000 km. Hvad tror I så værditabet er de 3 år efter?


Kommentér på:
BIludgifter inklusiv værditab

Annonce