Bmw M43TÜ B19 316i / Bmw M43TÜ B19 318ci (E46) {{forumTopicSubject}}
Så er vi på den igen ...
Efter flere opslag er jeg ikke kommer tættere på et svar mht motor identitet og hvor meget de ligner hinanden, så måtte grave lidt selv.. men er self kommet en del tættere på hvor problemet kunne ligge. tak!
Tænker lidt jeg vil prøve en anden metode i håb om at få liv i min bmw uden flere udgifter ..
Nu ligger landet sådan at jeg efter lidt søgen har fundet frem til disse 2 motor er edentiske, 316i og 318ci (M43TÜ B19) den eneste rent "mekaniske" forskel på dem er HK og det at de kommer fra 2 forskellige biler - Coupé vs Sedan ..
Eftersom de er edentiske, tænker jeg måske jeg kunne bruge dele fra min gamle motor evt starte med at smide hele indsugnings manifold fra 316i over på 318ci, så kunne ECU i princippet kende motor igen, da jeg tænker på der ikk rigtig kan være andre elektroniske ting som kunne få startspærre til at slå til... eller ?? Evt nogle bud ??
Nu jeg så heldig at jeg evt får smidt en tester på idag og at jeg får noget mere konkret at vide om motor samt evt fejl .. men i tilfælde at der ingen fejl er registret og jeg så står tilbage på punkt 1 igen, så tænker jeg at jeg vil gå den anden vej og få systemet til at genkende hinanden igen
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Så lige præcis det med at smide indugningsmanifolden over på er ikke nødvendigvis en-til-en.
"forskel på dem er HK og det at de kommer fra 2 forskellige biler -"
Man kan ikke sige at den eneste forskel på dem er HK. Der er jo netop en grund til at der er forskel på HK.
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
M43TUB19 i en 316i skulle gerne være uden, og så med i en 318.
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
Har tjekket stel nr på begge ecu'er, den ene er til 318ci og den anden til en 316i ..
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
hvad er problemet med førstnævnte motor ?
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
Hvad er forskellen på knastakslen på de to, timing og tænding?
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
Knastakslen virker i god stand fra tidligere motor, det er et krumtapleje som hag sat sig .
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
Kan det have en effekt ?? .. -_-*
PS: Har fået af vide af Viborg autoteknik at jeg skulle tage styrboks fra den nye motor med ud til dem og få den kodet sammen med er nyt sæt nøgler og ews som de ville købe hjem.. jeg skulle efter deres udsagn ikke kunne kode nuværende ews og nøgle sammen med den nye motors styrboks.. ?? Det syns jeg selv lyder lidt, suspekt ..
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 79 Emner: 34 Svar: 106
Lede lort..
Men nu lyder den som en halv elektrisk bil og går også lidt ujævnt når der trædes lidt på pedalen ..
Bmw M43TÜ B19 316i / Bmw M43TÜ B19 318ci (E46)