{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.118 visninger | Oprettet:

martin h
martin h
Tilmeldt:
25. nov 2003
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Service af seat mii 2 år/30000 km bremser??? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley har lige haft min seat mii til 2år/30000 km tjek. Det første tjek fik jeg lavet ved seat. Men da jeg havde skorsteensgaard tættere på og en lidt presset tidsplan + at jeg kunne spare 400 kr valgte jeg at få lavet nr 2 service ved dem. Jeg ringede og spurgte om det var det samme service som ved seat og svaret var ja. De får så opgaven. Senere på dagen bliver jeg ringet op og værkføreren siger at det ville være klogt at få serviceret bremserne med stålbørste og smørrelse. Det skulle de have 857 for plus moms. Jeg stoler på manden og siger at han bare skal fixe det.

Havde det været inklusiv i seat's service det med bremserne. Syntes det var noget af en ekstra udgift på et service. Og hvis det nu var inkluderet ved seat har jeg jo købt katten i sækken smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service af seat mii 2 år/30000 km bremser???
  • #1   11. maj 2018 Hos skorstensgaard ender prisen altid højere

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #2   11. maj 2018 Ja det fandt jeg da ud af.. Spændt på at høre om seat skulle have haft så meget for bremse service og endnu vigtigere om det var inkluderet i deres service.

  • #3   11. maj 2018 Det var også kommet oven i prisen ved seat. Det er ikke noget den SKAL have gjort, så det er ikke med i det obligatoriske serviceskema.

  • #4   11. maj 2018 Det plejer aldrig at være med, Toyota, Honda og Peugeot har det ihvertfald ikke med i alm service måske i udvidet/stort men synes nu at 800 kr+ moms er dyrt det tager altså ikke 2 timer at smører bremser smiley
    Dog ville jeg nødigt undvære det, da bremserne vil hænge hvis ikke de bliver smurt op en gang i mellem og kan koste nye kaliber (ret peberet til mange biler)


  • #6   11. maj 2018 #5
    Det er ikke fast ved 30 ved toyota. Det anbefales, men det er noget du bestemmer.


  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #8   11. maj 2018 Jeg ringer lige til seat mandag og dobbelt tjekker smiley men tror jeg vælger seat næste gang smiley

  • #9   11. maj 2018 #7
    Det er så noget i har valgt. Det er på kundens foranledning ;).
    Efter oe serviceskema er det ekstraarbejde ved 30, 60 mv, men det er ikke noget der skal gøres hvis kunden ikke vil have det. Men det er selvfølgelig en god ide. ??


  • #10   11. maj 2018 Min seat forhandler skal have 999kr for at rense bremser min Leon.

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #11   11. maj 2018 Okay så er det nok ikke med i service smiley

    Men altid nedern når man har en næsten ny bil til service og så ringer de og siger det bliver 1200 kr mere. Burde nok have gjort det selv. Det kan ikke tage lang tid at svinge en stålbørste og smørre bagefter.

    Oh well man lærer hver dag smiley

    Men det lyder ikke til at det er noget der skal spares væk.


  • #12   11. maj 2018 Nu er bremser ikke noget man lige roder med hvis ikke man har helt styr på det, dog er det forholdsvis simpel mekanik smiley

Kommentér på:
Service af seat mii 2 år/30000 km bremser???

Annonce