Ankerplader til Opel Vectra C - umulige at fremskaffe?? {{forumTopicSubject}}
Kan det virkelig passe, at det er helt umuligt at få nye ankerplader (bag) til en Vectra C 2,8 V6 Turbo som min (fra 2008)?
For næsten to uger siden afgav jeg en bestilling på 2 ankerplader (bag) hos den lokale Opel-forhandler til min Vectra C.
Efter at der var gået lidt koks i bestillingen hos importøren, viser det sig nu, at de er i restordre hos Opel, og som jeg forstår det på reservedelsmanden hos den lokale Opel-forhandler er det uvist, hvornår (og om) de (overhovedet) kan leveres.
Reservedelsmanden vil prøve at gøre et sidste forsøg på mandag, men jeg tvivler på at de originale kan fremskaffes inden for overskuelig fremtid.
Det skal siges, at reservedelsmanden hos Opel i dag fik nogle uoriginale fra Klokkerholm hjem, men de viste sig at være for små og passer ikke til min bil.
Jeg har søgt stort set overalt, hvor det er muligt at søge - inklusive eBay, Amazon, autodoc.dk, autodele24.dk samt et utal af andre online-reservedels- hjemmesider og jeg har også prøvet på det danske firma, Klokkerholms hjemmeside.
Det er slet ikke noget problem at finde ankerplader til en Vectra C med 278 mm massive skiver bag, men min kører med 292 mm ventilerede skiver (lige som OPC`en), og da er det åbenbart så godt som umuligt at finde ankerplader, som passer til.
Jeg kan selvfølgelig prøve hos en ophugger, men den "nyeste" Vectra C er fra 2008 - lige som min - så sandsynligheden for at finde nogle ankerplader, der er lige så "rådne" som mine, er desværre stor
Jeg har ikke forsøgt FTZ endnu, men hvis ikke Opel-reservedelsmanden kan finde nogle, når han søger i systemerne på mandag, vil det være min sidste udvej.
Hvis i har nogle andre gode forslag til, hvor jeg kan finde mine ankerplader, er jeg meget modtagelig for disse:-)
På forhånd tak!
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
aug 2009
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 214
aug 2007
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
aug 2007
aug 2007
Ankerplader til Opel Vectra C - umulige at fremskaffe??