{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Jonatan S
Jonatan S
Tilmeldt:
2. mar 2016
Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15

Jeep, glider i gearkassen. {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har en Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 fra 93, som har det med at glide i gearkassen. Hvis jeg slipper gassen en smule, så falder den i gear, men det er ikke altid at den kommer ind og får helt fat i næste gear.
Jeg har lokket mig selv til at tro, at det kan være min filter i gearkassen som trænger til at blive skiftet, da der ikke kommer nok FLOW igennem det, ud til gearkassen.
Der er nok olie på kassen, men hvis i har nogle ideer, så skal i endelig sige til.
Tak, på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeep, glider i gearkassen.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #1   14. maj 2018 Jeg ville da starte med at skifte filter og olie, og se om ikke det løser problemet.

  • Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15
    #3   14. maj 2018 Hahahaha MorsDreng !
    Må jeg vel hellere få smidt på i en fart, så! smiley


  • #4   14. maj 2018 Det er stor chance for dit filter i gearkassen er stoppede til.
    Man skifter dem ca 1 gang om året, hvis den køre daglig.
    Hvis det er slemt skal gearkassen skylles igemmen ved et gearkasse service/værksted.
    Så er den tip top iorden igen.

    Og husk det rigtige gearkasse olie.
    Jeg har altid brugt castrol ATF+4 på lige den model du har..
    Og så er du god ved kassen med den olie.


  • #5   14. maj 2018 Tag et kig forbi min Jeep

  • Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15
    #6   14. maj 2018 Ja, jeg tror også at den kunne bruge en skylning.
    Det er en brugt gearkasse som jeg købte hjem fra Sverige og så fik sat på. Den har vidst stået på et lager i mange år, så det kan godt være at der har samlet sig skidt og knas inde i den. Fik godt nok skiftet filteret da jeg satte den nye gearkasse på i vinters, men det nytter ikke noget når skidtet først begynder at køre rundt, når den bliver tændt.
    Rigtig fin jeep du har dig der. Den står noget pænere end min smiley


  • #7   14. maj 2018 Nu har du vel garanti på den er iorden den gearkasse du har betalt for. ?
    For det kan jo hurtig koste lidt penge inden den er kørende som den skal.
    Men snak med et firma der laver automatgearkasser hvad de siger til det i første omgang.

    Jo tak bilen bliver også passet godt smiley


  • Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15
    #8   15. maj 2018 Jeg fik ikke andet end 30 dages reklamationsret, men den var jo først på min adresse, en uge efter og så skulle den anden gearkasse ud, før vi kunne få den nye gearkasse i, så havde måske 4-5 dage tilbage på garantien, da den var blevet samlet..


  • #9   15. maj 2018 Det kan vist ikke betale sig på den måde smiley
    Du står med regningerne selv for noget som ikke er iorden nu.
    Men start med et gearkasseskyld, så er du i gang.
    Men en gearkasse har ikke godt af og bare stå stille i en periode, så bliver alle pakdåserne hårde og utætte uden olie på gearkassen.
    Man kan håpe det bedste for den ikke er utæt inden i ?


  • Jonatan S
    Jonatan S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 11 Emner: 4 Svar: 15
    #11   16. maj 2018 MorsDreng ! jeg købte den af en butik i sverige, men der var gået 30 dage efter jeg havde fået den testet ordentligt af. Den kørte fint i starten, men så begyndte den at lave numre efter en uges tid, så tror at skidtet har fået lov til at løsne sig og søge mod filteret...
    Synes bare at det er for dårligt at de ikke skyller sådan en gearkasse inden salg, når de ved at det er en ældre kasse.
    Så nu står jeg med lorten. Den kan godt køre, men tror ikke at den er glad for det i længden.


Kommentér på:
Jeep, glider i gearkassen.

Annonce