{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.090 visninger | Oprettet:

Audi
Audi
Tilmeldt:
11. apr 2015
Emner: 16 Svar: 147

Audi 2,0 TFSi 211hk erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal ud og kigge på en audi med 2,0 TFSi 211hk motor fra 2010
jeg kommer fra diesel og kender intet til denne motor i benzin , nogle der har erfaringer med den ? hvad skal man være obs på ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi 2,0 TFSi 211hk erfaringer
  • #1   18. maj 2018 Rigtig holdbar motor, men hvis den ikke har fået opdaterede stempelringe i, kan den bruge ret meget olie. Mindst 1L pr 1000km.

  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #2   18. maj 2018 Det var dæmle meget olie da , må hører om den har fået opgraderet , er opgraderingen noget audi har lavet på kulance ved du det ?

  • #3   18. maj 2018 Ja det er fuld kulance

  • #4   18. maj 2018 Der er absolut ingen garanti for, at Audi har lavet det gratis. Og det er ikke nogen billig operation. Jeg kender selv personligt til 2 tilfælde, hvor det var ren selvbetaling. Og det koster typisk 40-50.000 kr.

    Jeg ville i hvert fald ikke røre en motor, hvor det ikke er blevet lavet. Nærmest uanset hvor billig, bilen er. Men man bliver selvfølgeligt også farvet af de oplevelser, man har. Jeg kender til i alt 3 tilfælde (ved bare ikke om den 3. betalte selv) og har læst om MANGE flere på nettet.


  • #5   18. maj 2018 Dem jeg kender har fået lavet det u/b. Men det er svært at få Audi til erkende problemet, selvom de ved motoren er ramt.

  • #6   18. maj 2018 Herudover kræver det, at man har overholdt samtlige service hos dem, hvis man overhovedet skal have den mindste chance for, at de betaler selv.

    Men nej, de anerkender efter sigende ikke problemet. Den skal i hvert fald ned og bruge mere end 1 L olie pr. 1.000-1.500 km, før de vil se på det. Som om det skulle være normalt og sundt for en motor, så længe den "kun" bruger 1 L pr. 1.600 km...

    Og alligevel er man dum nok til netop at have købt sin Audi nr. 3! Haha smiley


  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #7   18. maj 2018 Fik lige læst en tråd på audi forum også men tråden er gammel og det var på ca 100.000 km de begyndte eller nyere , er lidt overrasket over de siger den må bruge 0.5 liter pr 1000 km smiley

    Ville være ked af at købe sådan en motor og ha det olieforbrug , det dælme mange liter olie imellem service den drikker så smiley

    Bay er det en 2.0 tfsi du har nu så ?

    men vel det sige resten af motoren bare er lækker og holdbar ud over det olie forbrug , er det rigtigt de tikker lidt de motore

    den har kørt 220.000 km den jeg kigger på


  • #8   18. maj 2018 Nej, jeg havde en TFSI i min A3, men har haft diesel siden. Har lige købt en A6. Den er nærmest ikke til at finde i benzin, selv om jeg egentlig gerne ville have haft en TFSI. Hvis man ser på 2016-2017 modeller, er over 95 % af dem, der er til salg, er diesel. Så den måtte jeg bide i mig smiley

    Har så også købt en med 4 års garanti og 2 års serviceaftale tilbage, så det skulle helst ikke give problemer.


  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #9   18. maj 2018 Ja der ikke mange at vælge imellem på TFSI kontra diesel smiley
    Hvad havde din kørt af km og havde du noget med den overhovedet så tesi motoren ?

    så er du også godt dækket ind smiley og lækkert med så ny bil og burde helst ikke gi nogen problemer


  • #10   18. maj 2018 Min TFSI brugte også meget olie. Jeg solgte den, inden det blev helt slemt, men man kunne tydeligt mærke, at det blev værre og værre. Den havde kørt omkring de 100.000 mener jeg. Så det passer meget godt med, hvad du hørte.

    Ja, jeg satser på, at jeg er helt dækket ind de kommende år, så den bliver kun et dyrt bekendtskab på de øvrige parametre såsom værditab. Det er der jo unægteligt en del af på en nyere bil til godt og vel en halv mio. - men det er jo et valg, man tager smiley


  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #11   19. maj 2018 Ja okay forstår jeg godt du gjorde , er også en stor og dyr opgave at udbedre

    Ja er dejligt at ha sådan en sikkerhed og det koster self. men så ved du også nogenlunde hvad bilen vil koste dig til sidst , kontra du ikke var dækket ind og gearkassen eller motor rep sku dukke op

    Nå jeg købte sådan en 2.0 tfsi idag og må så se om olie forbruget er slemt i den, den har fuld servicebog ved audi så tænkte det nok ikke går helt galt


Kommentér på:
Audi 2,0 TFSi 211hk erfaringer

Annonce