{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

N H
N H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Ang. dæk {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, er det godt om dæk. Jeg har købt min bil for lidt over en måned siden, og lagde mærke til, for ikke mere en uge siden, at dækkene rent faktisk er 7 år gamle, de er i helt ny stand, så man lægger jo ikke mærke til det (altså what do I know) ?? Mit spørgsmål lyder så, skal jeg få købt nye dæk omgående og hvis ja, hvor kan jeg få købt billige og gode dæk? Bilen er således fra 2009 og er en Hyundai i20 1.4 smiley

Kh en forvirret pige

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. dæk
  • #1   23. maj 2018 Der er ikke noget farligt ved 7 år gamle dæk.

• #2   23. maj 2018 Anbefalingerne er meget forskellige, nogle siger 10 år mens andre 6 år, automester siger 6-8 år men de lever også bla af at sælge dæk smiley https://automester.dk/blog/har-daek-en-udloebsdato-saadan-tjekker-du-daekkets-alder

Jeg ville nok skifte dem da kvalitets dæk kun koster 4-500 kr stykket til sådan en bil, og hvis du ikke kører så mange km så du både har sommer og vinter dæk ville jeg klart overveje Michelin CrossClimate som er et rigtig fint dæk både sommer og vinter, selvom de koster små 1000 kr stykket.
    Husk at dækket er den eneste kontakt bilen har med vejen smiley

• #3   23. maj 2018 om de skal skiftes el ej kommer jo helt an på hvilken tilstand de er i.
    er de med små sprækker/revner er det nok tid til at skifte, larmer de under kørsel, er de jævnt slidte.
    hvis det er et nej så ville jeg altså bare kører videre

• #4   23. maj 2018 Bruger selv Michelin CrossClimate fordi det er de bedste helårsdæk, jeg bor i byen så vejene er sneryddet. Ville dog vælge sommer og vinderdæk, hvis jeg boede på landet.

Gummiet på dæk bliver svækket og dækket mister sine egenskaber når det bliver for gammelt, og det er normalt omkring 8-10 år. Så jeg ville skifte dæk inde for de næste 3-4 år, men du er ikke umiddelbart i overhægende fare ved at vente med at skifte.

• N H
    N H Tilmeldt:
    maj 2018

#5   23. maj 2018 Tak for jeres fine svar - Så burde jeg tage et kig på Michelin Crossclimate helårsdæk, man kan ikke stole på vejret her i København. Jeg har et spørgsmål angående om noget bilbatteri, i går ville den slet ikke tændes pga. jeg umiddelbart havde ladet noget stå tændt(tvivler jeg på) fik så bilen tændt med startkabler og fik kørt en del. Alt var ok. Jeg sørgede for alt var slukket før og efter jeg låste bilen. Dagen efter var stoplygterne tændte om morgen, også selvom bilen var låst. Har det noget med batteriet at gøre? Det er sket 3 gange nu smiley

• #6   23. maj 2018 #5
    Du skal jo huske at tænde og slukke lygterne, hvis der er kørelys (parkeringslys). Tændte lygter bruger i sagens natur strøm.
    Det er næppe dine stoplygterne der er tændte, idet at de kun aktiveres af bremsen og når bilen er tændt - hvis det er, så er det ikke batteriet men noget i lygtestyring den er galt med og det kræver en tur på værksted for at undersøge.

• N H
    N H Tilmeldt:
    maj 2018

#7   23. maj 2018 Altså, ud fra hvad jeg og min søster så, så kan det kun være baglygterne. De lyste bare rødt, og jeg slukker også for lysene inden jeg låser bilen.. Dog, hvis det er årsagen til at bilen hele tiden går ud, så må jeg i hvert fald køre en tur til værkstedet smiley

• #8   23. maj 2018 Altså baglygterne og stoplygterne/bremselys er ikke det samme, når det er sagt så må baglygterne heller ikke være tændt med minder du har sat parkeringslys eller positionslys til - og det skal du kunne slukke.

Måske du skal vise os din lygte sætning i bien og uden for, så vi kan se om der er noget galt, ellers kør forbi et værksted - men hvis der er fordi du har tændt for parkeringslys, så grinder de bare deres røv i laser når du kommer smiley

• #9   23. maj 2018 nogen biler kan jo aktivere bremse lyset selv om bilen er slukket. Så vis de lyser når alt er slukket kan det nemt være din bremselys kontakten,der er justeret forkert.eller er defekt så den aktiver bremselyset selv om der ikke røres ved pedalen. Så skal du have tjekket om den er i orden eller om at den er færdig. og der skal ny bremselys kontakt til .

• #10   23. maj 2018 #9
    Den må du lige uddybe, hvordan og hvorfor skulle bilen aktivere bremselyset selvom bilen er slukket?

• #11   23. maj 2018 Hvis kontakten er justeret forkert så pedalen aktivere kontakten så bremselyset lyser? Vores bremselys virker fint selvom der ikke er nøgler/tænding på smiley

• #12   23. maj 2018 har ført set at stoplys kontakten været gået løs,hvor den sidder monteret. noget bliver jo kun holdt nede med en klips,eller gevind i plastik. Så det kan nemt ske at den kan være gået løs. eller den er slidt op så den ikke altid registrere at pedalen er oppe. hvor den så afbryder bremselyset

• N H
    N H Tilmeldt:
    maj 2018

#13   23. maj 2018 Det var stoplygterne der var tændte i går/i morges, men de var ikke så kraftige, da det var. - Jeg kunne tænde bilen ud af det blå her for nogle timer siden, jeg fik også kørt den hen til et værksted, som vi kender. Han sagde at, fordi jeg har garanti på. (Det har jeg i 6 måneder) - Så skal den en tur til forhandleren. Udover det, er stoplygterne defekte(umiddelbart) men de virker ellers rigtig godt, det var bare underligt at de stod tændt klokken 8 om morgen, da jeg ved alting var slukket i går. Batteriet er lidt svagt, så det skal udskiftes, i hvert fald smiley

• #14   24. maj 2018 #11 / #12
    Ok, men så er der jo også tale om en fejl/defekt, min pointe var at der kan ikke lade sig gøre hvis bilen er i lovlig stand - og det var den så ikke, kan jeg forstår på #13.

• N H
    N H Tilmeldt:
    maj 2018

#15   24. maj 2018 Altså, det er den. For de virker som de skal, men de kan åbenbart lige pludselig tænde sig, når bilen er låst. Sådan set periodisk. Nu må jeg se om jeg kan tænde bilen, hehe. Ellers, må jeg vise jer hvad jeg mente omkring det med lygterne smiley

• #16   24. maj 2018 #15
    Hvis bremse lyset pludselig kan tænde periodisk, så er bilen ikke lovlig og ville dumpe til syn hvis den fejl blev fundet, idet at det udgår en sikkerhedsmæssig fejl i bilen udstyr.

Kommentér på:
Ang. dæk

Annonce