{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Søger Fiat expert. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Min kæreste har en Fiat panda 1,2 fra 2004 som efter langtids død batteri og jumpstarter med booster i vinters begyndte, at lyse i ABS lampen.
Havde tester på som sagde, at den venstre bagerste sensor var død. Jeg skiftede sensoren, men fejlen blev der også selvom fejlen blev slettet på tester (Bosch tester) gik lampen aldrig ud i instrumentet. Har kikket på ABS ringen og fulgt ledningen op til ABS blokken så godt som jeg nu kan og det fejler umiddelbart ikke noget.

Min spørgsmål er så om det ikke er rimelig sandsynligt, at ABS blokken er gået ? Synes nemlig hvis man plejer at kunne slette en ABS fejl kommer den først tilbage når man kører igen, men lampen er på intet tidspunkt gået ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger Fiat expert.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.924
    #1   23. maj 2018 Chancen for at at smadret hele det elektriske system med fladt batteri og jumpstart en hel vinter, er da helt sikkert til stede. Har den taget skade i styreboks eller lign, er skrotpladsen næste stop. Tjek resten af sensorne og abs ringe, måske den tager fejl af højre og venstre

• #2   23. maj 2018 Har du skiftet baghjuls leje? Hvis du har adgang til tester kan du evt. Bytte om på dine baghjuls lejer og se om du flytter problemet til h i stedet så ved du jo det er lejet der er i stykker. Kan jo være magnet kransen i lejet der er blevet dårlig

• #3   23. maj 2018 Jeg har købt en ny brugt ABS block/ modul håber lidt det fixer problemet.

• #4   24. maj 2018 Kan fortælle at kæresten og jeg købte en Panda fra sprit ny i 2004, da vi stadig boede i Kbh og manglede en lille bybil! Efter 48 værkstedbesøg over 1.5år(har en hel A4 mappe med U/B regninger som bevis), gik sagen til FDM som førte den og vi vandt! Det kostede os dog stadig over 100.000kr. at have en Panda i 18mdr.

Hvad jeg derudover vil frem til er at ALT elektronisk var galt i den bil og det endte i en næsten total kortslutning hvor næsten intet virkede - MIt råd, kom af med den bil hurtigst muligt, det er et bundløst hul hvad angår penge og dele! Og køb så Japansk fremover, så slipper du(Næsten) for den slags smiley

• #5   24. maj 2018 Ja jeg ved det godt, men både min mor min moster og min kæreste har panda, og jeg er så ledig at være mekaniker?????? har dog fået forhandlet mig frem til kun at lave fruens bil. Kører selv BMW, men vi skulle bare bruge en lille lorte bil til hende i et år. Den skal desværre bare synes her den 20maj og hun vil gerne have bil lidt endnu. Fik en ABS block igår som desværre ikke var den rigtige så ventet spændt på den næste:)

Kommentér på:
Søger Fiat expert.

Annonce