{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 850 som investering??
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #1   23. maj 2018 Jeg læste i en artikel forleden, at bmw e34 ville blive 10 gange så meget værd over de næste år. Ifølge nogen eksperter af en slags

  • #2   23. maj 2018 jeg vil nok sige at det kommer da an på køber. og mængden af biler lavet samt lige modellen.. ville ikke mene en e34 i fx 1.8 vil være noget som helst værd.. om en bmw 850 vil. pas det lidt som lotto .D

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   23. maj 2018 850éren er allerede oppe i prisniveau, men de kan sagtens blive mere værd med tiden, hvis standen holdes og km holdes nede..
    Men handler om at få med de helt rigtige ting, fx vil csi modellen være mere værd end ia smiley (Produktions nummer på dem er ret lavt)


  • #4   23. maj 2018 Det er svært med E34´eren.. For jeg har godt set nogle mener den kommer til at stige op til 10 gange i værdi - men i mine øjne er en E34 bare ikke mere end 10000 værd lige nu som udgangspunkt medmindre vi taler M5.

    850´eren er svær. Den er jo aldrig rigtig blevet "accepteret" som den BMW Klassiker den er.

    Der er jo en som denne:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/850i/50-v12-coup-2d/3268483
    -Der er fejl i KM.

    Men den ser jeg nu ikke blive mange penge værd, det er gået nedad de sidste par år med dem ret hurtigt syntes jeg. Jeg har nemlig selv overvejet det.

    Derudover så kommer de til at koste kassen at holde kørende og det bliver ikke lettere at få dele - især pladedele - til dem.


  • #5   23. maj 2018 Hvis jeg skulle sætte penge i en/flere ældre BMW'ere som investeringsobjekt, så ville jeg satse på E36 Coupe, det er nok den med de bedste muligheder som det ser ud nu og er endnu ikke steget betragteligt i pris smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   23. maj 2018 E34 skal man ikke gøre sig klog på, de kan sagtens gå hen og blive penge værd på et tidspunkt, da det er begyndt at tynde gevaldigt ud i dem, da de fleste er rådnet op alle steder, og folk ikke gider en uøkonomisk flyder, slet ikke når de (I andre lande) Nærmest kan få en e60 til samme penge, som kører mere som en moderne bil, og ikke ser gammel ud..

  • #7   24. maj 2018 så skal det være en 850csi med manuel gear, sådan en koster allerede nu fra 70.000 euro til over 100.000 euro på tyske sider og så skal der afgift på...
    tror ikke en almindelig 850i / ci eller 840i kommer til at stige så meget der


  • #8   24. maj 2018 lige nu og her hvis du skal investere i en bmw som vil stige med sikkerhed og som ikke koster kassen, så skal det være en bmw m3 e36 coupe, eller en 325i / 328i coupe e36 og den skal være med M-pakke fra fabrik, og den skal være helt original og i god stand. det er noget jeg har hørt fra en bil-samler i Danmark, som har spået mange investeringer , han har nu en bilsamling for flere millioner.

  • #9   24. maj 2018 køb en rustfri vw eller en audi der ikke har holdt på værksted i 1/2 af levetiden ,det må være god investering for de er yderst sjældne
    "ironi kan forekomme"


  • #10   24. maj 2018 Det er så ærgeligt de lavede den med de 80èr flip-lygter! Den er så flot bagfra og delvist fra siden, indtil man når forenden! Den flader alt for hurtigt ud og mangler visuel fylde, pga. de skide lygter! Men det er jo også en del af grunden til at den aldrig rigtig fangede an, det var simpelthen "out-of-character" for en BMW og talte ikke til mange "rigtige" bimmer fans!

    Men speciel er den! Havde nok personligt valgt at satse på en M5`er i næsten ligegyldigt hvilken model, da de med garanti vil klatre i pris!


  • #11   24. maj 2018 E31 skal nok komme opad, dog er der meget delte meninger om designet, en CSI ville nok være optimalt, ang E34 er det nok kun 540 og M5 der tænkes på i forbindelse med værdistigninger, E28, E10 er som E30 stigende, E9 har overhalet E24, men alt i alt er stort set alle klassiske/ældre BMW'er stigende, om E36 bliver en af dem ved jeg ikke, formentlig kun M modellerne

  • #12   24. maj 2018 om 5 - 10 år er jeg sikker på E46 330 coupe også vil stige igen, da den almindelige mand ikke vil kunne komme i nærheden af 46 m3. E34 540i manuel har allerede små klassiker status i sverige og USA. Ellers tror jeg på alt med et alpina eller hartge nok skal holde deres nuværende værdig eller små stige. E39 alpina med v8 eller 535 kan findes til rimelige penge. Om man er til den blålige interiør er en personlig smagssag... af nyerer biler er det alt med række seks turbo, 135i, 235i, 335i.... Har selv været ved at springe på e23 745 som var en af de første BMW med række 6 og turbo fra fabrikken af hvad jeg ved. 2002 turbo er allerede = hellige gral... God jagt;)

  • #13   24. maj 2018 Robert: Du kan også være sikker på at jeg beholder min 335i til evig tid. De N54 motorer er noget af det bedste der er lavet i nyere tid hos BMW uden at det er en M-bil.

    En motor fra fabrik med 3.0 og to turboer er ikke noget vi kommer til at se meget af i fremtiden er jeg sikker på..:)


  • #14   24. maj 2018 Som eksempel, så er E36 M3 på 8 år steget til rundt regnet det dobbelte i Tyskland, og det fortsætter naturligvis. Dog kan de mindst pæne stadig købes for en lidt lavere pris, men de org. koster selvfølgelig mest.

  • #16   25. maj 2018 jo jo der er en bil hvor vippelygter er fedt både når de er oppe og når de er nede smiley gæt selv hvilken

    En F40, som er en af de flotteste Ferrarier nogensinde, har også vippelygter, de er dog ikke sååå flotte når de er oppe IMO


  • #17   27. maj 2018 Med det få antal 8 serie der er lavet, samt at det er en coupe. Skal de nok stige i pris. Har da også selv en stående i samlingen. smiley

  • #18   27. maj 2018 "Med det få antal 8 serie der er lavet, samt at det er en coupe. Skal de nok stige i pris. Har da også selv en stående i samlingen. "

    Ja både og. Tror nu ikke de eksploderer i pris lige foreløbigt. Hvis vi snakker om at antallet af de producerede er til grund for prisen, skulle der gerne være sket noget allerede nu:
    E30´ere: ca. 2,2 Millioner lavet. Herunder knap 22000 M3.
    E31´ere: ca. 31000 i alt.

    Men igen - snakker vi rustfri liebhaver biler i original stand, så stiger de før eller siden. Men der er for mig ingen indikationer på at 8´eren gør det foreløbig. Er faktisk overrasket over at de er så billige lige nu.


  • #19   27. maj 2018 E31'ere har jo allerede, i forhold til nuværende tidspunkt, været i noget lavere kurs, så prisen har allerede været stigende smiley

  • #20   27. maj 2018 31: Har de? Jeg syntes aldrig jeg har set dem til under 200000 Kr. i mit liv.. (med afgfit selvfølgelig).

    Rettelse: Med undtagelse af en til 150000 jeg prøvede for 5-6 år siden og som var pilrådden. smiley


  • #21   27. maj 2018 Jo jo for dælen da, det var slet ikke unormalt at se dem til salg til 130-150.000 for nogle år tilbage og de var nede at ramme 120-125.000 inden de så begyndte at stige smiley

  • #22   27. maj 2018 Var de? Så har jeg ikke holdt godt nok øje må jeg sige.. For så havde jeg slået til på en 840! smiley

  • #23   27. maj 2018 Ved ikke om 840'eren egentligt var billigere, de er jo lidt mere sjældne end 850'eren smiley

  • #24   28. maj 2018 Jeg faldt også over et par 8XX for 130-150k for 3 år siden, kan ikke lige huske standen og km, men syntes selv det var MEGA billigt...

  • #25   28. maj 2018 Jeg skal have en 840 hvis det skal være noget.. Det V12 værk bliver ikke let at finde noget til i fremtiden, men V8´eren kan man da støve op med lidt mere held.

    Men kunne da godt være man bare skulle få startet bilen og komme afsted..
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258764799&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=42&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=989d79d7-87e4-e222-3ff1-2e382c9a0c8b


  • #26   28. maj 2018 Har set 850 ned til 100k med afg, men nu er det ca fra 200k.
    De skal nok komme op. Og ang V12 er det jo en 750 drivlinie, så stumper skal man nok kunne få.


  • #27   28. maj 2018 Enhver 8 serie er fed, men en 840i med aut gear er bare for langsom... tror man ville ærgre sig til evig tid over ikke at have købt en V12er..

    Som for resten danner grundlag for McLaren F1 motorblokken, ret mig hvis jeg tager fejl smiley ?


  • #28   28. maj 2018 Mirza
    Den eneste lighed, stortset er, at de begge har 12 cylindre smiley


  • #29   28. maj 2018 Mirza der er ikke ret stor forskel mellem 840i og 850i mht ydeevne smiley 840i har 286 hk og 850i har 300-326 hk smiley

    M70 (V12'eren) er bare mange gange federe end M60 (V8'eren), i bund og grund er V8 motoren jo bare bygget over to smadrede 4-cylindrede motore der ligger i en hver udkørt E36 smiley


  • #30   28. maj 2018 V12 er bare fedt.

    Jeg får snart en 850i til salg som projekt, uden afg. Og trænger til lak osv, men intet rust. smiley
    Pris afhængigt af hvor langt jeg når med den inden salg..


  • #32   30. maj 2018 øh ja du kan sandsynligvis tjene flere penge på en ferrari F40, end du kan på en E30 320i..

    men hvis man nu ikke har 5mio kr, så er en e30 320i en god start...


  • #34   30. maj 2018 Hvis det er fordi man gerne vil lave en investering, så er det ikke biler man skal sætte sig ind i mht hvilke der stiger mest, det er aktier. Man kan lave mange flere penge på aktier end på biler, da man typisk skal have bilerne over en lang periode for bare at tjene en smule på stigningen, hvor det går langt hurtigere med aktier, men selvfølgeligt med en risiko forbundet, men det er jo netop derfor, at man skal sætte sig ind i aktier i stedet for biler, hvis det er en investering man er ude efter smiley

  • #35   30. maj 2018 bedste investering i mine øjne er ejendomme... kender folk som køber slidte huse renovere, og sælger, eller bare køber flere huse og udlejer... men det kræver også at du har nogle mønter til at begynde med.

  • #36   30. maj 2018 Det er en mere sikker investering, men ikke lige så givende som aktier smiley

  • #37   30. maj 2018 der er også mere risiko ved aktier...

  • #38   30. maj 2018 Ja det er jo det jeg skriver i #34 - det burde ikke være nødvendigt, at skrive de samme ting to gange!

  • #39   30. maj 2018 og faktisk også i #36!

  • #40   30. maj 2018 så vi enig :=)

  • #42   2. jun 2018 Hvilke biler har du investeret i? smiley

    Hvilken prisudvikling mener du, at 850'eren har haft?


  • #43   2. jun 2018 "Jeg syntes aktier er mega kedelige, og gider ikke bruge tid på at sætte mig ind i det, uanset hvor mange penge der er i det.
    Det omvendte gør sig gældende for køretøjer, hvilket nok gælder størstedelen herinde. "

    Hvis du mener at der er flere herinde der har investeret i biler for at tjene penge på sigt herinde, kontra folk herinde der har aktier eller andre værdipapirer så vrøvler du. Der er vel ca. 25 % af voksne mennesker der har aktier eller andet papir - og jeg kan godt garantere at der ikke er 25% herinde som ejer biler de forventer som en investering.


  • #45   3. jun 2018 Prøv at spørge Warren Buffett om det er biler han har investeret i!? smiley det er godt nok virkelighedsfjernt det der du skriver Brian. Vist også meget få mennesker der lige frem har et prof team klar til at lave deres bil smiley der er vi vist meget langt under både 10% og 25% smiley

  • #46   4. jun 2018 "Prøv med 10% der har aktier"

    Vågn nu op menneske. i 2014 var der ca. 790000 i Danmark der ejede aktier eller værdipapirer. Det svarede dengang til 14% af HELE befolkningen. Det er steget siden skal jeg hilse at sige - og når jeg siger at det er ca. 25% af voksne mennesker, så kunne det jo være at jeg netop har kendskab til disse tal.

    Din bil kan også blive stjålet uden forsikring da mange af disse biler ikke dækkes af indbo og står uden plader - og PUF så er dine penge væk som du selv skriver.

    Sæt dig ind i ting og tal. Når du ikke kan argumentere for tal og statistik så taber du hver gang.


  • #48   29. jul 2018 Så må du jo kunne komme med en del eksempler på forhandlere der køber vrag og bygger dem op igen?
    - Men nu snakker du jo lige pludseligt om forhandlere, det er jo en privatperson der spørger om mulighederne for at investere..


  • #50   30. jul 2018 Du aner intet om det du snakker om, kan vi vist bare konkludere!

Kommentér på:
BMW 850 som investering??

Annonce