Hvad ville i gøre: Køre med trailer? {{forumTopicSubject}}
Hej,
I går kørte jeg 110 km/h på motorvejen og ser foran mig en alm Circle K trailer (glasfiberkasse) som bliver trukket af en personbil. Bilen kører ikke korrekt i højre bane og kører som om den hele tiden lægger an til overhaling. Bil+trailer kører også 110 km/h. Husk man må kun køre 80 kmh med trailer på motorvej. På et tidspunkt har jeg fået nok og lægger an til overhaling hvorefter bil+trailer kører pænt ind i højre spor og giver plads. Det er en moderne Mercedes Stationcar med en midaldrende mand som tydeligt (kiggede ind mens jeg overhalede) betjener sin smartphone mens han "slingrer" derud af med 110 km/h.
Senere frigives hastigheden til 130 km/h og jeg lægger mig på ca 135 km/h i følge mit speedometer (i højre vognbane - der var ikke så meget trafik). Inden længe bliver jeg overhalet af Mercedes med circle K trailer spændt efter med en hastighed efter min vurdering anslået til 140-145 km/h.
Ville i gøre noget i sådan en situation? Skal man bare være ligeglad - det må "andre" tage sig af?
L
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.032
På den anden side var det jo dog lørdag og man vil gerne hjem at grille. Ringer man til 5-O, skal man jo som regel følge bilisten til de kommer og tager over.
Tror det er op til ens morale om hvad man gør i situationen.
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Straffeloven er f.eks hvis du udsætter andre for fare, og der falder hastigheds overskridelser ikke ind under. Men hvis du blæser over for rødt mens der er ander bilister uden i krydset, så tager straffeloven over... Spirtius kørsel med en promille over 2.0 er også et eksemple på straffeloven.
maj 2005
maj 2005
Han skal passe sig selv, og lade være med at lege politi.
Jeg holder mig til emnet, noget du skulle prøve at gøre også Easy4.
maj 2005
Jeg stopper her.
aug 2003
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 65
drak han sprit så ring 114
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
hvis man skulle ringe hver gang man så noget ulovligt i trafikken kunne man ikke bestille andet lad politiet gøre deres arbejde
jun 2013
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 8
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
Nej, ville ikke gøre noget men bare være ligeglad
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Jeg tjener intet ved at passe politiets arbejde og politiet gør ikke det arbejde de bliver betalt for nå man ringer og anmelder en situation. De tager et notits og sender en person efter et par dage...
Så køre en person for hurtigt med trailer så fuck det.
Har indset at politiet ikke er der for at gøre samfundet trygt eller stoppe kriminelle. Så undgår kontakt med dem og skulle jeg endag få et indbrud så må jeg jo ringe ind og få et sags nummer så min forsikring kan dække. For regner ikke med at politiet få fanget tyven
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.514
Politiet ringede en halv time senere, og han var taget med 162 km/t i en 110 zone ved Randers... Han kom ikke videre den dag...
feb 2007
jun 2013
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 8
Har du det så godt nu, stikker......!
feb 2007
Jeg er ligeglad med hvis der kommer en hurtig bil i overhalingsbanen en øde aften på motorvejen... Men sådan noget, der ringer jeg hver gang... Stopper du hvis en cyklist bliver påkørt, eller tager du mobilen frem og filmer?
feb 2007
Jeg bor ikke i Frankrig men kender godt reglerne dernede. På Grønland skal bilerne heller ikke til syn, men det skal min fordi jeg bor i Danmark. Hvor vil du hen med det?...
Jeg har givet mit besyv med til trådstarter, i stedet for svine andre. Prøv det, det er konstruktivt... Out..
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
maj 2016
Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
Hvornår man bør indberette en bilist er vel hovedsageligt op til, hvordan vedkommende kører rent sikkerhedsmæssigt. Kører han vildt hurtigt over max. grænse. Er der kraftig sidevind, så banditten slingrer. Sidder han med mobilen i øret samtidig. Får du fingeren hvis du dytter, når du overhaler, når du selv kører langt for hurtigt (hehe) Sidder han med en flaske "skyllemiddel" helt op i "himlen" - bremser han jævnligt voldsomt op uden grund osv. osv.
Er du nervøs for at hans færden kan give færdselsuheld, evt. ved gentagne tilfælde - bør du selvf. få fat i ordensmagten - og så er det ligegyldigt, hvad andre mener om din morale/adfærd, da du så har gjort din pligt overfor samfundet, og hvad du mener, er iorden over for dig selv
Hvis alle først skal tænke over, hvad de nu skal gøre i forhold til, hvad andre vil tænke i givne situationer, vil der jo blive slået mange ekstra mennesker ihjel hvert år - not?
Dermed ikke ment, at alle dumheder skal indberettes! Men folk kan forhåbentlig tænke selv, og sikkerhed for en selv, betyder jo ikke, at en uligevægtig person ikke får slået andre ihjel senere hen på vejen..
maj 2018
Følger: 1 Svar: 6
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Hvis den jubelkegle med trailer ryger i slinger med 130 - 140 km/t, så er der stor mulighed for at han vil rulle rundt og traileren vil nemt kunne blive slynget ad helvede til...... Ergo er der stor risiko for at totalt uskyldige mennesker vil kunne komme til skade.
Således er den eneste idiot her, den klovn med trailer......og så hans hylekor om hvor forfærdelig bilisten der ville gribe ind er......
Nogle som kalder denne for stikker har jeg kun foragt overfor - for i skal nok hyle op når tingene rammer jer selv eller jeres familie og ingen gjorde noget.....
jun 2007
Følger: 1 Svar: 46
135 på speedometret er faktisk lige præcis130 i virkeligheden.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
maj 2018
Følger: 1 Svar: 1
Afhængig af hvordan traileren er lastet kan faren minimeres hvis vægten er foran akslen. Man kan se mange videoer af solo ulykker på åben ligeud vej hvor traileren hiver bilen sidelæns.
De fleste moderne trailere på 750kg totalvægt er godkendt til hastighed på 100kmt, det plejer at være markeret med et rundt klistermærke bagpå påhæng.
Det med at han kørte så stærkt med påhæng og muligvis var distraheret af mobil ville gøre mig nervøs at færdes i nærheden af.
Mit bedste råd i den situation er og holde afstand så vidt muligt og være ekstra årvågen.
Det med at forsøge og ændre situationen, enten ved hjælp fra ordensmagten eller selvtægt (Ja, indikere hvor dumt han opføre sig eller hindre ham i at gøre det han nu gør) ville jeg holde mig fra og håbe han ikke forvolder nogen skade på andre eller ham selv.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 18
Du skriver selv manden giver dig plads da du trækker ud til overhaling, det betyder i min verden han er lidt OBS på trafikken ellers havde han jo ikke set dig i spejlet.
Hvad hans grund til og bruge sin mobil var og årsagen til den høje hastighed ved kun han selv men umildbart ville jeg stole på der var en god grund. (Der er vel ikke nogen der køre sådan for sjov)
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Så, du undlader altså at ringe til politiet - alene på et gæt på at de ikke vil komme?
Betryggende......specielt når politiet altså rykker ud på hjernedødt mange ting - så er det sgu en skæv indstilling du har.
Hver eneste gang jeg har haft ringet, så er de dælmne også dukket op.....ventetid, javel....men de er kommet til både civilt anholdt - spritbilist - hærværk og indsparket dør i et nabohus.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
Kan godt ske at det er din oplevelse, men min er at de op til flere gange IKKE er kommet når der er blevet ringet efter dem. Kan godt ske at det er område eller kredsbestemt, men min oplevelse med politiet som alm civil er alt andet end super fint.
maj 2016
Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
Det er jo ikke politiet der tager for mange "morfar restituerende episoder" men samfundets problemstillinger, der konstant udvikler sig både i tempo, samt regionalt/internationalt - således behovet for mandskab/kundskab/øvrige resourcer konstant bliver sat økonomisk på spidsen overfor regeringens ja ja - men nej nej politik, der altid holder tingenes tilstand på et niveau, der aldrig kan følge op på/ændre tingene så kontant, at man vender udviklingen! At man så samtidig skal slås med de latterlige overbetalte EU`s bureaukrater, der hovedsageligt laver lovgivning for egen løns skyld, er så en ekstra torn i den danske almène mening - men dèt er så OT her i tråden - beklager venner
P/S - Faktisk kan man selv blive anklaget for, at "blande sig udenom" hvis der i given fald har været en situation, hvor man "har kunnet ændre et negativt udfald" Her taler vi om borgerpligt..
Men ja - der er så mange regler, at man hurtigt kan overtræde nogle - især hvis man har oplevet noget, der har fået en lidt ud af koncepterne. Så er regler jo ikke lige det første der fiser gennem hovedet på èn hehe... Og vi er jo alle forskellige, så nogle render hurtigt rundt som hovedløse høns, mens andre igen springer direkte ind "i flammerne" - and that`s the way things is....
Hvad ville i gøre: Køre med trailer?