{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

Erfaringer med/uden solfilm i solen? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Sagen er således, at jeg overvejer at få lavet solfilm i bilen, hvilket mest er pga. de firmaer, som monterer solfilm reklamerer med varmereduktion. Jeg synes selv, at min bil bliver aldeles varm, når den har holdt i solen, men også generelt på varme dage. A/C virker fint.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jer om, hvad I har erfaret. Synes I generelt biler uden solfilm er varmere end biler med solfilm, når de har holdt i varmen? Eller har I evt. fået lavet det på jeres egen bil, hvor det havde en mærkbar effekt?
Forresten så overvejer kun de 5 bagerste ruder (bagrude, 2 små ruder, 2 sidedørsruder bag). Tror I, at det vil give godt med varmereduktion?

Tak på forhånd.

Med venlig hilsen
Marcus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med/uden solfilm i solen?
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   30. maj 2018 din ac burde sagtens køle din bil ned.. prøv evt. at sætte det på max køl og sæt et termometer ind i luftdyse den skulle nemt komme under 5º

• #2   30. maj 2018 Jeg føler umiddelbart, at den køler tilfredsstillende ned, og på en dag som i dag med 27-28 grader, synes jeg, at det den klarer det fint, men jeg håber lidt på, at jeg kan slippe mindre varme ind, hvis man kan sige det således..

• #3   30. maj 2018 Godt spørgsmål.. Solfilm er sort og solen elsker sort farve så mon ikke ruderne bliver rigtig varme på den måde og ja så bliver bilen sikkert også meget varm når den holder stille

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   30. maj 2018 kan godt køle lidt med film i direkte sol, men hold i skygge er det bedste..

• #5   30. maj 2018 #3
    Tjaa, de reklamerer jo med varmereduktion, men du har sgu en god pointe, hahah.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #6   30. maj 2018 Dit AC er nok bare ikke dimensioneret til din bil..

Hvis DU sidder direkte i solen hjælper det jo ikke meget med mindre sæderne og luften rammer dig på "hotspots", da der sagtens kan være 20 graders luft i bil, og du blot er varmekilden

• #7   30. maj 2018 Det tager noget af varmen, dog ikke en "wauw" effekt men lidt har sin ret.

• #8   30. maj 2018 Din bil bliver stadig som en ovn hvis den holder parkeret i solen.

• #9   30. maj 2018 Tror det var fdm der lavede en test med 2 Peugeot 208 en i hvid og en i sort og der steg temp med ca 15 grader efter 3 timer i solen og der var kun 0,8 grader i forskel de konkluderede at varmen kom ind igennem ruderne

• #10   30. maj 2018 Min har fabrikstonet ruder og synes nu ikke de er bedre til at tage varmen, men starter bilen 3 min før præcis som om vinteren så der er behageligt når man sætter sig ind, og man slipper for at høre på blæserne som i min lyder som en korntørre på steroider smiley

• #13   31. maj 2018 jeg har haft solfilm i min , i alle ruder. bortset fra forruden og det hjalp nu med hensyn til varmen, politet er derimod ikke ret glade for det smiley

• #14   31. maj 2018 Vores gamle Ibiza var meget en af de mørkeste toninger af ruderne bag

Jeg oplevede en mere behagelig temperatur særlig bagi bilen, hvor aircondition ikke altid virkede lige effektivt.

Bagagerummet var også betydeligt koldere end på de biler jeg har haft uden solfilm

På flere kontorbygninger monteres der solfilm som en komfort for og sænke temperaturen, og her oplever jeg det har en positiv effekt smiley

• #15   31. maj 2018 Der bliver nævnt AC flere gange . Måske trænger det til service?.

Håber ikke jeg ødelægger tråden.
    Men jeg vil høre jer, om i har hørt om tilbud på det service?.
    Tit så høre man at den og den, værkstedskæde yder AC service til kun 800kr smiley .
    Og jeg tror min trænger.

• #16   31. maj 2018 Da jeg var til syn for et par dage siden blev jeg bedt om at pille solfilm ud fra bagerste rude & sideruder, da det åbenbart ikke er lovligt mere. Kun hvis det kommer originalt på bilen.

• #17   31. maj 2018 Lyder godt nok underligt jeg har også lige været til syn og der nævnet de intet om at at den var tonet bag.

• #18   31. maj 2018 men jeg syns også den er lidt køligere bag når ruderne er mørkt tonet.har det i begge mine biler bag .men det ikke vildt meget men det nu skønt at ens børn ikke døjer med sol når de sidder bag i.mere der for jeg har det i min passat.og i min Peugeot van er det mere så man ikke kan se hvad jeg har af ting bag i.

• #19   31. maj 2018 Det tager en hel del af UV strålerne og derved varme.

Det er ikke et mirakelmiddel der gør at din bil slet ikke bliver varm, men solen brænder SLET ikke igennem på samme måde. så jeg vil sige 'go for it!' smiley

• #20   31. maj 2018 Altså nu skriver han jo at AC virker fint, så det er jo ikke det der er hans problem.

• #21   31. maj 2018 jeg har fravalgt solfilm i bilen og istedet sat car shades i
    https://autofix.nu/produkter/5879-audi-solgardiner-amp-solskaerme/25533-solgardiner-uv---car-shades---audi-a4-avant-b6b7-01-08/

det har gjort at temp inde i bilen er faldet med 4-5 grader når den har stået i solen plus at man når den er parkeret hjemme kan have de bageste sideruder rullet ned uden at der kommer insekter osv ind i kabinen

• #22   31. maj 2018 #17 Det giver et eller andet sted god mening da man ikke blokere udsynet med stickers, men det har hele tiden være lovligt med solfilm smiley Det er jo lidt det samme men er så ikke enig i at det er trafikfarligt med solfilm i de bagerste ruder smiley

• #23   31. maj 2018 Forleden kunne jeg ikke finde min kone
    Hun havde sat dig bag i bilen men bortset fra det er der ikke mange fordele
    Her i varmen lukker jeg alle vinduer op når vi holder stille
    Men vi har god temperatur indendørs. både nu og til vinter.

• #24   31. maj 2018 Min A6 har 5% lysgennemgang i de 5 bagerste ruder og 45% i de forreste sideruder, jeg syntes stadig den er stegende hed at sætte sig ind i disse dage.
    Jeg ville aldrig vælge solfilm pga. varmereduktion.
    Der fik du lige en erfaring og en mening mere smiley

• #25   2. jun 2018 Altså jeg har en manta fra 78 med meget vandret liggende bagrude, det eneste aircondition er vinduerne rullet ned. Jeg kan virkelig mærke forskel, efter at jeg har fået tonet ruder. Det tager nemt 10 grader ud af bilen her om sommeren.

Kommentér på:
Erfaringer med/uden solfilm i solen?

Annonce