{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.359 visninger | Oprettet:

Johan A
Johan A
Tilmeldt:
1. jun 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tyske bil priser vs Danske bil priser {{forumTopicSubject}}

En Audi A4 cab er super billig i Tyskland, fra 2000euro, ca 15.000kr. Men her hjemme i Danmark kan du finde dem til ca 100.000kr. Hvis man tager højde for afgifter, så er priserne helt skæve. Samt de beregner importan gifterne efter danske priser, sidst jeg hørte. Er der nogen der vil give mig nogle tips og tricks, eller nogle positive updates.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyske bil priser vs Danske bil priser
  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 213
    #1   1. jun 2018 Udbud og efterspørgsel, kort og kontant.

  • #2   1. jun 2018 Hvad er det, du beder om hjælp til? Det fremgår faktisk ikke rigtigt af dit indlæg. Det er bare en række konstateringer af danske priser, tyske priser og afgifter smiley

  • #3   1. jun 2018 Kan ikke lige se hvad problemet er . Ja vi betaler meget i afgift og det er jo normal så der er ikke noget ny i det. og vis du køber en til evt 15000kr der herhjemme koster 100.000kr tilsvarende. Så tager told og skat ca bare 85.000 kr i afgift. Så der er ikke meget fidus i det. De sætter jo prisen efter hvad en tilsvarende med afgift koster herhjemme. plus hvad stand bilen er i .

  • #4   1. jun 2018 Arh, de tager jo ikke 85.000 kr. i afgift, hvis en tilsvarende koster 100.000 kr. Så tager de nærmere 50.000 kr.

  • #5   1. jun 2018 Det groft sat den pris jeg skriver det også der for jeg siger ca. men de laver jo en sammenligne jo hvad de står til her hjemme. plus de også har den straf/pris med afgiften hvor lang den køre literen .Så det bliver også lidt dyrt især vis det er en 2.4 2.6. De går ikke lang

  • #6   1. jun 2018 Ja, de sætter afgiften ud fra, hvad de står til herhjemme. Men de ser ikke på, hvad de koster i Tyskland. Hvis det rent faktisk forholder sig, som trådstarter skriver, vil der derfor være en del at spare. Det er der i øvrigt på mange biler.

    Straffen for brændstoføkonomi vil ikke være alverden på en bil i den prisklasse.


  • #7   1. jun 2018 men hvad årgang der det du kigger på . Ja en hurtig hovede regning er nok ca tæt på de 60.000kr i afgift . vis det er en fra starten af 2000 af og et par år op af. men igen det svinger jo en del for hvad motor bilen har. for der er jo en stor forskel på en 1.8 t eller en s4 eller hvad nu de hedder i den årgang.

    http://www.bilpriser.dk/variantlist.do?model=334&zipcode=4720&month=6&year=2006&type=levy&typevurdering=false


  • #8   1. jun 2018 så tror skam godt man kan spare lidt vis man selv henter bilen og finder den til en fornuftig pris og det. men vis man bruger nogen af de firmaer der henter biler til en og ordner alt,så tror jeg ikke bilen bliver så meget billigere end hvad de står til her hjemme. da man også skal betale dem. Så det handler vel også om hvad man kan og vil selv.

  • #9   1. jun 2018 Jeg har lige fået en bil hjem fra Frankfurt. Det kostede kun 3.200 kr. smiley

  • #10   1. jun 2018 Ja men du ordner vel stadig det med syn og afgift selv ikke. sidst jeg hentet en bil et godt stykke nede i Tyskland. der kostet det 1500 kr i diesel ca. Så at hente bilen er ikke dyrt.

  • #11   1. jun 2018 Jo, det ville være dumt at få andre til at gøre den del. Det er bare at køre i en synshal og efterfølgende køre hjem og logge på SKAT - og så er det ellers bare at vente på, at de er 6 uger om at nå til den i bunken, selv om det kun tager dem 10 min at lave...

  • #12   1. jun 2018 men et godt råd vis du vil købe biler der nede Johan A. så tjek at bilens slid svare til km på bilen. for de har tit med spole dem godt ned.Så tjek bilen godt igennem.

  • #13   1. jun 2018 giver dig helt ret bay. men har bare set mange der bruger de firmaer til alt.I stedet for at gøre det selv og det ikke gratis at bruge dem.

  • #14   1. jun 2018 "Samt de beregner importan gifterne efter danske priser, sidst jeg hørte"

    Hvad fanden skulle de ellers udregne efter?


  • #15   1. jun 2018 Det ville da sådan set være oplagt at beregne det på samme måde som med så meget andet, Thomas; en procentdel af købsprisen. Det ville sådan set være mere reelt og give mere mening, hvis du spørger mig. Vi er bare vant til det andet.

  • #16   1. jun 2018 Bay - det er vi helt enige i.

    Til gengæld ved vi også begge to at der i Danmark ville blive åbnet op for så meget fusk med det at vi ville være tilbage ved det gamle efter 6 måneder smiley

    Det var bare ud fra det han skrev at "Sidst han hørte". Altså som om det havde været anderledes før smiley



  • #17   2. jun 2018 @Bay - Hvem brugte du til transporten, hvis man må spørge? Det var en god pris smiley

  • #18   2. jun 2018 Ja, jeg synes også, det var en god pris. Så kan det aldrig gå at hente selv!

    Jeg brugte Auto Logik. Skrev bare en forespørgsel til deres "hovedmail".

    Og det var ikke engang fordi det var en lille mikrobil eller noget. Det var en A6 på 1,8 ton smiley


  • #19   2. jun 2018 Der er jo som andre er inde på et begrænset antal til salg i Danmark, mens der på mobile er 800 og vælge mellem

    Der er pt 1 til under 2000 euro, men den er da vist mest til ophug, derudover er der vel en håndfuld til under 3000 euro.

    Så det er jo bare og regne for og imod, pris herhjemme omkring 100.000 kr, måske 90.000 kr i et bud kan lade sig gøre på en der har stået længe

    Tyskland 25.000-30.000 kr for bilen, transport, syn, registreringssyn og diverse små ting der måske skal laves

    Afgift 50.000-60.000 kr eller hvad det nu koster. Se tidligere fra skat for rettesnor, eller betal en selvanmelder for det og få en forhåndsvurdering

    Total 80.000-90.000 kr alt efter prisen på bilen

    Har du selv mod på og køre rundt en weekend i Tyskland og finde den rette sammen med en kammerat, eller skal du have en til det?? Kører du bilen hjem eller tager den på trailer, eller er vi ude i et firma??

    Billeder er taknemmelige, og regn med og skulle ud og se mere end 1 bil smiley


  • #20   2. jun 2018 Ja, når det er en lidt ældre bil, så bør man smutte derned og se på den/dem. Er det en nyere bil, så har jeg ingen problemer med at købe ubeset. Det har jeg selv lige gjort.

  • Johan A
    Johan A Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #21   3. jun 2018 Tusind tak for svarende gutter
    @Bay, det var nemlig den danske høje afgift som jeg troede til at starte med at de ville lægge til købsprisen.
    Synes bare det virker til sært med brug af protectionisme, i det her tilfælde. Hvis en bil forhandler køber alle af en meget attraktiv bil ind, så bestemmer han selvfølgelig prisen på det danske markedet på den bil, men også hvis man importerer den(i bud og grund). Virker absurd


Kommentér på:
Tyske bil priser vs Danske bil priser

Annonce