{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.517 visninger | Oprettet:

De der HAR haft ALKA box i bilen. {{forumTopicSubject}}

Davs BG.
Ja det jo mest dem i emnet jeg vil have fat i .
Kort og godt min bil er sgu dejlig, men jeg tror det bedre kan svare sig og gå fra kasko ( Alka box) til ansvars forsikring . Fordi bilen ikke er så meget værd som den har været. og jeg tror der er en del og spare. (ikke at jeg har tjekket op på det endnu, men spare MINDST 800kr).

Afmontering må man det selv og sende den?.
Eller skal man forbi sin mekaniker (bilen er købt ny hos Mitsubishi) .
Hvad gjorde?.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De der HAR haft ALKA box i bilen.
  • #1   3. jun 2018 Jeg har haft alka boks i min bil i de 2 første år jeg havde den , nu har jeg så selv monteret 2 gps trackere i den istedet , da min nuværende forsikring ikke kræver sådan en boks ..

Jeg har kun min bil kørende i sommermånederne , og derefter afmeldt min bil ( og sat den i stilstands forsikring). Alka har aldrig bedt om at få udstyret tilbage, og det underlige er det virker ikke til de kan/vil "genaktivere" enhederne , da jeg skulle have en ny monteret hver sommer , og herved betale installations gebyret..

• #2   3. jun 2018 Så du har ikke Alka box i din E39 M5.

Okay, jeg ved ikke hundre hvad jeg giver for min bil( det er samlet sammen med indbo og ulykkesforsikring) men gebyret for at have boxen koster alene nemlig 800kr hver år. OG så kommer kasko forsikringen oven i.

Heh lyder til det er for bøvlet for dig og have dine forsikringer i Alka.
    Ellers skulle de jo bare kræve 400kr da boxen så kun er aktiveret 6 måneder af gangen.

• #3   3. jun 2018 Ud fra det du siger . Lyder det som om jeg bare siger jeg vil have en ansvarsforsikring, og så er boxen slukket og det er så det smiley

• #5   3. jun 2018 har du noget at skjule da #4? smiley

• #6   3. jun 2018 Enten på alkas hjemmeside eller på din PBS opgørelse bør du kunne se prisen på din bilforsikring

Nu ved jeg ikke hvor mange år du har kørt og antal skader

Men selv vores 20.000 kr's 107'er har vi kasko på. Det koster vel 700-800 kr mere om året end ren ansvar som elitebilist og 30.000 km om året

Fordelene ved kasko er
    - hjælp hvis anden skader din bil og ikke vil tage ansvaret
    - kasko hvis bilen stjæles
    - kasko hvis bilen skades

• #8   3. jun 2018 skulle godt nok heller ikke have sådan en Box monteret.og ville min forsikring monteret sådan en. hade jeg også skiftet dem ud smiley

• #10   3. jun 2018 men det ikke fordi jeg køre anderledes end de fleste folk. Jeg kan bare ikke se hvad det kommer dem ved hvor og hvad når jeg køre bil og hvorhen. tænk vis alle bliver tjekket i fremtiden så får man lige en besked. nu køre du ind i et område hvor chancen for din bil blive stjålen stiger med 35%. Så vis du forsætter så stiger din forsikring det samme .Så kør ud af området igen.eller betal smiley

• #13   3. jun 2018 Jeg tror ikke de skal have den igen.
    Vi monterer nok i gennemsnit 2-3 stykker om måneden, og har aldrig afmonteret en igen.

Men fatter ikke folk vil have det for at spare nogle få kr på forsikringen.
    Ved alka er de første 5 km/t gratis, men derover koster det 1000 kr ekstra i selvrisiko pr overskreden km/t. Så hvis du nakker en hjort ude i en overhaling med 110 km/t, så koster det lige 25.000 kr + den almindelige selvrisiko.

• #15   3. jun 2018 @Easy4 - Jeg gik fra at betale ca. 11.000 årligt hos TopDanmark for min Vectra 2,8 V6 Turbo til nu ca. 4.000 hos Alka med Alka-boks, og så bliver det altså til mange penge lige pludselig smiley Jeg forstår ikke helt, at folk er så bange for, at de bliver overvåget med boksen smiley Der står i min aftale, at Alka-boksen udelukkende anvendes i tilfælde af uheld, og at man så må påregne, at der sker en regulering i erstatningen, såfremt man fx er "knaldet" ind i en anden bil i en byzone, med 90 km/t. og bærer ansvaret for uheldet.

Skulle de - imod forventning - foretage overvågning derudover - altså monitorere mit generelle kørselsmønster - så fred være med det. Hvis det er noget de monitorerer (altså imod aftalen) og hvis de mener at jeg ikke kører ordentligt, så må de jo opsige aftalen, og så har jeg trods alt haft en virkelig billig forsikring, så lang tid det varede.

Jeg synes kun det er fair, at man bliver reguleret i præmien, hvis man har kørt markant for hurtigt og uheldet er ude, og det er ens egen skyld. Især for folk som mig, der har en bil med relativt mange heste, så kan det være en udfordring at få en forsikring til en ordentlig pris. Og da jeg købte bilen og skulle have den forsikret, så har jeg da været ude for, at nogle selskaber har givet mig en pris på +30.000 kr. for ansvar og kasko. Så kan de defacto lige så godt sige til mig, at de ikke vil forsikre bilen, for det er vel indirekte det de siger, når de tager så horribel en pris for at forsikre bilen.

Men summa summarum: Jeg kan altså ikke få søvnløse nætter af, at de eventuelt overvåger mit kørselsmønster og kan se når jeg kører på bordel smiley

PS: Ud over engangsgebyret for montering af boksen (så hudt jeg hvisker = 1.000 kr.), så betaler jeg da ikke noget gebyr for boksen? Så dem der gør det, må have indgået forsikringsaftalen før mig.

• #16   3. jun 2018 #13 - For mange af os, er det ikke bare småpenge vi sparer, ved at have boksen. Jf. mit indlæg ovenfor, så sparer jeg ca. 7.000 kr. om året. Så jeg kan i gennemsnit hvert 4. år "nakke en hjort" med 110 km/t og så er det stadig en god forretning for mig smiley

• #18   3. jun 2018 Jeg siger da heller ikke det ikke er godt for dem der vil have sådan en Box. men nu har jeg en rigtig billige forsikring uden jeg skal have sådan en Box monteret plus jeg må køre 35.000km om året vis jeg vil. men det da godt du er tilfreds med den du har fået monteret det jo helt op til dig selv. Skal bare aldrig have sådan en.

• #19   3. jun 2018 De må ikke overvåge jer mens i kører

• #21   3. jun 2018 #18 - Fair nok, forstår også godt, at det ikke betaler sig for dig. Jeg har personligt bare nogen gange lidt svært ved at forstå folks stærke aversioner mod dette og man får nogle gange fornemmelsen af, at nogen hellere ville brække begge arme og begge ben samtidigt, end at have såden en boks monteret. For det første må man stærkt gå ud fra, at når der står i aftalen, at trackingen kun bliver brugt i tilfælde af uheld - at det så også kun er i disse tilfælde, at trackingen bruges. Ellers er det jo et decideret brud på aftalen fra deres side. Dernæst - selv om de ville tracke mig: So what om de kan se, at jeg kører til købmanden for at handle ind. Det kunne seriøst ikke interessere mig mindre smiley

• #23   3. jun 2018 @Easy4 - Igen, jeg er temmelig ligeglad smiley Men det du nævner er så også ovre i det vi kan kalde grove krænkelser af persondataloven - og med de nye forordninger omkring GDPR osv. - så er det faktisk noget, der kan give virkelig voldsomme bøder, til de virksomheder, som ikke overholder kravene. Du kan i øvrigt bare prøve at logge ind på din "Skattemappe" hos SKAT, og så se, hvad de har registreret om dig. Det er jo heller ikke småting. De ved hvilken bil du kører i. De ved hvad du har af indestående i pengeinstitutter og de ved, hvilke aktier du har købt og solgt i skatteåret. Vi kan lige så godt vænne os til, at der ligger en masse data om os en masse forskellige steder.
    Og for at gentage mig selv igen: Derfor rører det mig heller ikke det mindste, såfremt ALKA skulle vide, hvor jeg ligger og kører hen og såfremt de skulle monitorere det (hvilket de som sagt ikke gør).

• #24   3. jun 2018 nu når snakker overvågning af biler.de nye lidt dyre biler de har jo alt sådan noget indbygget,hvor forhandleren der har solgt bilen kan tjekket alt ved hvordan man behandler bilen.læste en side hvor der stod det kommer i alle str nye biler i løbet af få år.og nej jeg syns ikke det er i orden. vis jeg skulle købe sådan en ny bil.var de kommer til at koble alt det fra eller jeg hade gjort det selv.for kan stadig ikke se hvorfor nogen som helst skal kunne se hvor jeg køre hvordan jeg køre. eller evt lytte med til en samtaler man har i bilen.Ja det vil de også kunne gøre og det kan godt være det ikke er lovligt. men se nu alle de data der bliver solgt på nettet over hvad vi fortager os.eller der bliver lagt ud ved en fejl.og som sagt jeg køre som alle andre og har intet at skjule. men vil stadig ikke overvåges fra morgen til aften. som det vil udvikle sig til vis det forsætter som det gør .

• #27   4. jun 2018 #6

på deres hjemmeside kan jeg nok godt smiley . Men tror ikke jeg kan på PBS .
    mener kun det er den samlede regning jeg får, indbo, ulykkes og bilforsikring.

Og ja det ER billigt og have en alka box i bilen.
    Jeg gik meget hurtigt op i ancinnitet selvom jeg kun havde 2 års skadefri kørsel.
    Og så var det ikke en Micro med 60hk. Men en mini med 109hk jeg forsikrede dengang( min nuværende bil) .

Men fordi jeg de sidste 4 år har ligget under 10,000 km/t året .
    Skal betale box leje på 800kr hver år.
    Samt der er en høj selvrisiko 5000kr.
    OG boxen måler de første 30 sekunder op til uheldet.
    Man kan altså komme virkelig langt på 30 sekunder.
    Alka boxen ligger også 1000kr for hver 1 km/t man køre forstærkt .

Og så er det jo jeg ikke rigtigt længere selv kan forsvare og have den box.

Forsikringen blev lavet mens jeg var under 25år .
    Betyder alder ikke noget. Mindes eller at have hørt når man er over 25. og 30år så spare man igen.
    Det har jeg ikke mærket noget til?. og jeg er 31 nu.

• #28   4. jun 2018 du er jo med mindre du har haft skader elitebilist nu, så jeg ville da klart foretrække og se hvad andre kan tilbyde dine forsikringer til

det kan du så bruge til og presse alka, eller vælge en andet andet selskab

hvis du ikke bor i et skidt postnummer, så bør du ikke skulle betale mere end 4000-5000 kr om året med kasko, glas og friskade på en bil som din og 10.000 km om året

• #29   4. jun 2018 Tror aldrig 5500 Middelfart har været et skidt postnummer mht forsikring .
    Men vil da tjekke op på det smiley .

Kommentér på:
De der HAR haft ALKA box i bilen.

Annonce