Sorte nummerplader {{forumTopicSubject}}
Mon der er nogen derude, som kan hjælpe mig...
Hvad sker der med pladerne, når en bil får "klippet pladerne", eller når en bil ganske simpelt bliver "afmeldt"?
Kan de plader mon efterfølgende overtages af andre...?
Nu tænker jeg eksempelvis på gamle sorte plader. Hvis jeg nu købte en ældre bil, som i sin tid har kørt på sorte plader, men som en årrække har været afmeldt for nu igen at være kommet på plader, -men hvide plader.
Det kunne jo sådan set være rart og "originalt", om jeg så kunne "overtage" sorte plader fra en anden vogn, som bliver afmeldt. Især hvis pladerne alligevel ellers bare tilintetgøres.... Men kan den slags lade sig gøre???
maj 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 716
Der er indført en ordning, hvor du kan købe såkaldte historiske nummerplader. Dvs. f.eks det nummer bilen i tidernes morgen er indregistreret med, eller et andet nummer. Betingelsen herfor er, at bilen er registreret i DK første gang og at bilen er fra før 1958. Ellers er der ingen (lovlige) måder at montere sorte nummerplader på. De historiske nummerplader koster nogle tusser ekstra. Når pladerne først er indleveret, er løbet kørt! Hvis bilen skal afmeldes en periode, kan pladerne hos visse forsikringsselskaber indleveres og du slipper så for forsikringen, men betaler dog stadig fuld vægtafgift.
De eneste nummerplader der kan flyttes rundt mellem biler er købenummerplader med din egen tekst.
Nu vi er ved gamle biler, så kunne jeg som sagt godt bruge en fair stemme her;-)
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=16609
Sorte nummerplader