{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Passer BMW E34 dele på E36 Sedan? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg er blevet tilbudt en E34 525i uden papirer til billige penge, og vil derfor høre, om der er nogen, som ved eller eventuelt har erfaringer med at bygge eksempelvis motor og undervogn fra E34 over i en E36?

Af hvad jeg har kunnet læse mig frem til, så er bundkaret anderledes, men er der andre ting man skal være opmærksom på, og hvad med bremser, vil det passe?

På forhånd tak,

Phillip


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passer BMW E34 dele på E36 Sedan?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #1   13. jun 2018 Undervogn nej
    Motor til dels.. bundkar, olie opsamling, og olie pind skal byttes over til e36, og derudover vil ledningsnettet vidst sidde lidt underligt, da e34 er større/længere end e36

    Bremser skulle man kunne flytte rundt imellem bmw modellerne, men det er en minimal fordel der er at hente, ikke besværet værd (Og jeg er ikke sikker på om de passer, og hvis du har tromler bag, så vil de ikke passe, da det kræver anden ophæng, og passer ikke fra e34)

    Kabinen passer forresten heller ikke, da e34 sæderne mindst er 5cm bredere end e36, ret sikkert også mere smiley


  • #2   13. jun 2018 Så motor bør kunne lade sig gøre med mindre modeficeringer.

    Og skiver, klodser, kaliber og åg foran bør kunne smides lige over, men når jeg har den store model (316i smiley ) med tromler bag til, vil jeg få et problem.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #3   13. jun 2018 Foran burde det ja, men det vil blive en lorte bremse fordeling, medmindre de bagerste også kom med smiley
    Og så skal hovedcylinderen nok også skiftes smiley

    Men husk at få godkendt bilen, da du ellers kan få meget store problemer med synet hvert andet år, og større hvis der skulle ske et uheld smiley


  • #4   14. jun 2018 Det er netop også derfor, at jeg gerne vil have optimeret bremser, så de matcher motor eller måske endda større smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #5   14. jun 2018 Ulempen ved at gøre det på den måde du vil, er at det ender i at koste mere end tilsvarende, og bremserne kan ikke godkendes, da de ikke er lavet til e36 modellen, men til e34..


  • #6   14. jun 2018 Så du ville hellere finde en E36’er klar til skrot, og så bygge det over derfra?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #7   14. jun 2018 Ja eller bare købe modellen du vil have, og arbejde dig frem til din drøm smiley
    Lettere, billigere, og lige så sjovt smiley

    Hvis du smed 325/328 motor i din e36ér, og fik betalt afgift osv så det hele var lovligt, så ville det ikke være en bil der ville sælge nær så let som en ægte, da det stadig "kun" vil være en 316 i folks øjne..

    Så køb en og byg på den, og nyd din lille 316ér smiley


  • #8   14. jun 2018 Helt sikkert bedre bare at købe en anden e36 sedan, en i dårlig stand - koster jo ikke en skid, nok det allerbilligste BMW man kan få, måske lige bortset fra E36 compact smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #9   14. jun 2018 KBKP
    Tror næsten at en 6 benet compact koster mere end en 325iér sedan.. Der findes jo åbenbart nogen som mener at de er værd at bevare!?


  • #10   14. jun 2018 Kort sagt:
    At købe en E34 525i som reservedelsbil til en E36 316i ville være noget af det dummeste man kunne gøre.
    Du ville ikke møde andet end udfordringer og afgiftsproblemer.

    Det eneste der mere eller mindre ville være 1-1 at skifte er gearknop, radio og låsepal samt sikringer.


  • #11   18. jun 2018 Tak for svar, ser ud til at jeg bare takker nej smiley

  • #12   18. jun 2018 Selv tak..:) Og godt valg..

    Skal man endelig finde en donor bil, så find en på f.eks. mobile.de der kan hentes hjem som er magen til. smiley


  • #13   21. jun 2018 Den har jeg også lidt luret på. Man kan jo finde nogen, som ikke har kørt pokkers meget til okay priser smiley

Kommentér på:
Passer BMW E34 dele på E36 Sedan?

Annonce