1.347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Benzin - deisel Benzin - deisel

Hej alle sammen.

Jeg står i et dilemma jeg håber i kan hjælpe med. Jeg har lige solgt vores benzin bil og er på udkig efter en anden, vi mangler en bil akut, og der er absolut intet benzin bil tilsalg med vores krav med hensyn til bil, interiør, eksteriør.

Jeg har forelsket mig i en passat 3c 2.0 tdi dsg kørt ca 230.xxx fra 06. Passet og plejet udstråler vedligehold, det er en bil til min kæreste som kører 10-30 km om dagen, men lange ture i weekender, ca 20.000-25.000 om året, kan man ikke bare ofre lidt ekstra service/ hydrive også brænde den igennem hver weekend.
Står lidt i et dilemma! ??

God weekend!

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin - deisel
  • #1   23. jun 2018 Jeg ville aldrig købe sådan en. dårlig motor/gear plus de døjer med rust og el. kender mange der har stoppet mange penge i sådan en.så det kan hurtig blive rigtig dyrt. og det lige fra turbo dyser topstykke ny motor gear plus divs el fejl og meget mere.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 704
    #2   23. jun 2018 Skod bil, generelt hele vejen i gennem.
    Har haft en 1,9tdi, og havde en del reparationer. Døjede med rust.
    Havde den fra ny, og til at den var 4 år gammel.

• #3   23. jun 2018 helt enig og 1.9 tdi er så bedre i motoren end 2.0 tdier er. Så lang tid det ikke er en 1.9 tdi bls. men det hjælper jo så ikke når alt andet ikke kan holde.

• #4   23. jun 2018 Præcis det samme hørte jeg om min e60 da jeg købte den, og den kørte bare. Med hensyn til rust er hele bilen nylakeret og står som et sutter bolche alle steder, motor og gear kommer vel an på vedligehold som med alle andre biler, der er fuld service hæfte og nyt dsg olie for hver 60.000 altid ejet af mekaniker, motoren lyder rigtig sund og gearne kører flydende :)??

• #5   23. jun 2018 jamen så har du jo besluttet dig så held og lykke smiley og skal lige sige alle dem jeg kender passet også deres perfekt ang service. og det hjalp ikke meget .

• #6   23. jun 2018 Nu handlede mit spørgsmål heller ikke om det skulle være bilen. Prøv at læs opslaget igen :)??

• #7   23. jun 2018 Jeg svaret ang det du skrev før. Der lyder det jo som du har besluttet dig.

• #8   23. jun 2018 Freeway helt enig men der er skræk historier med alle biler hvis man læser på nettet :)??

• #9   23. jun 2018 Det kan da være du er heldig og du har funden en der er i orden og køre mange km. men siger bare der er langt imellem dem. Så pas på. også selv om den er passet i hoved og røv.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

#10   23. jun 2018 #4
    Den jeg havde, blev holdt på VW værksted. Var der det mindste med den, kom den derhen. Det blev den ikke bedre af.
    En af gangene, vi fik den tilbage, var forhjulende ved at falde af, da de havde glemt at spænde navene fast.
    Den skulle have skiftet bøsninger for hver 60.000km. fordi den klonkede så meget, at den ikke var til at holde ud, at kører i.
    Klimaanlægget blev repareret 3 gange.
    Fejl i elektronik ved ratstammen.

• #11   23. jun 2018 Det her er ikke bare skræk historie. her er den sidste 2.0 pd tdi 140 hk jeg lukket op. og dem har set en del af .

profilbillede
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

#12   23. jun 2018 #11
    Chokerende.

• #13   23. jun 2018 men der skal da nok være nogen der er gode der ude. Du skal i hvert fald bare gå den helt igennem for el fejl. og vis det var mig hade jeg taget toppen af diesel filteret og tjekket at filteret ikke var sort af motor olie. er det det så videre til den næste. da så blander den olie og diesel og så er det motoren ender sådan som på billedet. vis folk forsætter med at køre med det. Det samme sker når dysse huller i topstykket bliver ovale.

• #14   23. jun 2018 Hvad skal jeg ellers være opmærksom på? Det med diesel filter havde jeg godt hørt, der så den helt fin ud. Hvad tænker du på af el fejl? :)??er det ikke også nogen bestemte motorkoder der har været fejl med? smiley

• #15   23. jun 2018 har du haft toppen af diesel filteret ? for du kan ikke se det uden at skille det af. vis det var mig hade jeg taget topdækslet af motoren. og tjekket alt var fint inde i topstykket og rent. Det en nem opgave at gøre. og det med el fejl er svært at tjekke. da de opstår over tid. men du kan da tjekke alt virker.

• #16   23. jun 2018 "Præcis det samme hørte jeg om min e60 da jeg købte den, og den kørte bare"

Hvem der så havde fortalt dig dette om en E60 måtte være fuld af løgn.

"altid ejet af mekaniker"
    Måske derfor han har haft råd til at køre i den.

Det er en skodmotor der er i den bil du ser på. Rust kan alle biler få - men en 2.0 140 HK er som Freeway skriver en skrækscenarie som venter på at folde sig ud. Krydret med DSG gearkasse så står du med regninger for 50-70000 Kr. inden du har set dig om.

• #17   23. jun 2018 Igen Thomas syntes tit det svinger meget specielt hvis man læser inde på vagcars! :)??

• #18   23. jun 2018 Det lyder som om du er meget hooked på sådan en bil. Så synes bare du skal købe den og drage dine egne erfaringer.

Jeg har ikke hørt en eneste mekaniker sige at det er en god bil de sidste 6 år.
    Men det er nok bare tilfældigt.

• #19   23. jun 2018 Henrik har ikke besluttet mig overhovedet, men det er sjældent man ser en bil som var så fin og velholdt som den jeg så idag, men i skræmmer mig da en del.

Men igen læser man på vag cars er der meget delte meninger :)??

• #20   23. jun 2018 Der er jo det med vag siden. De elsker jo vag biler og man vil jo sjælden sige noget ondt om det man er glad for og køre i. smiley så heller finde nogen sider der ikke er mærke bestemt. Jeg er selv glad for vw biler. bare ikke den med 2.0 pd tdi motoren i. fra ca 05 til commrial kom. Så heller en med 2.0 commrial tdi motoren i. Den der kommer efter 2.0 pd tdi type.

• #21   23. jun 2018 Hvordan kan jeg finde ud af hvilken motor denne jeg kigger på har? :)??

• #22   23. jun 2018 Det er en 2.0 pd tdi de laver ikke en 2.0 tdi commrial. I den årgang

• #23   23. jun 2018 Jeg har hørt meget lort om 06 2,0 modeller men jeg har haft touran i 4 år 2,0 med dsg og den har der aldrig været noget med ud over det sædvanlige service og slid og den har rundet 450xxx

• #24   23. jun 2018 som jeg siger man kan være heldig kender da også nogen hvor den bare har kørt. men desværre har der været langt imellem dem..

• #25   23. jun 2018 Jeg glemte så og sige at de har sku heller ikke det bedste ry

• #26   23. jun 2018 tag min Peugeot 307 1.6 hdi. Den har også et dårlig rygte.med motor partikelfilter egr og el. Der var da også en masse galt med den da købte den. lavet så alt og da jeg viste hvad fejl de får så lavet jeg de fejl forud eller kan man sige forhindre den i at få de fejl. Det har så også gjort at den bare køre godt. Så godt at den faktisk kede mig nu smiley har haft den i 3 år nu,så ved man lidt om det kan man jo rette fejl man ved de har.og der kommer vis man kan selv helst ellers bliver det jo også hurtig dyrt. vis man skal have en mekaniker til det.

• #27   23. jun 2018 "Igen Thomas syntes tit det svinger meget specielt hvis man læser inde på vagcars! :)?? "

Er det på Vagcars at man mener en BMW E60 er noget skidt? Det svarer vel lidt til at spørge i Brøndby´s forum om hvilke FCK spillere de kan lide smiley

Det er klart jeg er farvet i og med jeg ikke kender til nogen der har haft en 2.0 TDI som ikke har haft problemer med den.

Men du skal jo følge dit instinkt. At den er nylakeret er lækkert, såfremt den eventuelle rust er lavet ordentligt inden. Jeg hader personligt udtrykket "Et suttet bolche", for jeg vil ikke sutte på andres bolcher da jeg ikke kender til deres mundhygiejne.

De 20-25000 Km i skal køre om året kan den sikkert fint klare, omend jeg personligt ikke syntes at det "berettiger" en TDI med Aut. gear til det. Den koster vel også omtrent 7500-8000 om året i afgifter. Og sidst men ikke mindst - vi ved heller ikke hvad du skal give for den hos sælger. smiley

• #28   23. jun 2018 har selv haft en audi a6 med den motor, det var et maridt! brugte over 100.000 på 3 år . bla turbo 3 gange , dyser, gløderør osv. også larmede den som en traktor, min gamle bmw 318d var også en 2.0 diesel , men den larmede en del mindre.

• #29   23. jun 2018 kig også på mit forum opslag, ang. passat smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #30   23. jun 2018 nymalet hmm gad vide hvor meget der er skjult bag den nye lak jeg vil aldrig købe en nylakeret bil
    mht til dit spørgsmål skal du kære mange flere km før det kan svare sig ydermere kan der komme rigtig dyre reps på diesel biler

• #31   23. jun 2018 Jeg har haft en seat altea med samme motor og gear. det kørte suverænt og havde ingen problemer med den de halve år jeg havde den, Og 22000km

Jeg ville ikke være bange for at købe sådan en, hvis den er vedligeholdt med dsg olie.

• #32   23. jun 2018 René kan noget ekstra service og bliver brændt ren engang i ugen klarer det.
    Bilen den står til ca 60, alt i udstyr den store kabine osv.
    Mig og en kammerat kan lave det meste selv, hvad koster sådan en omgang med f.eks dyser? :)??

• #34   23. jun 2018 Den var skam passet med olie skift #33. Det skete fordi dysser bliv utætte pga af ovale huller i topstykket. Så motoren var fyld op af hårdt bakelit. og ikke slam som kommer af for lidt olie skift.

• #35   23. jun 2018 Det er en kanon lækker bil med (efter min mening) et at de lækreste interiør... Dog ville jeg gå langt uden om d jeg ikke kender en eneste der har ejet en, der ikke har koster 50.000kr eller mere om året at holde kørende, kender personligt 6 der har ejet en og de har alle været frustreret over dens holdbarhed.

Ville ikke give en bil Hydrive på ugentlig basis. Måske mellem hvert andet service... Eller en gang om året... Men alt der heder 2.0 TDi som er ældre end 2014 ville jeg ikke rør. Så burde VAG havde lært at lave CR motorer.

Hvis du er glad ved BMW så overvej en 1 eller 3 serie til hende.

• #36   23. jun 2018 Vores 3C havde elfejl på klimaanlægget og døren i VF, der ikke låste op og elruden kunne kun køre op, dog kunne man holde lås op på fjernbetjening inde så alle ruderne lukkede op og man kunne så tage i det indvendige håndtag for at komme ind, og derefter lukke vinduet hvis ikke det skulle være åbent smiley
    Derudover lyste airbag (pga sædeairbag), esp og ABS grundet ABS blokken, samt servo lampen pga ratstammen i den tid vi havde den
    Vores el håndbremse drillede også en del gange, men vi havde heldigvis garanti det meste af tiden (vi havde bilen fra 07-10) smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #37   23. jun 2018 32
    det er sådan set lige meget om ekstra service og lange ture i weekenden
    det ændre stadig ikke det økonomien i bilen
    og det den er nymalet er ikke godt som vi plejer at sige på værket bag spartel og kit skjules meget skidt
    kan tydeligt se du er blevet små forelsket og det er noget lort som kan koste mange penge man skal aldrig købe med hjertet men med hovedet
    og hvorfor køre i en diesel stinkende bil med alle de muligheder for mange udgifter ryger aut kassen puha så er du fucked så er der motoren osv
    men køber du den så sørg for at have en buffer på 30 kg i dit budget

• #38   23. jun 2018 Vi havde dog ikke de store rust problemer udover lidt i HF skærm, hvor det boblede lidt i kanten, VW ville ikke dække da de mente det var et stenslag og ikke en generelt problem smiley De dækkede dog ved kanten af trimlisten på døren hvor der kom en lille bobbel, formentlig grundet forkert montering af listen eller noget

• #39   23. jun 2018 Jeg kigger selv efter en anden nummer to bil nu. da vi snart får vores nummer to barn. Så begge biler skal være med bagsæde derefter. har ikke så travlt i nu men er begyndt at kigge. fald selv over en passat fra 06 med 1.9 tdi motor i og manual gear. er ikke bange for det mekaniske det værre med el systemet i dem. Den stod til 25 så det var ikke meget. men tror ikke jeg vil have en vw tror jeg vil prøve noget helt nyt mærke. nogen der har en idé det skal også være diesel bil. til de 20 til 25.000 kr.måske lidt mere da min gamle bil nok indbringer små 10 ved salg til den tid. og ikke mindre i str end min 307er.

• #40   23. jun 2018 Insignia, dog mindre i bagagerummet end din 307, men de kører lækkert selvom de føles super tunge at køre smiley

• #41   23. jun 2018 Åh sådan en får du nok ikke til 25.000 selvom de er gamle smiley
    Avensis, Mondeo, Mazda 6, V70 og Passat samt 407 er vel kandidaterne smiley

• #42   23. jun 2018 Ja det kunne også være en idé.

• #43   23. jun 2018 må sige Ford er nok ude. Så skal det være efter 06 ca hvor de stoppet en 2.0 psa motor i dem så kan det måske værre. men har aldrig været glad for Ford diesel

• #49   23. jun 2018 har også kigget på Mercedes fra først i 2000. problemet er bare de er alt for dyre i vægtafgift til det en nummer to bil vil ikke give 6000 kr hvert halve år. plus de døjer med en del rust i de årgange. ellers en flyder at køre i og god komfort.

• #51   23. jun 2018 Jep syns også det lige er slemt nok. Vil helst ikke over ca 4000 kr om året for nummer to bil. Det giver jeg nu. har også kigget på Skoda Fabia og Oktavia. men føler jeg lige så godt kunne købe en VW tdi igen så da de mere eller mindre er ens . Så det røg hurtig ud af hovdet igen. da jeg har fået den idé det skal være et anden mærke end jeg plejer at købe.

• #52   24. jun 2018 har også kigget på dem her. Det handler bare om at finde en uden rust i bunden. syns de har et fedt design. og det skal så bare være en med helst rød læder kabine i.
    https://www.dba.dk/alfa-romeo-156-19-jtd-16v/id-1040315906/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

• #53   24. jun 2018 159'eren er noget kønnere, har faktisk den flottest front af alle biler iflg mig smiley Men de bliver nok også for dyre smiley

• #56   24. jun 2018 https://www.dba.dk/alfa-romeo-159-19-jtd-16v/id-504730763/

så synes jeg denne model alfa er federe, har set dem helt ned til 40-45, sygt meget bil for pengene!

• #57   24. jun 2018 kender dog ikke til deres motorer og hvordan holdbarheden er på dem

• #58   24. jun 2018 vis jeg husker rigtig er det en Fiat motor så det er vis ok vis den bliver passet. som så meget andet. Det skal jeg tjekke når jeg kigger på dem. og så rust selv i de nyere og at alt el virker i dem. syns bare de er flotte. og der kan ikke gå noget i stykker i dem jeg ikke selv kan lave. Så det er jo en god ting. Så det vigtigst er den er rust fri og køre godt. men nu må vi se skal ud og prøve nogen biler og se hvad jeg falder for.

• #59   24. jun 2018 Det en Fiat/Alfa motor i både 159 og Insignia. Ligesom Corsa bruger Fiat/Alfa's 1.3jtd.. Generelt laver de gode motor men desværre lavede Opel gearkasserne så de har tendens til mislyde

• #60   24. jun 2018 har haft den motor kan kun sige mekanikeren kendte mit tlf nummer til sidst. men den kører godt bare ikke så længe af gangen desværre. gå efter en 2008 model i stedet for, så det lige meget om den har kørt lidt mere

• #61   25. jun 2018 #59 men hvad jeg kan læse er der to slags gearkasser på de alfa begge fra Opel. den ene af dem skulle være ok,så skal jeg bare finde ud af hvad den hedder. men ellers skulle den gå til,så må jeg jo bare skille den af og renovere den har gjort det før.Så det går nok har sat og kigget noget på nogen af dem nu. og har set på en der var påbegyndt rust i bunden. mere end overfalde rust. Så kigger videre,vil have en der har fået undervogn behandling fra ny og evt flere gange siden.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

#62   25. jun 2018 M32 gearkassen i Opel, er den der plejer at volde problemer.

• #63   25. jun 2018 Det nogle med et leje i højgears akslen der ryger og begynder at hyle. Min chef prøvede at skifte det men det gik ikke. Han har ellers renoveret mange gearkasser gennem tiden med racer bil.. hans var en 1.9 jtd 159

Kommentér på:
Benzin - deisel

Annonce