{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.098 visninger | Oprettet:

Ford 1.6 tdci {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvordan er det med Ford 1.6 tdci motore, er det generelt noget skidt? Jeg ved der var noget med problemer med turbo der brændte af.
Jeg har kig på et par biler, en focus og en C-max. Begge 1.6 tdci 109 HK og fra 2010. De har begge kørt omkring 230.000km.
Den ene har næsten lige fået ny turbo og den anden har fuld servicebog hos Ford.
Skal man holde sig helt fra dem, eller er der noget man kan være opmærksom på når man kigger på dem eller prøver dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford 1.6 tdci
  • #2   28. jun 2018 Claus, er det værre i forhold til andre modeller?

• #4   28. jun 2018 Min har kørt 183.000 km nu - købte den da den havde gået 48.000.
    Fik som det første skiftet de "dårlige" dele ved denne motor - bundskjold til olie og et par andre småting som jeg ikke lige kan huske - men som jeg fik anbefalet af mekanikeren.
    Den blev chiptunet ved ca. 97.000 km og har derved kørt en god del siden. Har ikke haft nogle alvorlige problemer med den overhovedet og er ovenud glad for min.

• #5   28. jun 2018 Det også firma biler du snakker om ikke claus g ?.for vis det er det så ved vi jo godt hvordan de tit bliver behandlet af de ansatte. kender flere der kun har haft få fejl som kobling svinghjul på dem. men også folk der har skiftet toppakning turbo og meget mere på dem. Så det svinger meget men sørg for den er passet med alt og den ikke får nogen kold start. det vil sige kør pænt når den er kold. da det tager livet af topstykket på dem.

• #7   28. jun 2018 der er skræk historier om alle biler, det hele kan koges ned til, er den passet?, det er vigtigt på dem, hvis de bliver passet med olie, ikke kørt 5000 km over ved hvert service, så er det en meget fin kværn umiddelbart

• #8   28. jun 2018 Hvis service er overholdt er det fine biler, de skræk historier med turbo og bundkar var for en stor dels vedkommende fordi folk kørte over service eller brugte tavlig olie. FTZ og FDM kogte så suppe i lang tid på at bundkaret var dårligt.
    Folk glemmer at de maskiner køre der altså rigtig mange rundt af, og % mæssigt er hyppigheden af fejl ikke større end andre.

• #10   28. jun 2018 Der står også to døde transportere på arbejde (2,0 BTDI) det er 2 ud af 2, er alle 2,0 BTDI motorer så dårlige? Den ene dødede ved 180.000 og den anden 220.000...

Er 1,6 tdci/hdi ikke en den mest udbredte dieselmotor i de årgange, de sidder jo i Ford og Peugeot/Citroën samt i Volvo og mini mfl. smiley

Vi havde en Focus Stationcar 2,0 tdci (ST2) der havde så mange fejl at Ford Danmark til sidst købte den tilbage af os da de ikke formåede at få den til at køre anstændigt i de 4 mdr vi havde den smiley

Kommentér på:
Ford 1.6 tdci

Annonce