{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.414 visninger | Oprettet:

Kobling vibrere {{forumTopicSubject}}

Hej BG! Har købt ny bil, men koblingen vibrere en lille bitte smule, ikke noget særligt, det er kun i mens man presser på koblingen, så når koblingen er helt hævet vibrere den ikke, og når den er i helt i bund vibrere den heller ikke. Det er altså kun imellem top og bund. Er det en slidt kobling eller svinghjulet?

Bil: Volvo V40 1.8 2003

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling vibrere
  • #1   5. jul 2018 Defekt udrykkerleje eller svinghjul. Det bliver dyrt, medmindre du kan leve med det.

• #2   5. jul 2018 Tænker lidt om man netop ikke bare kan køre med det? det genere ikke rigtigt, det er meget meget lidt

• #3   5. jul 2018 Det bare og kør det kan være den kan køre mange 1000vis af km inden koblingen/tryklejer går til. Det ville jeg gøre. for går det til så skifter man da bare koblingen til den tid. og så har du kørt så længe med den,den kan det kan måske være måneder år. hvem ved

• #4   5. jul 2018 Du skal bare huske at lægge mærke til, om det bliver værre.
    Så længe det ikke er til egentlige gene, er der næppe grund til at rive gearkassen af.

• #5   5. jul 2018 var lige nede og mærke igen, satte den i frigear og tråde koblingen halvt ned, og der vibrere den ikke rigtig, men når man så træder på speederen kommer det, jo flere rpms, jo flere vibrationer??

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #6   5. jul 2018 Skift svinghjul med det samme, jo flere vibrationer jo mere rykker den lejerne og blokken i stykker. Selv krumtap kan smadres ved det.

• #7   5. jul 2018 Er det helt sikkert at det er svinghjulet? Har ikke råd til at skifte det, et nyt koster 6000!

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #8   5. jul 2018 Måske et maskin værksted kan afdreje og afbalancere det billigere

• #9   6. jul 2018 Det er nok nærmere trykfoden der er færdig. Et skævt svinghjul er efterhånden sjældent syn på almindelige biler.

• #10   6. jul 2018 Jeg tror nu heller ikke det er dit smf svinghjul. Det meget sjælden de bliver skæve. har ikke set det ske i rigtig mange år. alle dem der har rystet har det været enten trykplade/tryk/lejer/foden. eller selve koblingen der var slidt. Så tvivler på du kommer til at skifte svinghjulet til den tid det giver op.

• #11   6. jul 2018 har prøvet at få en anden til at trykke koblingen ind, og så ud, og når koblingen er ude er der en lille støj, man skal ligge helt inde ved motoren for at høre det, støjen forsvinder når koblingen er i bund.

jeg tænker det måske kunne være udtrampningslejet? men aner det ikke, det er ikke sådan en høj lyd, mere end dyb lidt tikkende lyd

• #12   6. jul 2018 mener du ikke tryklejer ?. Det kan larme lidt vis det er slidt. men det kan evt køre længe selv om det.

• #13   6. jul 2018 jeg kan prøve at optage lyden og så ligger det op herinde, problemet er at bilen skal have skiftet tandrem og vvt hjul, har fået et tilbud på 6000, derfor er det vigtigt for mig at finde ud af om bilen har andre store udgifter på vej, gav 17000 for den og hvis svinghjulet også skal skiftes, ja tør slet ikke tænke på hvor mange penge bilen så har kostet...

• #14   6. jul 2018 men hvis koblingen blot skal skiftes om 1-2 år, så er det jo fint nok smiley min Civic have faktisk samme lyd, og den kørte fint i det halve år jeg havde den

• #15   6. jul 2018 lige meget hvad så kan ingen svare på hvor længe det Kan holde. Du kan være heldig det holde flere år eller kun få uger. men under alle omstændigheder finder du jo ud af når det sker . Så mister du koblingen. og kan enten ikke koble ud. eller den slet ikke tager ved. og så er det da bare og få skiftet den der. vis det sker og det kan måske være længe før det sker

• #16   6. jul 2018 Min kobling larmer også lidt eller mere en lille hyletone når jeg træder koblingen halvt ned og når den er helt ned/op så forsvinder lyden. Jeg har kørt sådan rigtig lang tid uden problemer smiley

• #17   6. jul 2018 Min bankede/slog også i kobling når man trykkede den lidt ned. 1,9 BLS kørte 100000km med det uden problemer smiley det raslede endda en lille bitte smule.

Kommentér på:
Kobling vibrere

Annonce