{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

406'er med startproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har lige købt en peugeot 406 xs4 fra slutningen af 2003, som jeg er utrolig glad for. Men jeg har et enkelt problem når bilen er kold. Problemer er:

Når bilen er kold, er det som om at motoren har svært ved at tage omdrejninger. Den går fint i tomgang, men gir man den lidt gas, så lyder motoren underligt. Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forklare lyden. Men det lyder som om at motoren "hakker" i det, eller som om at der måske er nogle cylindre der ikke er med eller sådan noget.

Men hvis så jeg gir den en del gas et par gange i træk (ca. 3000 omdrejninger), så går motoren normalt igen, og så er der overhovedet ingen ting i vejen.

Problemet opstår kun når bilen er helt kold. Når f.eks. bilen har stået natten over, eller mens jeg er på arbejde.

Jeg håber der er nogen der måske kan have en løsning på mit problem, så jeg kan få dette løst, da det ellers er en fantastisk bil at køre i.

På forhånd tak.
Mvh. Morten Fuglsang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  406'er med startproblemer
  • #1   4. nov 2006 Prøv at få den fejlkodeudlæst.

    Ellers lyder det meget normalt for peugeots motorstyring. Du skal bare blive helt fra speederen når de er kolde.


  • #2   4. nov 2006 mine forældre havde samme bil for nogle år siden. deres gjorde det samme.. de havde den hos forhandler da bilen var helt ny..

    peugeot-forhandleren kunne ingenting gøre desværre..
    de kunne kun konkludere den startede på 3 cylindre engang i mellem..


  • #3   4. nov 2006 Hmmm jeg har oz noget som d..men min er en disel og den giver en mærklig lyd når jeg giver den gas selv om den er varm..eller nog den for lidt gas i første eller anden gear...??? d er som om dr ligger noget i motoren og larmer..

  • #4   4. nov 2006 hydraulisk ventil løftere. dette er et problem ved citroen C5 2,0. og da bilerne køre med sammen motorer er dette en mulighed men ved ikke hvilken motor du har, da du ikke skiver det. prøv at få den fejl udlæst ved peugeot. ved citroen skal den skrive fejle kode: p-kode 300 og det er løftere

  • #6   5. nov 2006 Tak for jeres svar..
    Den motor jeg har i, er en 1,8 liters med 16 ventiler. Motoren har gået ca. 139.000 km. Ved ikke om dette er nok information om motoren?

    Men er der nogen der ved hvad det vil koste at få den fejludlæst?

    Jeg syntes bare det er underligt, at det kun er når bilen er HELT kold. Problemet er der ikke hvis f.eks. bilen har stået i f.eks. 4 timer.

    Jeg har også tænkt på om det evt kunne være tændrørene det kan være galt med???


Kommentér på:
406'er med startproblemer

Annonce